Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

witam.mam problem z moja beemą,od jakiegoś czasu zauważyłem ze kopci na czarno i to ostro.problem polega na tym ze kiedy wcisne pedal gazu do dechy w celu przyspieszenia zaczyna auto strasznie kopcic na czarno dopóki nie odpusze trochę gazu.wiem ze diesel ma kopcic ale nie tak ze nic za mna nie widać.poza tym wydaje mi się ze niema tyle mocy ile powinien.ze jest trochę slaby.poza tym wymieniałem uszczelke pod deklem i zauwazylem pod kolektorem ssącym od tyłu silnika jakiś jakby zawor podciśnieniowy tylko ze jest to zaslepione jakims kawałkiem gumki i srubki.ma ktoś jakiś pomysl co to może być? z góry dziekuje za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3,0D to poważny motor. Stawiałbym na jakąś nieszczelność w układzie dolotowym. Podepnij autko pod kompa, słyszałem, że INPA ma możliwość sprawdzenia powietrza silniku, ewentualne różnice powinny podpowiedzieć, w którym dokładnie miejscu szukać

Edytowane przez tomasso12
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Winą że ci kopci na czarno podczas przyśpieszania i że nie ma siły czy mocy jak wolicie to zmęczone turbo... By to miało ręce i nogi musiał byś zregenerować turbinę no i wymontować wszystkie elementy układu ssącego by je dobrze wyszorować... a to się pytasz to jest zawór egr który również należy wymontować i sprawdzić czy jest sprawny jak tak to dokładnie go wyczyścić..

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak najlepiej samemu stwierdzić czy turbo jest w dobrym stanie.. to zdejmij przewód który idzie z intercoolera do kolektora ssącego i sprawdź czy nie jest czasem mokry w oleju od środka.. jak ta to turbo do regeneracji i reszta jak wyżej ci napisałem..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nie zgodzę się z tym co napisałeś, jak zawór egr nie domyka się to silnik dostaje zbyt mało powietrza, a kierownica turbo czyli turbo ze zmienną geometrią przestawia łopatki żeby turbo wcześniej wstawało i wraz ze wzrostem obrotów zmienia ich położenie, jak zaworek, wężyki lub kierownica będą uszkodzone turbo nie będzie miało potrzebnej wydajnośći

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak dymi to ma nie szczelne smarowanie turba... (olej który ucieka jest częściowo spalany przez silnik a częściowo pompowany w wydech) czyli luzy na ułożyskowaniu osi wirnika.. egr na pewno będzie zablokowany.. a nie wspomnę co bedzie się działo w kolektorze ssącym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...