Darozzzz Opublikowano 10 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2013 Panowie to znów ja;)) Mam pytanie odnośnie czujnika temperatury. Wyczytałem że są dwa, czarny i niebieski. Niebieski ponoć jest w głowicy i podaje sygnał do komputera. Czarny zaś jest od wskaźnika na desce. Jednak na allegro zauważyłem że koleś napisał że czarny jest "do wskaźnika na desce, oraz do sterownika wtrysku", tak więc czy czarny odpowiada w jakimś stopniu za pracę silnika? Czy tylko wysyła sygnał na blat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 10 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2013 Niebieski dochodzi do sterownika silnika, czarny na zegary Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chacko e30 Opublikowano 10 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2013 z tego co mi się wydaje to oba są w głowicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 10 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2013 Kolega zapytał o kolory, więc jak wyżej. Na Allegro i innych piszą różne rzeczy, aby opchnąć towar( nadmienię, że nie wszyscy:biggrin:), a propos tematu w głowicy są dwa dwupinowe,lub jeden na cztery piny. Zależało to od wersji i rocznika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darozzzz Opublikowano 11 Lutego 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2013 No właśnie dziś byłem w sklepie i gość mi dał coś takiego jak niżej na foto... Powiedział że wg katalogu to mu wyskakuje.. Prosiłem o czujnik który wysyła sygnał do kompa. Dobry kupiłem? [ATTACH=CONFIG]24081[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]24082[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]24083[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]24084[/ATTACH] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 11 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2013 Jest niebieski, więc kolorem pasuje, a tak poważnie wizualnie podobny do oryginału 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darozzzz Opublikowano 13 Lutego 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2013 (edytowane) Więc tak, dobrałem się do tego czujnika a tu wałek... W głowicy mam dwa czarne... co najlepsze, odpiąłem wtyczki z obu, i czujnik który kupiłem pasował tylko do wtyczki która idzie w miejsce nr. 13, a z tego co się orientuję czujnik który wysyła sygnał do kompa to nr. 15.... RealOEM.com BMW E36 320i Cylinder Head Vanos Edytowane 13 Lutego 2013 przez Darozzzz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 13 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2013 (edytowane) Być może, że poprzedni właściciel coś pokombinował, może był to jakiś zamiennik. Ważne , że pasujehappy_bmw Ale działa jak powinno? Czujnik nr 13 jest czarny i jak wyżej napisałem odpowiada za zegary, 15 to sterownik silnika. Wprawdzie na necie znalazłem ten czujnik w kolorze black na stronie BMW, więc może kolorystyka nie ma tu znaczenia. Na pewno jest ok, ponieważ czujnik 13 i 15 różni się kością. Edytowane 13 Lutego 2013 przez tomasso12 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darozzzz Opublikowano 14 Lutego 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2013 Właśnie zrezygnowałem z zakładania, ponieważ czujnik który kupiłem (ten koloru niebieskiego) pasował do wtyczki która jest wpięta do czujnika nr. 13... czyli do tej która wysyła sygnał na zegary... Gość w sklepie zapewniał w 100% że to ten który kupiłem wysyła sygnał do kompa...Kurde już sam nie wiem... może ktoś przedtem wykręcił je obydwa i wkręcił odwrotnie? (13 w miejsce 15 a 15 w miejsce 13) i stąd to zamieszanie z wtyczkami... Jest to możliwe? Jakie by były ew. skutki takiej przekładki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 14 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2013 (edytowane) Zamiana czujników nie wchodzi w grę, ponieważ czujnik z numerem 12621747281 posiada gwint M14x1,5 zaś czujnik z numerem 13621730034 posiada gwint M12x1,5. A tak z ciekawości, po co chcesz je wymieniać, bo z tego co tak czytam, to nic nie wspomniałeś o awarii? Edytowane 14 Lutego 2013 przez tomasso12 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darozzzz Opublikowano 15 Lutego 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2013 Chcę wymienić czujnik który daje sygnał do kompa, ponieważ auto ciężko odpala, gaśnie, szarpie, czasem nie ma mocy... Wymieniłem już świece, cewki, czujnik wału, czujnik wałka, sondę, przepływkę, uszczelniłem dolot, wymieniłem filtr powietrza. Niestety nic nie pomogło... Został czujnik temperatury.... nie mam już siły do tego auta;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 16 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2013 Może przepływka klękaDobra, a pod kompa się podpinałeś:?:Przy dobrym programie powinno wykazać, co jest awarią. A wymiana części metodą trafię/spłudłuję to raczej nie metoda. Może to głupie, ale to moje zdanie 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darozzzz Opublikowano 17 Lutego 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2013 (edytowane) Właśnie byłem na kompie i to u dwóch różnych osób, w tym u jednej która ma u nas w mieście bardzo dobrą opinię... Wykazało tylko sondę, więc ją wymieniłem, teraz błędów nie ma.. Przepływkę podmieniałem na inną w 100% sprawną niestety bez rezultatów... Ostatnio zauważyłem że jak przegonię betę dość porządnie to auto odpala od strzała. Potem postoi z godzinę i dalej lipa... Dodam że sondę mam nową z ASO... Edytowane 17 Lutego 2013 przez Darozzzz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 17 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2013 Objawy są podobne do czujnika położenia wału, ale dziwne, że na kompie nic nie pokazało. Ewentualnie na myśl przychodzą mi wtryski, może leją i zalewają silnik-ale to tylko hipoteza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
