Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów. Mam takie niedyskretne pytanie, a propos odmy w e39. Zrobiłem "wiosenny" przegląd swojej Beatki i stąd moje pytanie. Spod odmy lekko widać wyciek oleju. Składam się dlatego na jej wymianę, tylko teraz pytanie, czy warto coś kupować z Allegro, czy lepiej dopłacić i kupić w ASO. Może ktoś już przerabiał ten temat w swojej Betipytanie_bmw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam forumowiczów. Mam takie niedyskretne pytanie, a propos odmy w e39. Zrobiłem "wiosenny" przegląd swojej Beatki i stąd moje pytanie. Spod odmy lekko widać wyciek oleju. Składam się dlatego na jej wymianę, tylko teraz pytanie, czy warto coś kupować z Allegro, czy lepiej dopłacić i kupić w ASO. Może ktoś już przerabiał ten temat w swojej Betipytanie_bmw

Wiele razy na tym forum czytalem ze byly problemy z zamiennikami i wszyscy zalecali ori. Ja rowniez zabieram sie do tego zabiegu i bede brac ori.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pomyśl co ile wymieniasz tę część i zastanów się czy nie warto za kilka złociszy więcej kupić ori

Właśnie myślę o przyszłości. Nie mogę sobie pozwolić, aby autko mnie zawiodło w trasie. Dużo śmigam po kraju i za granicą, stąd jednak moja decyzja padnie na ASO. Wprawdzie w ASO też mają podróbki z Chin czy skąd kto wie, ale tu przynajmniej mam pewnośćbmw_1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Razem z górną rurką do pokrywy zaworów czyli odma i rura zapłaciłem 300 zł. na allegrogo ale brałem ori.

Zamiennik miałem i odma buczała więc nie ma co oszczędzać parę złotych bo robota będzie podwójna.

A dolna rurka odmy to zwykły wąż odporny na olej kupujesz w motoryzacyjnym z pół metra i dwie nowe opaski potem docinasz na długość do starej i gitara.Koszt dolnej rurki 5zł :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość dirty.73
różnicy żadnej po wymianie nie ma.

czyli prawidłowo,nie dopuściłeś do tego,aby sie zapchała,popękała,wymieniłeś na czas,to część wymienna,jak filtr oleju(z innym okresem wymian)),z filtrem też nie czekasz,aż coś sie stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli prawidłowo,nie dopuściłeś do tego,aby sie zapchała,popękała,wymieniłeś na czas,to część wymienna,jak filtr oleju(z innym okresem wymian)),z filtrem też nie czekasz,aż coś sie stanie

Lepiej nie czekac, bo nieciekawe efekty murowane. Zaczyna sie od drobnych wyciekow przez uszczelke pokrywy zaworow przy wiekszych szalenstwach a pozniej to juz jada emerycka bo przy wiekszych przyspieszeniach wywala nawet pol litra i wszystko na kolektorze, smrod i kupa dymu. Z wlasnej autopsii:|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wyżej, u mnie działa prawidłowo, przynajmniej tak mi się wydaje. Niepokoi mnie ten wyciek. Na ostatnim przeglądzie tego nie było, a przerobiłem od tamtej pory ok. 25 tys., więc uważam, że trzeba temu zapobiec. Więc wg zasady : Wyciekom STOP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wyżej, u mnie działa prawidłowo, przynajmniej tak mi się wydaje. Niepokoi mnie ten wyciek. Na ostatnim przeglądzie tego nie było, a przerobiłem od tamtej pory ok. 25 tys., więc uważam, że trzeba temu zapobiec. Więc wg zasady : Wyciekom STOP

Zobacz czy masz w kolektorze i przepustnicy olej, jesli tak to odma padla i puszcza olej. Ja mialem zarzygane olejem, po wymianie/wyczyszczeniu i zrobieniu 15tys km - sucho. Dokup uszczelke odmy bo chyba nie ma jej w zestawie i przy okazji kolektora jak bedziesz go sciagal. Nie wiem jak w Twoim silniku, ale w V8 sie sciaga zeby wymienic chyba, ze chcesz walczyc godzine i na slepo przykrecac wszystkie sruby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość dirty.73

Chris,w R6 nie trzeba kolektora ściągać,ale troche sprawne paluchy sie przydają,Jabol,gdzieś kiedyć czytałem chyba,ale zastrzel mnie, nie powiem gdzie i kiedy,że co 100 tyś to ostateczność

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem bez problemu sprawne paluchy się przydadzą wystarczy odkręcić obudowę filtra i przepływomierz i już można odkręcić te trzy śruby trzymające odmę.Warto wykręcić rurkę od bagnetu i wyczyścić tą cienką rurkę,która idzie od dolnego węża odmy do rurki bagnetu na dole lubi się ta dziurka zalepiać szlamem a otwór jest bardzo mały wystarczy przepchać drucikiem poruszać trochę potem przepłukać w benzynie i skręcamy.

Polecam dać nowa obejmę tam na dole jak rurka dolna z odmy wchodzi do rurki bagnetu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość dirty.73
Dirty gumową rurkę dolną od odmy to wiem,że się wymienia :) Mi chodzi o wyczyszczenie tej krótkiej metalowej co wychodzi z rurki od bagnetu bo jest tam malutka dziurka i lubi się przytkać...

no dla mnie to pornografia by była,żeby wymieniać odme,i nie wyjąć całej rury bagnetu i porządnie wyczyścić,tak samo jak nie sprawdzić sobie krokowca przy okazji,wyczyścić przepustnicy.....czyli sprawdzić wszystko,do czego mamy dostęp przy okazji wymiany odmy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem tak...... temat jak dla mnie z dupy wzięty bo nie pisze czy benzyna czy Diesel czy niewiadomo co

ktoś bedzie szukał w necie info co do wymiany odmy w e39 i znajdzie ten temat.... i co ???? a powiedzmy ze śmiga dieslem i naczyta się waszych głupot na temat benzyniaka....i bedzie myślał że to do niego też się tyczy.....

ja wiem że chodzi o m52 ale nie każdy ludź który trafi tu z netu jest tak ogarnięty.......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...