Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Pacjent jest po operacji czuje się dobrze.

Może komuś się przyda jak napisze co jest do wymiany w silniku powyjerzej 200tyś na swoim przykładzie.

Robiony był szlif serca,docieranie itp. potem czyszczenie całego środka np.tłoków ze spalonego oleju następnie wymiana pierścieni,uszczelniaczy 24szt,wymiana ślizgów łańcucha rozrządu bo już wytarte były 3szt,2szt uszczelniaczy wału przód i tył,koło pasowe wału bo było wytarte i nowy uszczelniacz nic by nie dał,uszczelka głowicy,miski,pokrywy zaworów,zawór zwrotny pompy oleju,wszystkie rolki na paski oraz łożyska alternatora,ori odma i rurki,pompa wody,wymiana uszczelek takich jak obudowy termostatu i samego termostatu,nowe korki odpowietrzające,nowe lepsze uszczelki vanosa również oczywiście,świece platynowe+nowe fajki na cewki.I to by było tyle chyba,że zapomniałem o czymś.A przy okazji zrobiłem sztywne sprzęgło i jak się wszystko w silniku ułoży to napisze jakie wrażenia z ostrzejszej jazdy.

Jak narazie to tylko tyle,że sprzęgło chodzi bardzo lekko i nie wkurza już metaliczny dzwięk padającej dwumasy przy gaszeniu auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

remoncik oczywiście pozytyw,ale jeśli musiałeś to wszystko wymieniać,to chyba nie wierzysz w te

... To nie duży fiat żeby przy 200tyś robić remont , podobnie jak Dirty jestem człowiekiem małej wiary jeśli chodzi o ten przebieg lolol

Ile Cię to wyniosło ? i czy robiłeś sam czy komuś to dałeś do roboty ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też nie wieżę w te 200tyś.

Jeśli chodzi o części do serca,głaszczenie głowicy oraz docierki itp. to tak w 3000 tyś się zmieściłem.

Robocizna to dla kolegi była płacona po znajomości.

Jeśli ktoś robiłby taką operacje u mojego kumpla to z robocizną w 5tyś się zamknie.

Ja części kupowałem sam,kilka dostępnych tylko w aso np. koło pasowe wału czy zawór zwrotny pompy oleju.

Na początek po rozebraniu silnika były takie usterki jak nie trzymające szklanki,które zostały wymienione na ori,uszczelniacze zaworowe nic nie trzymały puszczały olej,jeśli chodzi o łańcuch to nie nosił śladów zużycia ale prowadnice łańcucha były już powycierane więc zostały wymienione na niemieckie firmy nie pamiętam,zajechana pompa wody która ciekła na zewnątrz,pompa wspomy śmietnik,zajechane rolki napinaczy,zajechane łożyska alternatora,odma zamiennik do bani zasyfiła dolot olejem,wytarty rowek w kole pasowym wału,dwumas śmietnik zajechany,uszczelka vanosa była tak twarda i krucha,że pękła przy wyciąganiu ta teflonowa gumowa była twarda jak ze stali.Oczywiście kupiona została ta lepsza kwadratowa z vitonu ,który jest odporniejszy na temperatury itp. i polecany + gumowa okrągła.Kupiłem od gościa co przywozi z Niemiec.A ori teflonowa wytrzymuje-pada ponoć już nawet po 60-80tyś.W silniku gładzie,zawory itp wszystko okej został jedynie na tłokach spalony olej,który został wyczyszczony jak reszta elementów w środku serca.Motor pracuje świetnie nie wiem ale może to zasługa również porządnych świec platynowych ustawionych pod silnik przez pana o którym już pisaliśmy na forum.

A sprzęgło chodzi tak miękko jak nigdy,biegi wchodzą płynnie i precyzyjnie można powiedzieć poezja.Na temat przyśpieszeń na sztywniaku napiszę za 1000km

Autko pali na dotyk można powiedzieć,że przekręcasz kluczyk w pozycję odpalanie a on już pięknie pracuje...

Troszkę kasy poszło ale myślę,że autko mi się odwdzięczy i będzie długo,sprawnie służyło.

Zalany olej syntetyk 5w40 i taki sam będzie wlany za 1000km.

Jakby coś jeszcze ktoś chciał wiedzieć to pytać.

Edytowane przez Georgii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakiej pojemności to był motor 2.0 ? swoją drogą 5 patyków w remont auta wartego 10-12K ? ja bym w dupowóz tyle siana nie wpakował ... chyba że planujesz jeździć tym autem przez kolejne minimum 5 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluje zabiegu napewno przyznam rację że silnik sprawny nie oznacza że wsztko w środku idealnie.

Gumy się starzeją części zużywają i w ogóle.

Ale fakt że 200000 to trochę za szybko jak na silniki tej klasy.

Życzę miłej expolatacji .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pchać się w używkę to ryzyko.Jak kolega napisał gumy wszystkie się zużywają i nie mają już właściwości np. uszczelniających jak uszczelniacze zaworowe czy uszczelniacze wału albo z racji wieku wyrabia się rowek w miejscu uszczelnienia wału przód i nawet nowy uszczelniacz nie pomoże więc w używanym silniku również jest rowek przez który będzie uciekała oliwa.

Zapomniałem jeszcze o uszczelkach kolektora dolotowego,guma przepływomierza ori oraz uszczelki wydechu również wszystko nowe.

Poza tym fajnie,że się udało w jednych pieniądzach zrobić sztywne sprzęgło bo silnik i tak był wyciągnięty na stół.Więc jest zrobiony na cacy.

Trzeba się przyzwyczaić do mięciutkiego pedału sprzęgła bo chodzi tak delikatnie że bajka.

Następny mod to ciemne szybki z tyłu,a potem jeszcze grzane skóry.

Edytowane przez Georgii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mordulec planuje jeździć ile się da :)

Motor 2.5 na jednym vanosie.

No to jak chcesz mieć to auto na dłużej to ma to jakiś sens ... przynajmniej wiesz co jest zrobione i na kolejne 200tyś wystarczy.

Kupno używki to raczej średni pomysł bo to loteria , chyba że zrobić auto na sztukę i sprzedać gruza dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.maxbimmer.pl/f72/e39-wymiana-sprzegla-e39-m52b25-18785/index4.html tu kolego poczytaj bez problemu wszystko osiągalne polecam jednak wsadzić nowe łożysko i tarcze sprzęgła nową chyba,że znajdziesz praktycznie nową używkę :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...