streetracer! Opublikowano 18 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2013 ja mam m52b20 na vanosie i wlasnie mialem padniety czujnik polozenia walu i zaden komp mi tego nie pokazal :drunk: 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darozzzz Opublikowano 19 Lutego 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2013 a jakie miałeś objawy? Czy robiłeś adaptację czy tylko wymieniłeś ten czujnik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
streetracer! Opublikowano 19 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2013 generalnie szukałem przyczyny braku mocy i duzo o tym czytałem. Głownym podejrzanym stał się czujnik położenia wału. Chłopaki na forum pisali, że metoda sprawdzająca w m52 jest taka że silnik powinien odpalic na samym czujniku położenia wałka jak i samym czujniku położenia wału. Moje autko odpalało tylko na czujniku wałka, bo na samym wału krecił jałowo. Kto wie może i u Ciebie ta metoda się sprawdzi? happy_bmw ja mam osprzet siemens Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
streetracer! Opublikowano 19 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2013 aha, co do adaptacji to nie robiłem jej i moze tu zrobiłem blad bo mocy nie odzyskałem natomiast po calej akcji z czujnikiem wyszlo jeszcze ze przepływomierz lezy takze sytuacja zlozona Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 20 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2013 Moje typy: 1.Czujnik temperatury powietrza dolotowego-zła rezystancja. 2.Obwód grzania sondy lambda-uszkodzony: -przekaźnik obwodu -kable -sama grzałka w sondzie. Firma Topran której widzę czujnik zakupiłeś nie cieszy jakością(parametry). Jak robicie badanie DME kompem zwłaszcza u mechaników to jak wam mówią "sonda panie do wymiany" to każcie zapisać na kartce pełną nazwę błędu. 80% ludzi wymienia dobrą sondę na dobrą. Samodiagnoza DME Siemensa jest rozbudowana bardziej niż w DME Bosch więc dokładnie czytajcie nazwy blędów bo DME na Siemensie dosłownie opowiada co się z nim dzieje. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darozzzz Opublikowano 20 Lutego 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2013 CZUJNIK TEMPERATURY POWIETRZA BMW E31 E34 E36 2.0i (3028540507) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. O takim czujniku piszesz? co do sondy, błąd był właśnie związany z grzałką, stąd też wywaliłem prawie 5 stów na sondę z aso, a tu dup@... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
streetracer! Opublikowano 20 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2013 Darozzzz przeczytałem jeszcze raz uważnie objawy twojej usterki i przyszło mi cos na mysl. Takie objawy moze dawac pompa paliwa ktora sie konczy (zaciera), tudzież długo niewymieniany filtr paliwa. Dobrze by było zapiac zegar w uklad paliwowy i zaobserwowac czy w czasie wystepowania dolegliwosci nie spada cisnienie paliwa 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darozzzz Opublikowano 21 Lutego 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2013 kurcze sam już nie wiem... jutro lub w następnym tygodniu skombinuję pompkę paliwa i podmienię.. tyle że mam sekwecję, i nie ważne czy na gazie czy na benzynie problem występuje... dodam że dziś próbowałem betę przeciągnąć prawie do odciny i od 4k obrotów strasznie autem szarpało i wskazówka obrotomierza skakała jak poje**na... Działo się tak i na LPG i na benzynie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
streetracer! Opublikowano 21 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2013 No tak, skoro na jednym i na drugim jest tak samo to mala szansa zeby to byla pompa, ale sprawdzic nie zaszkodzi :wink: A czy te czesci ktore do tej pory podmieniles byly pewne? mialy taki sam numer? Pytam dlatego ze ja jak podmienilem u siebie przeplywomierz na nowy zamiennik to nie bylo roznicy, a jak zalozylem oryginalna uzywke to auto od razu stalo sie zwawe. Probowales resetowac parametry (klemami)? jesli nie to spróbuj i zobacz czy chociaż przez chwile bedzie lepiej. Zwróć uwage na "masy" w instalacji elektrycznej bo jesli beda zasniedziale to moga byc przeklamane parametry bmw_beer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 23 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2013 co do sondy, błąd był właśnie związany z grzałką, stąd też wywaliłem prawie 5 stów na sondę z aso, a tu dup@... Jeśli wyskoczy błąd obwodu ogrzewania sondy lambda to trzeba sprawdzić 1.rezystancje grzałki na sondzie(we wtyczce sondy) 2.ciągłość przewodów instalacji(od wtyczki sondy po stronie instalacji do wtyczki DME) 3.przekażnik obwodu ogrzewania sondy Ad1. sprawdzenie 5 minut - naprawa 500PLN(jak pisałeś) Ad2. sprawdzenie 5 minut - naprawa kawałek kabla by pociągnąć na szybko równoległą wiązkę Ad3. sprawdzenie 5 minut - naprawa 10-30 PLN? Hmmmm i co to był za błąd z tym ogrzewaniem sondy? Mechanikowi ,który nie zna języka albo jest leniwy łatwo jest powiedzieć "sonda do wymiany" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dziki Opublikowano 23 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2013 Pozatym jeśli pojawił się nowy fakt-> instalacja sekwencyjna LPG to przyjżałbym się regulacji owej instalacji. Zresetuj mapy benzynowe(nie włączaj instalacji LPG ani na sekundę) Przejedż z 30 km na Pb(zbieranie map Pb) Podjedz na regulację do gazownika( niech wyreguluje instalkę i ustawi mapę LPG do nowo utworzonej mapy PB) Złe korekty sterownika LPG mają wpływ na zachowanie się sterownika Pb DME. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.