ukaszE46 Opublikowano 20 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2013 witam, posiadam e46 320d 150km, dziś gdy odpaliłem auto zapaliła mi sie czerwona kontrolka aku... wszystko chodziło normalnie (nawiew, światła, radio) wyłaczyłem to wszystko i dalej świeciła kontrolka. troche go zostawiłem zeby pochodził...za jakiś czas dodałem gazu do 3tyś obrotów i tak jakby silnikiem szarpało, nie równo chodził a bez dodania gazu normalnie krekotał. zauważyłem ze mam troche oleju na korku z pod pompy wspomagania (jakiś czas temu już miałem wymienioną pompe wspomagania i pasek, pompe kupiłem używaną 150zł-przez pompe musiałem wymienić pasek) może olej z pompy leci na alternator i jakies zwarcie robi? narazie nie ruszam auta. jutro skocze do mechanika. macie jakies pomysły co to może byc? znów pompa wspomagania czy to może alternator (dlatego po dodaniu gazu 3tys obrotów nie równo pracuje silnik) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz13 Opublikowano 20 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2013 obejrzyj alternator nawet jak będzie obrzygany olejem to mało prawdopodobne olej nie jest silnie przewodzącą cieszą chyba że z wodą stawiam na regulator napięcia , szczotki w alternatorze ale nie znam przebiegu autka i stanu alternatora lub podaj bardziej szczegółowe info co jeszcze zaobserwowałeś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ukaszE46 Opublikowano 20 Lutego 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2013 auto ma jakies 245tys przebiegu. zauważyłem że z pomp korka pompy wycieka delikatnie olej i troche spływa na alternator. alternator nie jest zbytnio brudny. czyli lepiej najpierw sprawdzić napięcie alternatora? a czy przez te szczotki w alternatorze silniik może tak nierówno chodzić na wysokich obrotach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jabol Opublikowano 20 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2013 Nie wydaje mi sie zeby to byl alternator, przeciez to diesel. Wysłane z mojego GT-I9300 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dudek Opublikowano 20 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2013 może regulator napięcia jak masz miernik to zobacz jakie masz ładowanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz13 Opublikowano 20 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2013 możesz mieć dwie niezależne awarie napięcie możesz zmieżyć na odpalonym aucie na aku powinno być powyżej 14Volt sądzę że jak ma 245 tysi to co najmniej raz było robione zależy czy na ori czy nie jeżeli regulator jest zj.....any to może przeżucać prąd z aku na alternator w innym momencie ale odczułbyś to tylko na małych obrotach na dużych wątpię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 20 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2013 Nie wydaje mi sie zeby to byl alternator, przeciez to diesel to co?nie ma?:wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz13 Opublikowano 20 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2013 Nie wydaje mi sie zeby to byl alternator, przeciez to diesel.Wysłane z mojego GT-I9300 diesel benzyna różnicy nima alternator musi być albo nie jedziemy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qolar Opublikowano 20 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2013 diesel benzyna różnicy nima alternator musi być albo nie jedziemy sam silnik diesla nie potrzebuje prądu żeby jechać brat jechał w poniedziałek do pracy z Oławy do Radwanic i pękł mu pasek w Stanowicach, na pasku tym miał alternator wspomaganie i klime wiec postanowił jechać dalej popołudniu pojechał do Oławy po pasek i napinacz potem do Marcinkowic wiec zrobił kilkadziesiąt kilometrów.Silnik benzynowy bardzo szybko wysiorbał by akumulator do zera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 20 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2013 sam silnik diesla nie potrzebuje prądu żeby jechać Niczym to ma się do palącej kontrolki od ładowania. Padł alternator, tym bardziej jak kolega nadmienił, że wyciekał na niego olej. Światła oraz elektryczne wynalazki w aucie szybko zeżrą prąd, a za tym idzie aku, który wcześniej czy później i tak padnie. Więc na dłuższą metę, niezależnie czy to diesel czy benzyna nie da się jeździć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jokeymiras Opublikowano 20 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2013 [video=youtube;4jVqpIKMwUM] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ukaszE46 Opublikowano 21 Lutego 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2013 czuć również delikatnie palący sie olej po otwarciu maski... to chyba ten co skapał z pompy na alternator. dzis pojechałem do pracy i juz radio mi nie działa, spryskiwacze ledwo dyszą. w poniedziałek dopiero jestem umówiony do mechanika i mam nadzieje ze dojade (Sobótka-świdnica) auta nie ruszam do poniedziałku-może aku podładować prostownikiem zeby odpalił w poniedziałek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz13 Opublikowano 22 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2013 (edytowane) podładuj sobie