Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

witam muszę sprawdzić u siebie rozrząd przy okazji zmienie uszczelke pod klawiaturą wiem że wał się ustawia na znak i blokuje ale jak poznać czy wałki są dobrze ustawione śą na wałkach znaczniki? nie mówie o przestawianiu tylko sprawdzeniu rozrządu objaw mam taki zę auto z dołu muli a od 4 tyś idzie ok czujniki sprawne sprawdzałęm ciśnienie sprężania i wszędzie niskie 9 bar ale równe zawory pruba olejowa wykazałą żę tłoki szczelne a zawory wszystkie tak samo się nie wypalają przy schodzeniu z obrotów słychać strzały do tłumika i wygląda na to żę któreś zawory się nie zamykają lub otwierają w swoim czasie więc bardzo był bym wdizęczny jak po wałkach poznać czy jest ok z góry dięki dodam żę inpa i kid pokazuje mi problem z wałkiem ssącym że jest poza zakresem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam już uszczelnienia baisan system dizeki 5oul tylko zastanawiam się czy to by mogło przestawić wałek na niskich obrotach?? czyli nie dokońca musi być rozrząd przestawiony?
Tak jak pisałem Ci na PW, żeby sprawdzić czy z rozrządem jest wszystko w porządku wystarczy Ci blokada wałków i pryzma do ustawienia kątów. Niestety jest to dość ciężko dostać. Jak będziesz miał zdjętą pokrewę to vanosa będziesz miał jak na dłoni. Wymień te uszczelnienia, sprawdź czy nie ma luzu na łożyskach tłoczysk vanosa i jak są to splanuj tuleje. Później złóż wszystko ładnie i wtedy zobacz co się dzieje. Pamiętaj że nastawnik trzeba dokręcać kluczem dynamometrycznym. Jeśli to nie pomoże to wtedy myśl o rozrządzie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:4:co wy koledze za rady dajecie jakieś szlifowanie tłoczków to nie M50 w M52 i M54 wymienia się uszczelnienia na tłoczkach nic więcej , ale u kolegi to i tak nie pomoże miałem ten sam problem zły kąt wałka ssącego wymieniłem wszystko co związane z vanosem i nic jedyne co nie zrobiłem to sprawdzenie rozrządu bo uznałem że nie mógł na łańcuchu przeskoczyć ale trop dobry więc gość zadał pytanie jak sprawdzić wałki czy są w dobrym położeniu ;)

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co wy koledze za rady dajecie jakieś szlifowanie tłoczków
Jak nie wiesz o czym mowa to nie wypowiadaj się bo głupoty piszesz. W tłokach vanosa są umieszczone łożyska igiełkowe wewnątrz tyleji dystansowej które zużywają się. Aby skasować luz na tych łożyskach należy splanować tuleje dystasową o jakieś +/- 0,15mm. Link który wkleił Dirty pokazuje montaż gotowych pierścieni. Czasem jednak i one potrzebują dopasowania do łożysk więc lepiej nie wydawać 200zł tylko splanować swoje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tak z czystej ciekawości zapytam czysto teoretycznej jak słysze strzały przy ujmowaniu gazu w tłumik itd to wygląda na przyśpieszony czy opóźniony? błąd mam o wałku ssącym

Więc zdjełem pokrywe ustawiłem vanos krzywkami do siebie i kiedy wałek wydechowy ustawił mi się idealnie w poziomie to wałek ssący jest w stosunku do niego troszeczke opóźniony był delikatnie pod kątem ale nie powiedział bym że to jest o ząbek błąd pokazuje mi wałka na ssaniu, teraz mam pytanie jak sprawdzić cza łańcuszek się kwalifikuje do wymiany (ten co łączy 2 wałki) po wciśnięciu napinacza maxymalnie do dołu to po naciągnięciu łańcuszka maxymalnie w góre centralnie nad napinaczem mam luz około 1cm gdy napinacz jest zluzowany łańcuszek ciasno siedzi na nim nie ma luzów .

Mam jeszcze jedno pytanie czy przesunięce wałka ssącego może być przez vanosa niewiem źle ustawiony albo zacięty?? bardzo czekam na wszystkie porady

Edytowane przez 5oul
edytuj posty!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc zdjełem pokrywe ustawiłem vanos krzywkami do siebie i kiedy wałek wydechowy ustawił mi się idealnie w poziomie to wałek ssący jest w stosunku do niego troszeczke opóźniony był delikatnie pod kątem ale nie powiedział bym że to jest o ząbek błąd pokazuje mi wałka na ssaniu
To teraz ja mam pytanie: Jakim narzędziem zmierzyłeś że ten wałek jest opóźniony? Masz blokadę i pryzmę?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dowiedziałem że że można sprawdzić gdy ustawisz rozrząd krzywkami do siebie a te kwadraty na końcu muszą iść w jednej lini i mają być równolegle do głowicy wydechowy tak mam a ssący jest delikatnie przekręcony w lewą strone widać gołym okiem ale zrobiłem tak jak mi ktoś doradził imbusa przykłądałem i do obu tych kwadratów i się nie zgrywało

