arbuz229 Opublikowano 25 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2013 (edytowane) Borykam się z problemem na który nie mogę nigdzie znaleźć rozwiązania. Auto: e46 m52 tu28 b + Lpg wtryski Valtek czerwone komputer esgi 2 Jakieś 3 tygodnie temu byłem na diagnostyce, pokazało sonde lambda na 1 banku przed katalizatorem. Wymieniłem sonde chodziło lepiej bo przy dojechaniu do świateł obroty ładnie wracały na miejsce. Na gazie auto kulało, pojechałem do gazownika regulował śrubami na wtryskach "skok tłoczka wtrysku" dzień pojeździł ok na 2 dzień obroty zaczeły delikatnie falować, wywaliło kilka razy ,wypadł zapłon na którymś cylindrze na benzynie też gubił zapłon potem inny gazownik wyczyścił wtryski, ustawił skok, założyłem odpaliłem auto dalej tak pracowało po jakimś czasie całkiem wypadał zapłon na benzynie i gazie (przestał pracować na gar ) nie wiem czy to co ma powiązanie. Auto generalnie na lpg pracuje jak traktor wywala zapłon i odcina prace na którymś cylindrze. Wymieniałem uszczelkę pokrywy zaworowej, zregenerowany vanos, (wymiana uszczelnień , kasowanie luzu) wymieniono wszystkie świece i cewki bez zmian, zdemontowane wszystkie gumowe elementy dochodzące do przepustnicy, sprawdzone czy są szczelne, Pół roku temu wymieniłem odme miałem mierzoną oporność na wiązce dochodzącej do komputera i wszystko ok. odpiełem aku na całą noc, robiłem reset komputera poprzez odłączenie komputera,połączeniu obu klem i przekręcenie na 2 pozycje stacyjke, kasowanie adaptacji za pomocą inpy błędów oraz aktywacje wszystkiego co się dało i też nic to nie dało. Auto podczas jazdy przy około 1,5 tyś obrotów czuć że szarpie, jeśli nie dojdzie do całkowitemu odłączeniu cylindra ma normalną moc fajnie przyśpiesza tyle ze wypada zapłon zwłaszcza jak auto chwile postoi na wolnych obrotach,na ssaniu chodzi dosyć dobrze jak schodzi z wyższych obrotów pochodzi chwile ok i się zaczyna.Wymieniałem sonde na jeszcze inną i bez zmian wszystkie 3 sondy orginalne uzywki bardzo proszę koledzy o jakieś rady założyłem nowy temat bo chciałem to jakoś w miarę konkretnie opisać. Dodam że czyściłem nawet przepustnice, krokowca zapłon nie wypada w regularnych odstępach czasowych ( nie ma co cykl wypadania a właściwie to różnie jest z nim) raz się odpali chodzi trochę równiej przez chwile drugi raz od razu kuleje Z góry dzięki za pomoc Najczęściej całkiem odcinany zostaje cylinder nr 5 mierzona kompresja na wszystkich cylindrach po 13 tutaj podaje co za błędy podaje inpa jak wypadaja zapłony 3 wykresy cyklu spalania czy jak to się nazywa oraz z pracy sondy sond lambda Mile widziane pozostałe możliwości jakie mi zostały do sprawdzenia. blendy 2.jpg | | Fotki, Zdjcia, Obrazki Fotosik.pl błędy 1 Bez*tytułu.jpg | | Fotki, Zdjęcia, Obrazki Fotosik.pl błędy 2 b;endy 3.jpg | | Fotki, Zdjcia, Obrazki Fotosik.pl 3 blendy 4.jpg | | Fotki, Zdjcia, Obrazki Fotosik.pl 4 blendy 5.jpg | | Fotki, Zdjcia, Obrazki Fotosik.pl 5 blendy 6.jpg | | Fotki, Zdjcia, Obrazki Fotosik.pl 6 lambda.jpg | | Fotki, Zdjcia, Obrazki Fotosik.pl sondy lambda praca cylindr na be...jpg | | Fotki, Zdjcia, Obrazki Fotosik.pl praca na cylindrze Znaczenia błedów inpa 79 Lambda grzałka -Bank 1 za kat 159 Lambda za kat Bank 2 Max Limit 156 Lambda przed kat Bank 1 brak sygnału 216 sonda Lambda Bank 2 lub sygnał pozycji EGS 238 przerwy w zapłonie Cyl 1 239 przerwy w zapłonie Cyl 2 240 przerwy w zapłonie Cyl 3 241 przerwy w zapłonie Cyl 4 242 przerwy w zapłonie Cyl 5 243 przerwy w zapłonie Cyl 6 Edytowane 26 Lutego 2013 przez arbuz229 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