bo widać że jeździsz na aku , wychodzi na to że nie doładowuje alternator napięcie ładowania musi być powyżej 14Volt remont alternatora sprawę załatwi lub wymiana regulatora napięcia Edytowane 22 Lutego 2013 przez mariusz13 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 22 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2013 Jeśli regulator jest ok to ja bym nie wyrzucał kasy w błoto. Na pewno warto wymienić szczotki i łożyska oraz sprawdzić stan wirnika, ale magik od alternatorów będzie wiedział, co robić. Często zdarza się, że na szybkiego chcą wcisnąć używkę po regeneracji. Ja tak kupiłem rozrusznik, po 3 mies. padł. Tak więc lepiej zainwestować w ten co masz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kempes Opublikowano 22 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2013 podlacze sie pod tema: Mam rowniez do wymiany alternator wzglednie do naprawy. Podobno jakies diody w srodku padly-czy to jest regulator do wymiany?z elektryki jestem zielony I ile kosztuje naprawa alternatora? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz13 Opublikowano 22 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2013 (edytowane) Podobno jakies diody w srodku padly-czy to jest regulator do wymiany?z elektryki jestem zielonyI ile kosztuje naprawa alternatora? diody to nie regulator napięcia naprawa jest tania jak sam robisz u elektryka z jego częściami pełny remont bo warto przy okazji wymienić łożyska jeżeli je słychać i szczotki jak są już krótkie koszt około 100-140PLN z wymontowaniem go i założeniem przez mechanika wyjdzie z 60-100PLN więcej Edytowane 22 Lutego 2013 przez mariusz13 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 22 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2013 Podładuj aku do pełna bo jak nie ma ładowania to doisz z niego prąd na wszystko.Jak go zdoisz do 6V/8V napięcia to następny do wymiany będzie akumulator. Dzisiejsze diesle to nie te stare co po odpaleniu wyjmowało się akumulator a silnik gasiło cięgnem na pompie wtryskowej. Dalego długo się nie wytrzyma bez aku-15odpaleń silnika i ****. 1.pomiar ładowania 2.demontaż altka 3.określenie stanu szczotek(same szczotki 8pln) 4.jeśli szczotki ok to wymiana regulatora(od 25-200pln-zależy jaki masz) 5.łożyska to z automatu się wymiemia(oba 30-50pln-też zależy jakie masz) 6.określenie stanu miedzianych pierścieni. Od 1 do 4 jesteś w stanie zrobić sam i całkiem możliwe że na szybko altek wstanie. Jeśli na pełny remont się decydujesz to lepiej elektryk się tym zajmie. Ja sobie sam regenerowałem alternator(a nawet dwa) i cena była 5 razy mniejsza niż cena usługi w warsztacie.Problem bywa z dostepem do narzędzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 22 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2013 Sam zdemontuj alterek, roboty nie wiele-po co płacić za robociznęhappy_bmw Rozbierz i sprawdź, wizualnie ocenisz zużycie mechaniczne. Jeśli chodzi o elektrykę to już wyższa półka. Tu trzeba sprzętu i głowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz13 Opublikowano 23 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2013 dziki i tomasso12 mają rację jeżeli masz zdolności lubisz grzebać duuużo taniej zrobisz jeżeli nie do elektryka bez brudzenia łapek ale drożej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 23 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2013 Za luksus trzeba płacić niestety:bmwsexemofg3: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniieek Opublikowano 24 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2013 najbardziej prawdopodobne szczotki. jesli przebieg kolo 260tys to wymiana tuz tuz. kwestia sprawdzenia jeszcze kabla od alternatora do aku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kempes Opublikowano 26 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2013 u mnie jest problem nastepujacy ze na postoju alternator wyladowywal aku. I jak wymienie diody trzeba go na nowo nawijac , czy jak juz mam go wymontowany powinienem diody szczotki wymienic i wyprobowac czy wsio ok! Lozyska sa OK! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 26 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2013 Kempes,nie idź w to,ja wymieniałem wszystko,diody,wirnik,przewijałem,nic nie pomogło,nie będę się rozpisywał,bo po co,ogólnie po stracie wielu pieniędzy,nerwów,czasu-kupiłem altka używke,i do dziś bezproblemowo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz13 Opublikowano 26 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2013 tylko że ta używka za miesiąc może być w takim samym stanie jak ten co ma Kempes wymiana diód nie wiąże się z przewinięciem alternatora diody w tym przypadku prostują prąd ze zmiennego na stały cztery diody klasyczny układ gretza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 26 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2013 może być w takim samym stanie jak ten co ma ale nie musi.....łoj,żebyś przeszedł z alternatorem to co ja.....nie życze nikomu,wymieniłem po kolei wszystko,WSZYSTKO...i dalej sie jarał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.