Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

W dniu dzisiejszym wymieniłem uszczelkę pokrywy zaworów bo pojawił się z pod niej wyciek oleju. Na wszelki wypadek odpiąłem klemę minusową na czas zabiegu. Przy okazji wymieniłem 3 fajki (na bosh) bo zaczynały pękać na samym dole, a na trzech pozostałych przeczyściłem górne styki na cewkę bo wyglądały na przyśniedziałe. Po złożeniu wszystkiego w całość auto zostało odpalone i chodziło 20 minut na wolnych obrotach (juz wtedy zauważyłem że nie chodzi tak jak wcześniej), po czym odbyłem intensywną jazdę próbną. Odkryłem wtedy że wolne obroty zatrzymują się na 1500 obr./min a po przygazówce spadają na ok. 750-800 a po drugie auto wolno schodzi z obrotów. Pojeździłem autem ok 40 kilometrów i problem z obrotami jest mniejszy, natomiast na wolnych obrotach silnik strasznie drży bo aż trzęsie autem :( Wie ktoś w czym rzecz? Przecież wymieniłem tylko uszczelkę pokrywy zaworów pytanie_bmw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A na pewno wszystko tak samo poskręcałeś i pozakładałeś wszystkie przewody? Jeśli tak to przejrzyj dobrze całość, może łapać lewego powietrza. Z zasady powinno wymieniać się wszystkie przewody wysokiego napięcia, a nie tylko ich część. Jeśli obserwacje nie pomogą, podepnij pod kompa. Ostateczność do padnięta dwumasa, ale niczym ma się to do napraw, które zrobiłeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koło dwu masowe wstępnie bym wykluczył dlatego, że przed wymianą uszczelki wszystko było dobrze. Sprawdzę jutro wszystko jeszcze raz, ewentualnie na próbę wrzucę stare fajki. Jak będzie na tyle czasu to podepnę pod komputer, oraz sprawdzę krokowy i odmę bo to w miarę obok siebie bmw_2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze wpięty przewód do odpowietrzania komory korbowej /odmy?

Wtyczki cewek sprawdz i kable idące do tych wtyczek (odciagane /odginane są by spokojnie wyjmować pokrywe rozrządu) ruszaj nimi na pracującym silniku.

Od strony podszybia dobrze ułożyła się uszczelka? (tam z lusterkiem podejdz) .No i czy nie podwineła się uszczelka dla tuneli świec.

Gumki na srubach wymieniales też?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, gumki pod śrubki dałem wszystkie nowe, podciśnienie/odma sprawdzone. :wink: Dzisiaj zająłem się tematem i zdemontowałem nowe fajki. Pomierzyłem oporność i wyszło że stare mają 1 k ohm (chyba tak to się pisze) a nowe 2. Będąc pełen nadziei że to o tą różnicę chodzi zamontowałem stare fajki. Zapaliłem auto i zero zmian. Odczytałem błędy na komputerze, były 2 błędy regulacji sondy lambda. Pomyślałem że skoro chodzi o skład mieszanki to odepnę przepływomierz. Po odpięciu przepływomierza na odpalonym silniku praca silnika znacznie się poprawiła. A więc teoria jest taka że jak odpiąłem akumulator to zresetował się komputer i powstał problem z przepływomierzem. Przepływomierz chyba leży bo jak podmieniałem kiedyś z innej bmki to była spora różnica w mocy. Faktem jest to że mimo wszystko przed odpięciem aku na tym przepływomierzu auto chodziło równo ale było mułowate :roll: Na dzień dzisiejszy jestem na etapie załatwiania oryginalnej używki. Trudno powiedzieć czy to na 100% pomoże. Napisze jak sprawa wygląda kiedy założę sprawny przepływomierz happy_bmw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założyłem dzisiaj sprawny przepływomierz i skasowałem błędy. Silnik pracuje dużo lepiej, ale idealnie nie jest. Co jakąś chwilę lekko się zatrzęsie ale nie tak jak wcześniej. Biorąc pod uwagę, że komputer się "uczy" pojeżdżę do końca tygodnia i zobaczę czy się coś poprawi, ewentualnie sprawdzę błędy. Myślę jeszcze że faktycznie gdzieś jakaś nieszczelność jest bo jak otwieram korek wlewu oleju na odpalonym silniku to nie ma żadnych zmian w pracy silnika. Co o tym myślicie? :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a opsikaj(nie osikaj) odpalony silnik jakimś plakiem,po dolocie
myślałem właśnie o benzynie ekstrakcyjnej w rozpylaczu, żeby wziąć i "popsiukać" pod kolektor w okolice separatora odmy i krokowego bo tam najwięcej tych wężyków bmw_2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem dzisiaj zabieg psikania. Silnik zwiększył obroty tylko wtedy gdy psikałem od góry w okolice połączenia kolektor ssący-głowica, tam też właśnie przychodzą wężyki na króćce od wtryskiwaczy lpg. Zastanawia mnie tylko czy to połączenie króćce-wężyki czy kolektor-głowica... Druga sprawa jest taka że obroty skoczyły do góry o około 100-150 obr/min. a więc ta nieszczelność jest chyba bardzo mała?

Zauważyłem jeszcze, że pod czas jazdy gdy przyspieszam dodając gazu płynnie to auto ciągnie cacy, a jak mu nagle wcisnę w podłogę to już szału nie ma. Jest szansa że np. potencjometr już nie działa tak jak powinien?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Usterka została usunięta.kuog Jak zdjąłem kolektor ssący do wymiany uszczelek to dojrzałem że uszczelka pokrywy zaworów nie "siadła" równo tylko wylazła bokiem na odcinku około 5 cm. stąd efekt wibracji silnika na biegu jałowym happy_bmw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...