Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

wczoraj stałem się szczęśliwym posiadaczem E46 330xd w automacie:). Rok 2000, silnik 184 konie. Mam pytanie do posiadaczy takiego silnika. Czy wentylator chłodnicy (wisko) powinien działać nawet na zimnym? Mi się wydaje, że nie. W benzyniaku jak silnik był zimny, to wentylator chodził bardzo lekko, kręcił się prawie bez oporów. Dzisiaj rano sprawdziłem, silnik zimny, kręcę wiatrakiem i czuje wyraźny opór. Poza tym słychać go jak zwiększają się obroty. Moim zdaniem wisko do wymiany. Jak myślicie? Na trasie temperatura w normie, żadnych spadków.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten wiatrak to przecież wisco i chodzi cały czas bez względu na temperaturę na zimnym i na ciepłym silniku przecież jest cały czas napędzany paskiem otwórz maskę to zobaczysz że kolo na które jest założone oplata pasek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten wiatrak to przecież wisco i chodzi cały czas bez względu na temperaturę na zimnym i na ciepłym silniku przecież jest cały czas napędzany paskiem otwórz maskę to zobaczysz że kolo na które jest założone oplata pasek

sory, ale nie masz kolego pojęcia co to jest wisko i jak działa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maniak jeśli wisko jest sprawne to na zimnym silniku zatrzymasz je np. zwiniętą gazetą,a jeśli auto zagrzane to nie powinieneś zatrzymać wiatraka.

Jak auto zimne i kręcisz wiatrakiem,a wisko ciężko się obraca to raczej do wymiany.

Edytowane przez Georgii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maniak jeśli wisko jest sprawne to na zimnym silniku zatrzymasz je np. zwiniętą gazetą,a jeśli auto zagrzane to nie powinieneś zatrzymać wiatraka.

Ja sprawdzałem na wyłączonym, zimnym silniku. Wiatrak obracał się ze znacznym oporem. W poprzednim aucie (2.8 benzyna) na zimnym wiatrak obracał się praktycznie bez oporu. Teraz jak odpalę zimne auto i dodam gazu, od razu mam "wichure" pod maską:). Poprzedni właściciel twierdzi, że wisko wymienił i tak ma być. Ja na dizlach się nie znam, nigdy nie miałem, więc dlatego pytam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie się wydaje,że jak wisko ci huczy na zimnym silniku to jest do wymiany i jeśli się ciężko kręci na postoju na zimnym to raczej wymiana.

Bo przy zimnym silniku sprawne wisko powinno się lekko kręcić,moje zdanie.

No ja też tak sądzę, dlatego chciałbym alby wypowiedział się ktoś kto ma dokładnie taki silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość dirty.73

czy to dizel,czy benzyna,czy prom kosmiczny,zasada działania jest jedna,visco to visco,i dopiero gorący bimetal otwiera zawór......bla,bla,bla.....każdy wie o co chodzi,reasumując-jeśli robi ci na zimnym wichure-do wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...