maniak Opublikowano 20 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2013 Witam, wczoraj stałem się szczęśliwym posiadaczem E46 330xd w automacie:). Rok 2000, silnik 184 konie. Mam pytanie do posiadaczy takiego silnika. Czy wentylator chłodnicy (wisko) powinien działać nawet na zimnym? Mi się wydaje, że nie. W benzyniaku jak silnik był zimny, to wentylator chodził bardzo lekko, kręcił się prawie bez oporów. Dzisiaj rano sprawdziłem, silnik zimny, kręcę wiatrakiem i czuje wyraźny opór. Poza tym słychać go jak zwiększają się obroty. Moim zdaniem wisko do wymiany. Jak myślicie? Na trasie temperatura w normie, żadnych spadków. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dudek Opublikowano 20 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2013 ten wiatrak to przecież wisco i chodzi cały czas bez względu na temperaturę na zimnym i na ciepłym silniku przecież jest cały czas napędzany paskiem otwórz maskę to zobaczysz że kolo na które jest założone oplata pasek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniak Opublikowano 20 Marca 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2013 ten wiatrak to przecież wisco i chodzi cały czas bez względu na temperaturę na zimnym i na ciepłym silniku przecież jest cały czas napędzany paskiem otwórz maskę to zobaczysz że kolo na które jest założone oplata pasek sory, ale nie masz kolego pojęcia co to jest wisko i jak działa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dudek Opublikowano 20 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2013 nie no spoko umnie ten wentylator (mówią że to wisco) jest cały czas napędzane myślałem że u ciebie też chciałem pomóc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 20 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2013 (edytowane) Maniak jeśli wisko jest sprawne to na zimnym silniku zatrzymasz je np. zwiniętą gazetą,a jeśli auto zagrzane to nie powinieneś zatrzymać wiatraka. Jak auto zimne i kręcisz wiatrakiem,a wisko ciężko się obraca to raczej do wymiany. Edytowane 20 Marca 2013 przez Georgii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniak Opublikowano 20 Marca 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2013 Maniak jeśli wisko jest sprawne to na zimnym silniku zatrzymasz je np. zwiniętą gazetą,a jeśli auto zagrzane to nie powinieneś zatrzymać wiatraka. Ja sprawdzałem na wyłączonym, zimnym silniku. Wiatrak obracał się ze znacznym oporem. W poprzednim aucie (2.8 benzyna) na zimnym wiatrak obracał się praktycznie bez oporu. Teraz jak odpalę zimne auto i dodam gazu, od razu mam "wichure" pod maską. Poprzedni właściciel twierdzi, że wisko wymienił i tak ma być. Ja na dizlach się nie znam, nigdy nie miałem, więc dlatego pytam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 20 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2013 Mnie się wydaje,że jak wisko ci huczy na zimnym silniku to jest do wymiany i jeśli się ciężko kręci na postoju na zimnym to raczej wymiana. Bo przy zimnym silniku sprawne wisko powinno się lekko kręcić,moje zdanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniak Opublikowano 20 Marca 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2013 Mnie się wydaje,że jak wisko ci huczy na zimnym silniku to jest do wymiany i jeśli się ciężko kręci na postoju na zimnym to raczej wymiana.Bo przy zimnym silniku sprawne wisko powinno się lekko kręcić,moje zdanie. No ja też tak sądzę, dlatego chciałbym alby wypowiedział się ktoś kto ma dokładnie taki silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 20 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2013 czy to dizel,czy benzyna,czy prom kosmiczny,zasada działania jest jedna,visco to visco,i dopiero gorący bimetal otwiera zawór......bla,bla,bla.....każdy wie o co chodzi,reasumując-jeśli robi ci na zimnym wichure-do wymiany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukson Opublikowano 20 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2013 uszkodzona wisco(mozliwosc regeneracji). poprostu sie skonczylo i nie reaguje na temperature uwazaj czasami nawet uszkodzonego wiska nie zatrzymasz! i urwie Ci palca:) Dirty 73 prosze wyjasnik kolega jak działa wiskoza hehe pozdro chłopaki:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.