Runi Opublikowano 11 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2013 Witam,mam taki problem ze jakis czas temu auto stalo 5 tygodni pod blokiem bo byłem za granicą i po moim powrocie odpalilem auto,poczekalm az silnik zlapie temperature i zrobilem nim moze z 5 km i po tym dystansie auto mi sie zagotowalo,rozwalilo weze od chlodnicy i caly plyn uciekl (wczesniej trzymala idealna temperature i wszystko bylo ok). Stwierdziłem ze pewnie musiala byc woda w ukladzie chlodzenia ktora musiała być przyczyna tego wiec wymienilem stary plyn na nowy bez grama wody Ale dalej mam problem i powiem jak sie auto zachowuje. Jak odpale to auto dosc szybko łapie idealna temterature i ja trzyma przez jakies 10 min a pozniej szybko wskazowka ucieka na czerwone pole i mi sie auto grzeje i śmiałbym sądzić ze może to termostat ale co mnie dziwi od pierwszego przegrzania auta zniklo mi z auta cieple powietrze (nawiew) i teraz tutaj jest moje Pytanie.... Czy orientuje sie ktos dlaczego mi wraz z przegrzaniem zniklo cieple powietrze z auta ? Czytalem na internecie że może to być uszczelka pod głowicą i aż sie boje do mechanika jechac Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
neophyte Opublikowano 11 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2013 sprawdź czy pod korkiem oleju nie zrobiła się maź. jak tak to niestety bez wymiany uszczelki się nie obędzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dudek Opublikowano 11 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2013 weź sprawdź jeszcze na bagnecie oleju czy jest normalny czy ma szary kolorek taka maź jeśli tak to lipa uszczelka padła a ciepłe powietrze ci znikło bo musisz odpowietrzyć układ jak jest za mało płynu to takie objawy są Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
E34-Patryk Opublikowano 11 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2013 Jaki silnik? Nie stresuj się narazie, przyczyn może być kilka, termostat się zablokował, pompa wody stanęła, uszczelka głowicy, a brak ciepłego powietrza od tych trzech przyczyn może pochodzić, po zapowietrzeniu się układu. Jak się zagotował to powietrze dotarło do nagrzewnicy i była zimna. Czy chłodnica była gorąca w momencie gotowania? Jeśli zimna to można obstawiać termostat, jeśli gorąca to niestety termostat się otwiera. Uszczelka może pójść też w cylinder a nie kanał olejowy i nie musi być wody w oleju, ale powinieneś widzieć kłęby białych spalin za autem. Ewentualnie pompa wody. Wiele z naszych BMW (nie tylko TDS'y!) ma pompy z plastikowymi wirnikami które są bardzo dobre, jeśli ktoś pilnuje wymian. Jeśli taka pompa przejechała kilkaset tysięcy km bez wymiany może się zdarzyć, że wirnik po rozgrzaniu silnika zaczyna się ślizgać na osi pompy i wtedy jej wydajność spada, czasem do zera, a wtedy autko się gotuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Runi Opublikowano 12 Marca 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 Podladuje Aku to sprawdze wszystko tak jak napisaliscie i napisze co zaobserwowalem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Runi Opublikowano 12 Marca 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 Przedewszystkim na pewno Auto nie kopci mi na biało... choć ciężko to zauważyć na tych mrozach bo wszystko ma biały kolor co wylatuje z rury... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz13 Opublikowano 12 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 też bym się nie stresował uszczelką bo niby kiedy miała się sypnąć auto postało to najszybciej termostat lub pompa a nagrzewnica zimna bo po wywaleniu płynu układ może być zapowietrzony jak koledzy piszą a w niektórych bawarkach odpowietrzenie jest dosyć męczące są na forum procedury jak najlepiej odpowietrzyć układ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtas-chajek Opublikowano 13 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2013 Tak jak koledzy piszą przyczyn może być.. a prędzej jakiś śmieszny mankament... jak chcesz to zapraszm cię do siebie.. z jelcza masz nie daleko.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukson Opublikowano 14 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2013 a tak wogole sprawdziłes wisko? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
