Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Borykam się z problemem na który nie mogę nigdzie znaleźć rozwiązania.

Auto: e46 m52 tu28 b + Lpg wtryski Valtek czerwone komputer esgi 2

Jakieś 3 tygodnie temu byłem na diagnostyce, pokazało sonde lambda na 1 banku przed katalizatorem. Wymieniłem sonde chodziło lepiej bo przy dojechaniu do świateł obroty ładnie wracały na miejsce.

Na gazie auto kulało, pojechałem do gazownika regulował śrubami na wtryskach "skok tłoczka wtrysku" dzień pojeździł ok na 2 dzień obroty zaczeły delikatnie falować, wywaliło kilka razy ,wypadł zapłon na którymś cylindrze na benzynie też gubił zapłon potem inny gazownik wyczyścił

wtryski, ustawił skok, założyłem odpaliłem auto dalej tak pracowało po jakimś czasie całkiem wypadał zapłon na benzynie i gazie (przestał pracować na gar ) nie wiem czy to co ma powiązanie. Auto generalnie na lpg pracuje jak traktor wywala zapłon i odcina prace na którymś cylindrze.

Wymieniałem uszczelkę pokrywy zaworowej, zregenerowany vanos, (wymiana uszczelnień , kasowanie luzu) wymieniono wszystkie świece i cewki bez zmian, zdemontowane wszystkie gumowe elementy dochodzące do przepustnicy, sprawdzone czy są szczelne, Pół roku temu wymieniłem odme miałem mierzoną oporność na wiązce dochodzącej do komputera i wszystko ok. odpiełem aku na całą noc, robiłem reset komputera poprzez odłączenie komputera,połączeniu obu klem i przekręcenie na 2 pozycje stacyjke, kasowanie adaptacji za pomocą inpy błędów oraz aktywacje wszystkiego co się dało i też nic to nie dało.

Auto podczas jazdy przy około 1,5 tyś obrotów czuć że szarpie, jeśli nie dojdzie do całkowitemu odłączeniu cylindra ma normalną moc fajnie przyśpiesza tyle ze wypada zapłon zwłaszcza jak auto chwile postoi na wolnych obrotach,na ssaniu chodzi dosyć dobrze jak schodzi z wyższych obrotów pochodzi chwile ok i się zaczyna.Wymieniałem sonde na jeszcze inną i bez zmian wszystkie 3 sondy orginalne uzywki bardzo proszę koledzy o jakieś rady założyłem nowy temat bo chciałem to jakoś w miarę konkretnie opisać. Dodam że czyściłem nawet przepustnice, krokowca zapłon nie wypada w regularnych odstępach czasowych ( nie ma co cykl wypadania a właściwie to różnie jest z nim) raz się odpali chodzi trochę równiej przez chwile drugi raz od razu kuleje

Z góry dzięki za pomoc

Najczęściej całkiem odcinany zostaje cylinder nr 5 mierzona kompresja na wszystkich cylindrach po 13

tutaj podaje co za błędy podaje inpa jak wypadaja zapłony 3 wykresy cyklu spalania czy jak to się nazywa oraz z pracy sondy sond lambda

Mile widziane pozostałe możliwości jakie mi zostały do sprawdzenia.

blendy 2.jpg | | Fotki, Zdjcia, Obrazki Fotosik.pl błędy 1

Bez*tytułu.jpg | | Fotki, Zdjęcia, Obrazki Fotosik.pl błędy 2

b;endy 3.jpg | | Fotki, Zdjcia, Obrazki Fotosik.pl 3

blendy 4.jpg | | Fotki, Zdjcia, Obrazki Fotosik.pl 4

blendy 5.jpg | | Fotki, Zdjcia, Obrazki Fotosik.pl 5

blendy 6.jpg | | Fotki, Zdjcia, Obrazki Fotosik.pl 6

lambda.jpg | | Fotki, Zdjcia, Obrazki Fotosik.pl sondy lambda

praca cylindr na be...jpg | | Fotki, Zdjcia, Obrazki Fotosik.pl praca na cylindrze

Znaczenia błedów inpa

79 Lambda grzałka -Bank 1 za kat

159 Lambda za kat Bank 2 Max Limit

156 Lambda przed kat Bank 1 brak sygnału

216 sonda Lambda Bank 2 lub sygnał pozycji EGS

238 przerwy w zapłonie Cyl 1

239 przerwy w zapłonie Cyl 2

240 przerwy w zapłonie Cyl 3

241 przerwy w zapłonie Cyl 4

242 przerwy w zapłonie Cyl 5

243 przerwy w zapłonie Cyl 6

Edytowane przez arbuz229
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopie, weź no Ty przedytuj tytuł tego tematu bo tu większość z nas z dolnośląskiego a nie z pomorza. Poza tym w całym tekście ładnie popraw błędy i wstaw znaki interpunkcyjne. Łatwiej będzie zrozumieć co napisałeś i może wtedy ktoś RZeczowo Ci odpowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego założyłeś drugi ten sam temat mogłeś pisać w tamtym...

A masz dobre świece ?sprawdzałeś cewki ?

A gazownik robił ci mapę lpg podczas jazdy ? a robił kalibracje wtrysków,jeśli robił to w jaki sposób ? poza tym nie czyści się wtrysków tylko wymienia komplet naprawczy valtek to: nowe tłoczki,sprężynki i uszczelki.Po wymianie zestawu naprawczego robi się kalibrację wygląda to tak :

po wymianie przestają wtryski klekotać jak diesel...Jak zaczynają znów głośno klekotać to znów zestaw naprawczy :) ponoć starcza na ok 50tyś.km.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten drugi ustawiał mi na czujniku zegarowym wtryskiwacze, ale nie podpinał nawet komputera, nie robił mi żadnych map nawet na postoju ale czy to mogło by mieć wpływ na prace na benzynie nawet jak odpiełem akumulator? zapytałem nawet czy jest możłiwość ustawienia jakiejś korekcji map to powiedział ze na benzynie musi chodzić idealnie.

Przy okazji jak szukałem nieszczelności to odpiełęm wtyczke która znajduje się na sierodku kolektora niewiem czy od czujnika temperatury czy od czego auto wcale nie zmieniło nic w swojej pracy tak ma być?

Edytowane przez arbuz229
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skasuj adaptacje i jeździj tylko na pb i wyłącz lpg jeśli będzie kulać to szukaj usterki w zapłonie jak wyżej kolega pisze...

Jeśli będzie dobrze jeździł tylko na pb to wina będzie lpg.

Co do lpg to kumaty gazownik powinien pojeździć z tobą z kompem i zrobić mapę lpg aby była mniej więcej pokrywała się z mapą pb,wtedy dopiero będzie wszystko ładnie chodzić.

Na postoju to może wyregulować skok tłoczka wtrysku czyli to masz zrobione,jeszcze regulacja ciśnienia na reduktorze trzeba ustawić i na końcu w czasie jazdy zrobić mapę lpg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapłon tak jak pisałem sprawdzałem wszystkie świece nowe potem jeszcze miejscami zamieniałem skasowałem adaptacje i przyciskiem całkiem wyłączyłem gaz zrobiłem tak ponad 200km i nie ma żadnej różnicy a teraz zasilanie lpg masz na myśłi bezpiecznik? czy wystarczy jak jest wyłączone?

Edytowane przez arbuz229
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na twoim miejscu wyciągnął bym najpierw czujnik położenia wałka rozrządu (nie wału) i sprawdził czy nie poprzyklejały się do niego wiurki... to jest często przyczyna nie równej pracy silnika gdy się rozgrzeje lub odpali normalnie chwilę pochodzi i kuleje..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...