streetracer! Opublikowano 20 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2013 Witam! Mam pytanko odnośnie ogrzewania w moim coupe. Generalnie problemu dużego nie ma, ale od kiedy posiadam auto zastanawia mnie jedna rzecz. W mrozy i chłodne dni (np. +5 stopni) kiedy autko się dłużej grzeje zauważyłem że gorące powietrze leci mi z nawiewów dopiero wtedy gdy wskazówka jest w połowie skali, czyli od niebieskiego pola do połowy tylko letnie. Wydawać by się mogło że gdy wskazówka temperatury jest w "połowie drogi do pionu" to już powinno lecieć może nie gorące ale ciepłe powietrze. Ze względu na to że jest to klimatronik trudno mi określić czy tak ma być czy też nie. A może nawala jakiś czujnik który np. w trybie "auto" bada temperaturę płynu by otworzyć elektrozawory? Z drugiej strony jak ustawie ręcznie obie strefy na 32 stopnie to odbywa się to dokładnie w taki sam sposób jak i w trybie "auto". Pytanie moje wynika stąd że jak miałem wcześniej e30-stki na suwaki i pokrętła to grzały duuużo wcześniej :mrgreen: :bmwsexemofg3: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fuji71 Opublikowano 20 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2013 Ja mam klimę ręczną i takie naprawdę ciepłe powietrze leci dopiero jak wskazówka zbliża się do pionu. Jak jest w połowie drogi do pionu to dmucha ledwo letnie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Heros Opublikowano 20 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2013 u mnie zaś z nowu w tds-ie fajne ciepłe powietrze leci już przy pierwszej małej kresce zaraz po wyjściu za niebieskie pole. Moim zdaniem wszystko zależy od poprawnego działania termostatu i dobrze odpowietrzonego układu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mareq Opublikowano 20 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2013 ja mam klimatronik u siebie w IS -ie i szczerze ciepłe powietrze leci już przy pierwszej kresce również bym obstawiał termostat...:drunk: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
streetracer! Opublikowano 20 Marca 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2013 termostat sprawny, układ odpowietrzony bmw_3Wymieniałem jakis czas temu uszczelkę termostatu wraz z termostatem bo podciekało z niej. Ale tak przed wymianą jak i po wymianie jest tak samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
streetracer! Opublikowano 20 Marca 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2013 Ja mam klimę ręczną i takie naprawdę ciepłe powietrze leci dopiero jak wskazówka zbliża się do pionu. Jak jest w połowie drogi do pionu to dmucha ledwo letnie... czyli mamy dokładnie tak samo :gril: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
viviek Opublikowano 28 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2013 czyli mamy dokładnie tak samo :gril: x3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomi 528 Opublikowano 28 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2013 czujnik temperatury (wskazowka) ma jakas tolerancje +/- około 15 stopni jeden ma cieplo za niebieskim polem zas inny w polowie drogi do pionu moze to w tym problem tkwi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SteFun Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Z tego co się orientuję to jest normalne w każdej e36 ponieważ termostat otwiera się przy tej temperaturze, można to obejść przestawiając żeby otwierał się wcześniej, sam się tym interesowałem swego czasu ale tym samym silnik będzie się chwile dłużej grzał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dudek Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2013 silnik się będzie dłużej grzał co za tym idzie większe spalanie czy to się opłaca? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SteFun Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2013 silnik się będzie dłużej grzał co za tym idzie większe spalanie czy to się opłaca? Z tego właśnie założenia wychodzę. Na moje wolę poczekać chwile jak się zagrzeje silnik. Bo na niezagrzanym silniku jest spalanie 20-40l puki się nie zagrzeje, kiedyś jakiś artykuł o tym czytałem powinien być w necie. Mi tylko przeszkadza teraz że słabo wieje ale to chyba wina filtra kabinowego, zobaczymy po wymianie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.