streetracer! Opublikowano 14 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2013 Runi sprawdź pompę wody. Ja miałem kiedyś podobny przypadek w moim audi 80. Miałem wodę w układzie chłodzenia a w nocy było -3. Zapaliłem rano samochód i zaczęły się przygody, brak ogrzewania, przegrzewanie się itp. Postawiłem auto w ciepłym pomieszczeniu żeby odmarzło. Zalałem układ chłodzenia płynem. Potem zdjąłem węża z nagrzewnicy a kolega zapalił mi auto, ku mojemu zdziwieniu płyn w wężu nawet nie drgnął. Wyjąłem pompę wody i kręcąc kołem pompy wydawała się być dobra bo wirnik także się kręcił, natomiast jak przytrzymałem wirnik i pokręciłem kołem to właśnie objawiło się uszkodzenie pompy bmw_beer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fuji71 Opublikowano 15 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2013 Ja również stawiam na pompę wody. Sprawdź na zimnym silniku czy węże robią się nabrzmiałe(jak cycki:mrgreen:) podczas dodawania gazu. Jeżeli nie będziesz wyczuwał jakiegokolwiek ciśnienia w układzie to pewnie pompa. Niedawno przerabiałem to samo u siebie. Po prostu wirnik odpada i stoi w miejscu... Tak wyglądała moja... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
łazik Opublikowano 17 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2013 jaki silnik?. czy pompa idzie wystarczy odkręcic korek w chłodnicy[jeśli tam masz zbiornik wyrównawczy,bo nie wiem] dodac gazu i zobaczyć czy ciśnienie wody sie zwiększa na przelewie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fuji71 Opublikowano 17 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2013 jaki silnik?. czy pompa idzie wystarczy odkręcic korek w chłodnicy[jeśli tam masz zbiornik wyrównawczy,bo nie wiem] dodac gazu i zobaczyć czy ciśnienie wody sie zwiększa na przelewie U mnie mimo uszkodzonego wirnika był minimalny obieg i z przelewu też leciało, przez co długo nie mogłem dojść o co chodzi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
łazik Opublikowano 17 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2013 no u mnie też było podobnie,ledwo co leciało.Przy nowej pompie jak dodam gazu to aż się wylewahappy_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 18 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2013 Termostat OK Wskazówka przed pionem, górny wąż gorący a dolny chłodny Wskazówka w pionie, górny wąż gorący a dolny letni /ciepły Wskazówka wylatuje za pion, górny wąż gorący i dolny gorący Pompa OK Po odpowietrzeniu układu widoczny przelew z otworka w zbiorniku wyrównawczym Po zakręceniu korka i odczekaniu chwili podczas przegazowywania czuć pulsowanie na wężu górnym Visco OK Po długim postoju (najlepiej po nocy) po uruchomieniu przez kilka sekund wiatrak jest spięty Wskazówka przed pionem -wiatrak rozpięty Wskazówka w pionie -wiatrak okresowo się spina Wskazówka wylatuje poza pion wiatrak spięty cały czas (jak wiatrak się spina to wyraźnie zmienia brzmienie) Korek zbiornika wyrównawczego OK Twarde węże chłodnicy z ciśnieniem 2 bary Brak wycieków na gwincie Wycieki Wszystkie węże wodne do sprawdzenia, obudowa termostatu, oringi zbiornika wyrównawczego, sam zbiornik wyrównawczy, nagrzewnica, opaski itp Węże chłodnicy miękkie jaj flaki to albo wyciek mega duży albo nisprawna korek zbiornika. Brak strumyka przelewowego to zapowietrzony układ lub padnięty wirnik pompy. Brak ogrzewania kabiny to zapowietrzony układ zbyt mało płynu Zimny dolny wąż chłodnicy nawet jak wskazówka temp wychodzi pozapion to zamknięty termostat. Oba węże chłodnicy gorące, wskazówka poza pionem a wiatrak kręci się bezwładnie bez charakterystycznej zmiany dzwięku i mozna bez problemu go zatrzymać lub ruszając autem na trasę to temperatura zaczyna spadać -visco zepsute. Osad na korku bywa mylący zwłasza ja ktoś używa auta na krótkich trasach w zimie. Sprawdz powyższe a potem dopiero myśl o uszczelce. Na początek na zimnym silniku odkręć odpowietrznik chłodnicy i korek zbiornika wyrównawczego.Nalej płynu tak dużo aż wypłynie przez odpowietrznik.Zakręć odpowietrznik,zamknij korek,włącz ogrzewanie na max i wentylator na max.Włącz silnik i czekaj na temperaturkę czasem przytrzymaj gaz.Jak pojawi się ciepło w kabinie to już połowa sukcesu a pojawia się już jak wskazówka wyjdzie z niebieskiego pola.Jeśli się nie pojawi to albi masz zawalone /zepsute zawory ogrzewania albo nie ma obiegu plynu czyli pompa zepsuta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.