Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,mam taki problem ze jakis czas temu auto stalo 5 tygodni pod blokiem bo byłem za granicą i po moim powrocie odpalilem auto,poczekalm az silnik zlapie temperature i zrobilem nim moze z 5 km i po tym dystansie auto mi sie zagotowalo,rozwalilo weze od chlodnicy i caly plyn uciekl (wczesniej trzymala idealna temperature i wszystko bylo ok). Stwierdziłem ze pewnie musiala byc woda w ukladzie chlodzenia ktora musiała być przyczyna tego wiec wymienilem stary plyn na nowy bez grama wody Ale dalej mam problem i powiem jak sie auto zachowuje. Jak odpale to auto dosc szybko łapie idealna temterature i ja trzyma przez jakies 10 min a pozniej szybko wskazowka ucieka na czerwone pole i mi sie auto grzeje i śmiałbym sądzić ze może to termostat ale co mnie dziwi od pierwszego przegrzania auta zniklo mi z auta cieple powietrze (nawiew) i teraz tutaj jest moje Pytanie.... Czy orientuje sie ktos dlaczego mi wraz z przegrzaniem zniklo cieple powietrze z auta ? Czytalem na internecie że może to być uszczelka pod głowicą :( i aż sie boje do mechanika jechac :(

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki silnik? Nie stresuj się narazie, przyczyn może być kilka, termostat się zablokował, pompa wody stanęła, uszczelka głowicy, a brak ciepłego powietrza od tych trzech przyczyn może pochodzić, po zapowietrzeniu się układu. Jak się zagotował to powietrze dotarło do nagrzewnicy i była zimna. Czy chłodnica była gorąca w momencie gotowania? Jeśli zimna to można obstawiać termostat, jeśli gorąca to niestety termostat się otwiera. Uszczelka może pójść też w cylinder a nie kanał olejowy i nie musi być wody w oleju, ale powinieneś widzieć kłęby białych spalin za autem. Ewentualnie pompa wody. Wiele z naszych BMW (nie tylko TDS'y!) ma pompy z plastikowymi wirnikami które są bardzo dobre, jeśli ktoś pilnuje wymian. Jeśli taka pompa przejechała kilkaset tysięcy km bez wymiany może się zdarzyć, że wirnik po rozgrzaniu silnika zaczyna się ślizgać na osi pompy i wtedy jej wydajność spada, czasem do zera, a wtedy autko się gotuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też bym się nie stresował uszczelką bo niby kiedy miała się sypnąć auto postało to najszybciej termostat lub pompa a nagrzewnica zimna bo po wywaleniu płynu układ może być zapowietrzony jak koledzy piszą a w niektórych bawarkach odpowietrzenie jest dosyć męczące są na forum procedury jak najlepiej odpowietrzyć układ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Runi sprawdź pompę wody. Ja miałem kiedyś podobny przypadek w moim audi 80. Miałem wodę w układzie chłodzenia a w nocy było -3. Zapaliłem rano samochód i zaczęły się przygody, brak ogrzewania, przegrzewanie się itp. Postawiłem auto w ciepłym pomieszczeniu żeby odmarzło. Zalałem układ chłodzenia płynem. Potem zdjąłem węża z nagrzewnicy a kolega zapalił mi auto, ku mojemu zdziwieniu płyn w wężu nawet nie drgnął. Wyjąłem pompę wody i kręcąc kołem pompy wydawała się być dobra bo wirnik także się kręcił, natomiast jak przytrzymałem wirnik i pokręciłem kołem to właśnie objawiło się uszkodzenie pompy ;) bmw_beer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również stawiam na pompę wody. Sprawdź na zimnym silniku czy węże robią się nabrzmiałe(jak cycki:mrgreen:) podczas dodawania gazu. Jeżeli nie będziesz wyczuwał jakiegokolwiek ciśnienia w układzie to pewnie pompa. Niedawno przerabiałem to samo u siebie. Po prostu wirnik odpada i stoi w miejscu...

Tak wyglądała moja...

24112012248.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaki silnik?. czy pompa idzie wystarczy odkręcic korek w chłodnicy[jeśli tam masz zbiornik wyrównawczy,bo nie wiem] dodac gazu i zobaczyć czy ciśnienie wody sie zwiększa na przelewie

U mnie mimo uszkodzonego wirnika był minimalny obieg i z przelewu też leciało, przez co długo nie mogłem dojść o co chodzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat OK

Wskazówka przed pionem, górny wąż gorący a dolny chłodny

Wskazówka w pionie, górny wąż gorący a dolny letni /ciepły

Wskazówka wylatuje za pion, górny wąż gorący i dolny gorący

Pompa OK

Po odpowietrzeniu układu widoczny przelew z otworka w zbiorniku wyrównawczym

Po zakręceniu korka i odczekaniu chwili podczas przegazowywania czuć pulsowanie na wężu górnym

Visco OK

Po długim postoju (najlepiej po nocy) po uruchomieniu przez kilka sekund wiatrak jest spięty

Wskazówka przed pionem -wiatrak rozpięty

Wskazówka w pionie -wiatrak okresowo się spina

Wskazówka wylatuje poza pion wiatrak spięty cały czas

(jak wiatrak się spina to wyraźnie zmienia brzmienie)

Korek zbiornika wyrównawczego OK

Twarde węże chłodnicy z ciśnieniem 2 bary

Brak wycieków na gwincie

Wycieki

Wszystkie węże wodne do sprawdzenia, obudowa termostatu, oringi zbiornika wyrównawczego, sam zbiornik wyrównawczy, nagrzewnica, opaski itp

Węże chłodnicy miękkie jaj flaki to albo wyciek mega duży albo nisprawna korek zbiornika.

Brak strumyka przelewowego to zapowietrzony układ lub padnięty wirnik pompy.

Brak ogrzewania kabiny to zapowietrzony układ zbyt mało płynu

Zimny dolny wąż chłodnicy nawet jak wskazówka temp wychodzi pozapion to zamknięty termostat.

Oba węże chłodnicy gorące, wskazówka poza pionem a wiatrak kręci się bezwładnie bez charakterystycznej zmiany dzwięku i mozna bez problemu go zatrzymać lub ruszając autem na trasę to temperatura zaczyna spadać -visco zepsute.

Osad na korku bywa mylący zwłasza ja ktoś używa auta na krótkich trasach w zimie.

Sprawdz powyższe a potem dopiero myśl o uszczelce.

Na początek na zimnym silniku odkręć odpowietrznik chłodnicy i korek zbiornika wyrównawczego.Nalej płynu tak dużo aż wypłynie przez odpowietrznik.Zakręć odpowietrznik,zamknij korek,włącz ogrzewanie na max i wentylator na max.Włącz silnik i czekaj na temperaturkę czasem przytrzymaj gaz.Jak pojawi się ciepło w kabinie to już połowa sukcesu a pojawia się już jak wskazówka wyjdzie z niebieskiego pola.Jeśli się nie pojawi to albi masz zawalone /zepsute zawory ogrzewania albo nie ma obiegu plynu czyli pompa zepsuta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...