5oul Opublikowano 25 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2013 Chłopie, weź no Ty przedytuj tytuł tego tematu bo tu większość z nas z dolnośląskiego a nie z pomorza. Poza tym w całym tekście ładnie popraw błędy i wstaw znaki interpunkcyjne. Łatwiej będzie zrozumieć co napisałeś i może wtedy ktoś RZeczowo Ci odpowie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 26 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2013 Kolego założyłeś drugi ten sam temat mogłeś pisać w tamtym... A masz dobre świece ?sprawdzałeś cewki ? A gazownik robił ci mapę lpg podczas jazdy ? a robił kalibracje wtrysków,jeśli robił to w jaki sposób ? poza tym nie czyści się wtrysków tylko wymienia komplet naprawczy valtek to: nowe tłoczki,sprężynki i uszczelki.Po wymianie zestawu naprawczego robi się kalibrację wygląda to tak : po wymianie przestają wtryski klekotać jak diesel...Jak zaczynają znów głośno klekotać to znów zestaw naprawczy ponoć starcza na ok 50tyś.km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arbuz229 Opublikowano 26 Lutego 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2013 (edytowane) ten drugi ustawiał mi na czujniku zegarowym wtryskiwacze, ale nie podpinał nawet komputera, nie robił mi żadnych map nawet na postoju ale czy to mogło by mieć wpływ na prace na benzynie nawet jak odpiełem akumulator? zapytałem nawet czy jest możłiwość ustawienia jakiejś korekcji map to powiedział ze na benzynie musi chodzić idealnie. Przy okazji jak szukałem nieszczelności to odpiełęm wtyczke która znajduje się na sierodku kolektora niewiem czy od czujnika temperatury czy od czego auto wcale nie zmieniło nic w swojej pracy tak ma być? Edytowane 26 Lutego 2013 przez arbuz229 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arbuz229 Opublikowano 26 Lutego 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2013 Georgii to jak to jest jak gaz mam rozjechany to przez to auto na pb może mi tak kulać?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Wujek samo Zło_ Opublikowano 26 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2013 Chopieee ogarnij najsampierw zasilanie Pb bo nigdy nie dojdziesz do ładu z tym na LPG Sugeruje kierunek: zapłon. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 27 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2013 Skasuj adaptacje i jeździj tylko na pb i wyłącz lpg jeśli będzie kulać to szukaj usterki w zapłonie jak wyżej kolega pisze... Jeśli będzie dobrze jeździł tylko na pb to wina będzie lpg. Co do lpg to kumaty gazownik powinien pojeździć z tobą z kompem i zrobić mapę lpg aby była mniej więcej pokrywała się z mapą pb,wtedy dopiero będzie wszystko ładnie chodzić. Na postoju to może wyregulować skok tłoczka wtrysku czyli to masz zrobione,jeszcze regulacja ciśnienia na reduktorze trzeba ustawić i na końcu w czasie jazdy zrobić mapę lpg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arbuz229 Opublikowano 27 Lutego 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2013 (edytowane) zapłon tak jak pisałem sprawdzałem wszystkie świece nowe potem jeszcze miejscami zamieniałem skasowałem adaptacje i przyciskiem całkiem wyłączyłem gaz zrobiłem tak ponad 200km i nie ma żadnej różnicy a teraz zasilanie lpg masz na myśłi bezpiecznik? czy wystarczy jak jest wyłączone? Edytowane 27 Lutego 2013 przez arbuz229 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtas-chajek Opublikowano 27 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2013 Na twoim miejscu wyciągnął bym najpierw czujnik położenia wałka rozrządu (nie wału) i sprawdził czy nie poprzyklejały się do niego wiurki... to jest często przyczyna nie równej pracy silnika gdy się rozgrzeje lub odpali normalnie chwilę pochodzi i kuleje.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arbuz229 Opublikowano 27 Lutego 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2013 czujnik położenia wałka rozrządu od wałka ssącego czyściłem, nawet wymieniałem bo kiedyś kupiłem używke orginał nic nie dało, wydechowego jeszcze nie ruszałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 28 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2013 Gaz wystarczy jak jest wyłączony przyciskiem. A jak cewki ? sprawdzał ktoś,podmieniał na próbę ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arbuz229 Opublikowano 28 Lutego 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2013 tak podmieniałem wszystkie bo mam 2 komplet kiedyś kupiłem od kolegi identyczne beru i to samo zamieniałem miejscami i to samo świece nowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtas-chajek Opublikowano 13 Marca 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2013 Spróbuj jeszcze sprawdzić czujnik temperatury silnka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.