Teraz jeszcze mam pytanie może być że usterke powoduje vanos zacięty złej pozycji ? kupiłem auto to odrazu odme zmieniałem na nową bo stara aż świszczała i gdzieś wyczytałem żę vanos mógł się przesterować od nadciśnienia może być że vanos mi przestawił wałęk

Edytowane przez arbuz229
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz jeszcze mam pytanie może być że usterke powoduje vanos zacięty złej pozycji ? kupiłem auto to odrazu odme zmieniałem na nową bo stara aż świszczała i gdzieś wyczytałem żę vanos mógł się przesterować od nadciśnienia może być że vanos mi przestawił wałęk
Wiesz jak podwójny vanos w e46 pracuje? tutaj znajdziesz odpowiedź:

[video=youtube;hW_1CBoLUCQ]

Temat ustawienia wałków był już omawiany przy okazji prac nad silnikiem kolegi Scrooge. Poszukaj trochę a na bank znajdziesz. Jestem na 95% pewien że jeśli masz przestawiony wałek to jest to wina łańcucha na wałkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurcze przewertowałem forum i niemogę nic znaleźć ;/ co do pracy vanosa to wiem jak działa oglądałem już mase filmików teraz tylko potrzebuje się dowiedzieć jak przestawić rozrząd dokłądnie walek ssący czekam na blokady na wałki i będe cgciał wymienić łańcuszek łączący oba vanosy gdyby ktoś mógł mi podrzucić jakieś stronki itd z których będe mógł jak najwięcej sie dowiedzieć będe wdzięczny chyba żę jest ktoś z okolic głogowa kto robi takie żęczy to proszę o kontakt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po zabiegu :) przestawiłęm rozrząd o 1 ząbek na wałku ssącym był opóźniony ktoś chyba coś kiedys robił zregenerowałęm vanosa nie to auto od tysiąca leci stary vanos był wyjechany latał w cylinderkach skasowałem luz poskłądałem zmierzyłem ciśnienie sprężąnia i praktycznie wszędzie mam w okolicy 13,5 bara jednak na 5 cylindrze na lpg wcale nie pracuje a na pb strasznie kuleje wymienione świece cewki i bez zmian zaczeło się to dziać około 2 dni przed robotom rozrządu i vanosa auto na benzynie jak pracuje na obrotach przy np dodawaniu gazu chodzi ok problem występuje tylko na wolnych lub na wysokich obrotach tego nie czuje bynajmniej na lpg wcale nie działa 5 a na pb strasznie kuleje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość dirty.73

wypadanie wszystkich zapłonów,nie chce być złym prorokiem,ale z tym rozrządem to chyba dopiero namieszałeś,vanos ci latał,wymieniłeś uszczelnienia i nie trzeba było go ruszać(rozrządu),pewny jesteś ustawień??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak powiem ci że po przestawieniu rozrządu zniknoł dopiero problem z błędem 103 vanos ale i przedewszystkim przed przestawieniem rozrządu miałem ciśnienie sprężania na 9 bar a teraz około 13 bar na cylindrach ale powiem ci że przedewszystkim moc wróciła dowiedziałem się że bła 103 vanos coś tam to zła pozycja wałka rozrządu na ssaniu a 104 to samo na wydechowych tak dla potomnych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość dirty.73

nie twierdze,że źle zrobiłeś,pytam,ale skąd wypadanie wszystkich zapłonów?

a tak BTW,103 i 104 to błędy na wałkach,a 105 i 106 to błędy położenia wałków rozrządu

Edytowane przez dirty.73
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz co cyrki zaczeły się dziać jeszcze przed wymianą generalnie diagnosta u którego byłem stwierdził zę mam sondke na banku 1 do wymiany wymieniłęm i potem dzień było ok a potem raptowanie mu odbiło i zaczoł przerywać nie palić na wszystkie gary i to mnie zmusiło do zdjęcia pokrywy żęby zobaczyć co i jak ewidentnie miałęm ssący o przestawiony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Witam. odswierze temat . widze ze dawno pisane tu yło, ale problem podobny jak u mnie. Auto zamulone, z dołu jedzie jak polonez.wymienione uszczelniacze vanosa i dalej nie chce jechac.Silnik 2,5na podwujnym vanosie m52. Podpinany był ostatnio pod kompa. Na dzien dobry pokazało bląd cewek, wlasnie jak u kolegi jak by nie w tym momecie zaplonu dostawał.. po saksaowaniu i przegazowaniu auta pokazało bląd Vanosa nr1. Czyli walka ssacego.Dodam ze przed wymianą auto też nie jechało jak trzeba,lepiej jak teraz ale wraz nie tak jak powinno. teraz przynajmniej nie szarpie i nie gasnie. Nastawnik walka ssacego wymieniony i zadnej róznicy. po odpieciu nastawnika na pracującym silniku nie ma zadnej róznicy,przynajmniej tak mi sie wydaje.jesyne co to chyba rozrząd...ale juz nie mam sily trzeci raz rozbierac to wszystko.do kona nie wiem jak go ustawic. Jakis schemat może ktoś ma.. Prosze o pomoc..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...