Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Gość zuczek e36
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik jest zaraz przy kole pasowym wału korbowego. Sczytuje dane właśnie z tego koła. Przykręcony na jedną srubałkę, jak dobrze pokombinujesz to wyciągniesz bez wykręcania czegokolwiek, ew pasek trzeba zdjać.

Tutaj masz moje foto, ale ze zdjętym przodem. To jest silnik właśnie 2.0. Czujnik jest na godz 11 od koła pasowego wału korbowego:

img9030ln.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zuczek e36

Na pierwszym zdjeciu jest ten czujnik?na drugim zdjeciu jak go wyciągnąłem tak wygląda a na trzecim zdjeciu jest ten czujnik co prawdopodobnie powinien być i co dalej ??? :cry:

[ATTACH=CONFIG]24826[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]24825[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]24824[/ATTACH]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak na pierwszym zdjęciu to jest ten czujnik na trzecim nie wiem czy to oryginał ?? czy jakaś podróba ??

jak widzisz i na rysunkach od Foresta i na zdjęciu Fuji czujniki się różnią od tego na twoim trzecim zdjęciu i podejrzewam że to jakiś zamiennik czy taki ci wyszedł po nr. vin ??

Edytowane przez mariusz13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no jak tak to podepnij go na krótko i sprawdź efekty uszkodzić go nie uszkodzisz najwyżej nie będzie działał tylko ustaw odległość :) w realoem wpisz sobie numer części tego czujnika twojego a potem od Lijo będziesz miał pewność który jest twój

Edytowane przez mariusz13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zuczek e36

Tylko ze ten co mam założony to jest jakas podruba :/ i nie ma na nim żadnych numerów

[TABLE]

[TR]

[TD=class: r11][/TD]

[TD=class: r10]12141709616[/TD]

[TD=class: r11, align: right] po nr vin jest ten a ten co mam od lijo to ma ten sam NR. Tylko ze nie jest z kablem kabel moge dokupić?? czy nie bardzo??

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do sprawdzenia raczej przewód adaptacyjny nie jest potrzebny no chyba że ma odpowiednią rezystancję czego nie jestem pewny spróbuj założyć nawet cienkie końcówki jak do głośników tzw. samiczki bo pewnie z tego czujnika wychodzą dwa bolce ( na zdjęciu nie widzę ) . teraz już nie wiem jak kupłeś auto to dobrze chodziło i padło czy tak jest od początku jak jest w twoim posiadaniu ?? bo coś tu niejasne się robi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesteś pewien że padł znasz wartości rezystancji czujnika sprawnego ?? jeżeli jest zabrudzony co często się zdarza wystarczy go przemyć , wyczyścić tak na odległość to można gdybać :( u mnie szwankował umyłem i jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sie dzieje :) Byłem u Brata w niemcowni :P

Tak potwierdzam wyszedł błąd czujnika położenia wału korbowego

Po diagnozie INPA wyszło:

83 - Crankshaft position sensor, malfunction - Checks for correct signal pattern and correct number of expected flywheel teeth.

Jest jeszcze błąd grzałki lambda 2 ale to szczegół :wink:

W wolnym tłumaczeniu:

83 - Błąd czujnika położenia wału korbowego - Czujnik sprawdza poprawność odczytywanego sygnału wraz z dokładną liczba zębów na kole zamachowym

To przepraszam bardzo - czy są dwa czujniki położenia wału?

@Żuczek. Jak masz kanał pod ręką i auto będzie zimne to mogę wpaść z ciekawości sam to sprawdzić.

Okazuje się że u mnie są też dwa :P jeden przy tym kole - a drugi to ten przy 6 tym cylindrze. ten który dałem Żuczkowi :)

Zatem obie lokalizacje podane przez Foresta są poprawne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wnikliwej analizie okazuje się ze u mnie jest jeden czujnik - ten przy 6stym cylindrze wkręcany w blok silnika - ten który dałem żuczkowi.

Natomiast nie rozumiem dlaczego niektóre silniki miały z przodu przy zębatym kole na wale korbowym a niektóre w bloku silnika :bag::bag::bag:

U mnie koło na wale korbowym jest płaskie i nie ma jednak tam żadnego czujnika.

Zatem jak dla mnie obie lokalizacje wskazane przez Forest'a są prawidłowe, z tym że nie wiem od czego to zależy czy jest umieszczony z tyłu czy z przodu :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zuczek e36

Lijo sprawdzałem tam gdzie mówiłeś to ja go tam nie widze :/ ale z przodu jest nad tym kołem zębatym tylko że jest założona podróbka :/ jest kabel odrazu z czujnikie tak jak na zdjeciu które dodałem, a ten co mam od ciebie to musze gdzieś dokupic ten specjalny kabel z dwoma wtyczkami jedna do czujnika a druga do wtyczki pod kolektorem. Nigdzie na allegro nie mam ale na bmwstore jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się wydaje ze ten czujnik który jest przy kole zębatym na wale (z przodu) ma inną konstrukcję i jest od razu z przewodem zakończonym wtyczką. Ale to dokładnie musiałbyś sprawdzić - najlepiej po numerze VIN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i sprawa jasna:

Czujnik z przewodem szedł do 09-1998

Obudowa skrzyni łańcuchowej BMW 3' E36 320i M52 Coupé ECE - Lista części

Natomiast do tego czasu zamiast czujnika w bloku szła zaślepka:

Skrzynia korbowa cylind./Elementy dod. BMW 3' E36 320i M52 Coupé ECE - Lista części

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...