Gość dirty.73 Opublikowano 28 Kwietnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2013 (edytowane) robiłem małą akcję z wymianą uszczelki podstawy filtra,może trochę opiszę,jak to zrobić(fotek nie robiłem,te są zapożyczone) jeśli lewa strona silnika ,pod kolektorem ssącym,jest uwalona w oleju,to na 90% winowajcą jest uszczelka podstawy filtra oleju, należy zaopatrzyć się w taką uszczelkę Dopływ oleju-filtr oleju BMW 5' E39 520i M52 Touring ECE - Lista części nr 6 na schemacie, i zabieramy się za rozkręcanie,a jest tego trochę,na początek idzie filtr powietrza z obudową,wyciągamy też przepływke,no to łatwe,potem odkręcamy dwie śrubki od zbiorniczka wspomagania,odchylamy go na bok,razem z puszką rezonatora na przewodzie powietrza, następnie alternator,należy najpierw oczywiście ściągnąć pasek,ściągamy dekielek z rolki napinacza,klucz gwiazdkowy,Torx T50 w śrubę i luzujemy pasek,ściągamy,i odkręcamy alternator,jest na dwóch śrubach(wcześniej odkręcamy oczywiście mase,wypinamy wtyczkę z altka i odkręcamy od niego przewód) po wyjęciu altka odkręcamy napinacz,który poprzednio luzowaliśmy pasek,też żadnej polityki,dwie śrubki i mamy go na wierzchu,(na fotce jest nie wykręcony,ale lepiej go odkręcić) następnie należy odkręcić pompe wspomagania od podstawy,nic prostszego,też dwie śrubki,nie wyciągamy jej,bo jest podłączona przewodami oczywiście,wysuwamy tylko z gniazda,i niech se wisi,teraz odkręcamy przewód oleju idący do elektrozaworu,nastawnika vanosa i mamy już dostęp do podstawy,wypinamy dwie wtyki,od czujników ciśnienia i temperatury oleju i bierzemy się za odkręcanie podstawy,jest na sześć śrub, wyciągamy i mamy taki widok uszczelka wygląda jakby była z plastiku,twarda,brzydka i wogóle:lol: do wymiany mając to wszystko na wierzchu,możemy przy okazji sprawdzić stan łożysk w rolce napinacza,alternatorze(tego od razu można dać do małego remonciku-łożyska,tuleje...),przy składaniu możemy dać trochę porządnego silikonu na krawędzie, to by było tyle,bez fotek,ale jakby ktoś chciałby się za to brać,to już mniej więcej wie,czego się spodziewać (przed całą akcją,oczywiście spuściłem olej) EDIT:jak kogoś interesuje taki opisik ,bez fotek,to mogę jeszcze opisać wymianę chłodnicy i pompy wody,bo niejako przy okazji,też to zrobiłem:lol: Edytowane 28 Kwietnia 2013 przez dirty.73 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.