bmw318e36 Opublikowano 4 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2013 Witam. Mam problem z ustawieniem rozrządu. Auto to BMW E36 318I z 1991r z silnikiem M40B18 w wersji sedan. Problem polega na tym że nie ma go jak ustawić. Tzn: zablokowałem wał (pod rozrusznikiem) i chciałem ustawić wałek rozrządu tak aby na pierwszym tłoku krzywki wałka były w takim samym odstępie w kształcie litery V. Gdy zrobiłem tak jak trzeba nie mogę założyć paska bo nie pasuje mi na zęby, muszę przekręcić lekko wałkiem rozrządu by założyć pasek ale już w tedy albo zwory będą się wcześniej otwierać albo później. I moje pytanie to jak go ustawić? Tak by zawory się wcześniej otwierały czy później? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bmw318e36 Opublikowano 5 Marca 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2013 Pomoże ktoś?pytanie_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
juhas2008 Opublikowano 5 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2013 Poluzuj koło pasowe wałka rozrządu, ono ma luz na klinie, przesunie ci się o tyle ile trzeba. Jak założysz pasek i ustawisz wszystko jak powinno być to możesz dokręcić śrubę koła pasowego. Zwróć uwagę na czworokąt wałka, ma być w płaszczyźnie w stosunku do krawędzi głowicy. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bmw318e36 Opublikowano 5 Marca 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2013 Poluzuj koło pasowe wałka rozrządu, ono ma luz na klinie, przesunie ci się o tyle ile trzeba. Jak założysz pasek i ustawisz wszystko jak powinno być to możesz dokręcić śrubę koła pasowego. Zwróć uwagę na czworokąt wałka, ma być w płaszczyźnie w stosunku do krawędzi głowicy. Mógł by ktoś to jeszcze potwierdzić? Bo nie jestem pewien. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bmw318e36 Opublikowano 5 Marca 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2013 Czy to prawda o czym pisze juhas? Bo nie chciałbym rozbierać na darmo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelo Opublikowano 5 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2013 ustawiasz na znaki,zakładasz pasek i gra,po kiego ściągać koło :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bmw318e36 Opublikowano 5 Marca 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2013 ustawiasz na znaki,zakładasz pasek i gra,po kiego ściągać koło Dokładnie tak jak mówisz. Ustawiam na znaki, wał blokuje pod rozrusznikiem, a wałek rozrządu ustawiam by na pierwszym tłoku były równo ustawione do góry w kształcie litery V. Jak już tak ustawie to nie mogę założyć paska bo nie pasuje mi na koło (zęby na siebie nachodzą). Musze lekko ruszyć wałkiem rozrządu by założyć pasek, Ale już w tedy nie jest on idealnie ustawiony, i albo mi się za szybko zawory otworzą, albo za późno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelo Opublikowano 5 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2013 nie pamiętam,ale powinna tam być strzałka i ma stać w góry jak " sztywny pal Azji" :lol::lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bmw318e36 Opublikowano 5 Marca 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2013 (edytowane) nie pamiętam,ale powinna tam być strzałka i ma stać w góry jak " sztywny pal Azji" Nie. Strzała leci pod skosem na wybrzuszenie na osłonie. I mam tak ustawione. Ale nie pasuje mi pasek na koło zębate. I niewiem jak to ustawić bo jak przekręcę w jedna albo w drugą to już nie będą się zawory otwierały w odpowiedniej chwili, tylko albo chwile za wcześnie albo chwile za późno. Lepiej będzie jak będą sie otwierały wcześniej, czy jak później? Edytowane 5 Marca 2013 przez bmw318e36 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelo Opublikowano 5 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2013 no rzeczywiście :bag: możesz przekręcić,załóż i obróć kilka razy kluczem przy tym patrz w którym miejscu wychodzi GMP po każdym obrocie :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bmw318e36 Opublikowano 5 Marca 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2013 Ustawiłem u siebie że zawory otwierają się później. Kręciłem wałem z 10 razy i za każdym razem wychodziło w tym samym miejscu. Ale teraz nie wiem czy lepiej będzie ustawić by otwierały się wcześnie czy lepiej by później? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bmw318e36 Opublikowano 6 Marca 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2013 Pomożecie koledzy?:help: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mareq Opublikowano 6 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2013 jak otworzą się wcześniej to nie będziesz miał mocy... kupiłeś na pewno odpowiedni pasek? liczyłeś zęby na starym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bmw318e36 Opublikowano 6 Marca 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2013 Pasek dobry kupiłem firmy continental. Zęby liczyłem i tyle samo co na starym. Zakładałem nawet stary pasek by sprawdzić i ten sam problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
juhas2008 Opublikowano 6 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2013 Odkręć śrubę trzymające koło zębate wałka rozrządu i sprawdź czy nie ma luzu na klinie. Może mieć luz i koło się troszkę przesunęło i dlatego ci może nie pasować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bmw318e36 Opublikowano 6 Marca 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2013 Chodzi o to koło co jest na zdjęciu co wstawił pawelo? Jeśli będzie luz na klinie to jak przekręcę kołem tak jak powinno być i dokręcę to będzie dobrze? Nie przesunie sie? Czy trzeba coś kombinować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
juhas2008 Opublikowano 6 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2013 Chodzi o to koło co jest na zdjęciu co wstawił pawelo? Tak. Jeśli będzie luz na klinie to jak przekręcę kołem tak jak powinno być i dokręcę to będzie dobrze? Nie przesunie sie? Czy trzeba coś kombinować? Właśnie może się przesunąć spowrotem i znów będzie to samo. Nie pamiętam jak to tam jest, ale kombinować tam lepiej niema co tylko wymieniać na nowe, lub dobre używki. Zależy jeszcze czy wyrobił się klin czy dziura w kole na klin. Nie pamiętam czy klin tam jest wymienny czy nie, koło zębate na pewno. Ale niech wypowie się ktoś jeszcze. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bmw318e36 Opublikowano 7 Marca 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2013 Problem rozwiązany. Luz na klinie jak pisał Juhas. Rozrząd ustawiony idealnie jak powinien być. Bmw ożyło, ma lepszego kompa i spalanie spadło.bmw_1 A tak nawiasem mówiąc słabe zainteresowanie na tym forum, lub akurat w przypadku mojego tematu. Pozdrawiam:bmwsexemofg3: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.