Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Panowie to znów ja;)) Mam pytanie odnośnie czujnika temperatury. Wyczytałem że są dwa, czarny i niebieski. Niebieski ponoć jest w głowicy i podaje sygnał do komputera. Czarny zaś jest od wskaźnika na desce. Jednak na allegro zauważyłem że koleś napisał że czarny jest "do wskaźnika na desce, oraz do sterownika wtrysku", tak więc czy czarny odpowiada w jakimś stopniu za pracę silnika? Czy tylko wysyła sygnał na blat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega zapytał o kolory, więc jak wyżej. Na Allegro i innych piszą różne rzeczy, aby opchnąć towar( nadmienię, że nie wszyscy:biggrin:), a propos tematu w głowicy są dwa dwupinowe,lub jeden na cztery piny. Zależało to od wersji i rocznika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie dziś byłem w sklepie i gość mi dał coś takiego jak niżej na foto... Powiedział że wg katalogu to mu wyskakuje.. Prosiłem o czujnik który wysyła sygnał do kompa. Dobry kupiłem?

[ATTACH=CONFIG]24081[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]24082[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]24083[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]24084[/ATTACH]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak, dobrałem się do tego czujnika a tu wałek... W głowicy mam dwa czarne... co najlepsze, odpiąłem wtyczki z obu, i czujnik który kupiłem pasował tylko do wtyczki która idzie w miejsce nr. 13, a z tego co się orientuję czujnik który wysyła sygnał do kompa to nr. 15....

RealOEM.com   BMW E36 320i Cylinder Head Vanos

Edytowane przez Darozzzz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może, że poprzedni właściciel coś pokombinował, może był to jakiś zamiennik. Ważne , że pasujehappy_bmw Ale działa jak powinno? Czujnik nr 13 jest czarny i jak wyżej napisałem odpowiada za zegary, 15 to sterownik silnika. Wprawdzie na necie znalazłem ten czujnik w kolorze black na stronie BMW, więc może kolorystyka nie ma tu znaczenia. Na pewno jest ok, ponieważ czujnik 13 i 15 różni się kością.

Edytowane przez tomasso12
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie zrezygnowałem z zakładania, ponieważ czujnik który kupiłem (ten koloru niebieskiego) pasował do wtyczki która jest wpięta do czujnika nr. 13... czyli do tej która wysyła sygnał na zegary... Gość w sklepie zapewniał w 100% że to ten który kupiłem wysyła sygnał do kompa...Kurde już sam nie wiem... może ktoś przedtem wykręcił je obydwa i wkręcił odwrotnie? (13 w miejsce 15 a 15 w miejsce 13) i stąd to zamieszanie z wtyczkami... Jest to możliwe? Jakie by były ew. skutki takiej przekładki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiana czujników nie wchodzi w grę, ponieważ czujnik z numerem 12621747281 posiada gwint M14x1,5 zaś czujnik z numerem 13621730034 posiada gwint M12x1,5. A tak z ciekawości, po co chcesz je wymieniać, bo z tego co tak czytam, to nic nie wspomniałeś o awarii?

Edytowane przez tomasso12
  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcę wymienić czujnik który daje sygnał do kompa, ponieważ auto ciężko odpala, gaśnie, szarpie, czasem nie ma mocy... Wymieniłem już świece, cewki, czujnik wału, czujnik wałka, sondę, przepływkę, uszczelniłem dolot, wymieniłem filtr powietrza. Niestety nic nie pomogło... Został czujnik temperatury.... nie mam już siły do tego auta;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie byłem na kompie i to u dwóch różnych osób, w tym u jednej która ma u nas w mieście bardzo dobrą opinię... Wykazało tylko sondę, więc ją wymieniłem, teraz błędów nie ma.. Przepływkę podmieniałem na inną w 100% sprawną niestety bez rezultatów... Ostatnio zauważyłem że jak przegonię betę dość porządnie to auto odpala od strzała. Potem postoi z godzinę i dalej lipa... Dodam że sondę mam nową z ASO...

Edytowane przez Darozzzz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

generalnie szukałem przyczyny braku mocy i duzo o tym czytałem. Głownym podejrzanym stał się czujnik położenia wału. Chłopaki na forum pisali, że metoda sprawdzająca w m52 jest taka że silnik powinien odpalic na samym czujniku położenia wałka jak i samym czujniku położenia wału. Moje autko odpalało tylko na czujniku wałka, bo na samym wału krecił jałowo. Kto wie może i u Ciebie ta metoda się sprawdzi? happy_bmw ja mam osprzet siemens

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje typy:

1.Czujnik temperatury powietrza dolotowego-zła rezystancja.

2.Obwód grzania sondy lambda-uszkodzony:

-przekaźnik obwodu

-kable

-sama grzałka w sondzie.

Firma Topran której widzę czujnik zakupiłeś nie cieszy jakością(parametry).

Jak robicie badanie DME kompem zwłaszcza u mechaników to jak wam mówią "sonda panie do wymiany" to każcie zapisać na kartce pełną nazwę błędu.

80% ludzi wymienia dobrą sondę na dobrą.

Samodiagnoza DME Siemensa jest rozbudowana bardziej niż w DME Bosch więc dokładnie czytajcie nazwy blędów bo DME na Siemensie dosłownie opowiada co się z nim dzieje.

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CZUJNIK TEMPERATURY POWIETRZA BMW E31 E34 E36 2.0i (3028540507) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

O takim czujniku piszesz? co do sondy, błąd był właśnie związany z grzałką, stąd też wywaliłem prawie 5 stów na sondę z aso, a tu dup@...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Darozzzz przeczytałem jeszcze raz uważnie objawy twojej usterki i przyszło mi cos na mysl. Takie objawy moze dawac pompa paliwa ktora sie konczy (zaciera), tudzież długo niewymieniany filtr paliwa. Dobrze by było zapiac zegar w uklad paliwowy i zaobserwowac czy w czasie wystepowania dolegliwosci nie spada cisnienie paliwa

;)

  • Lubię 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurcze sam już nie wiem... jutro lub w następnym tygodniu skombinuję pompkę paliwa i podmienię.. tyle że mam sekwecję, i nie ważne czy na gazie czy na benzynie problem występuje... dodam że dziś próbowałem betę przeciągnąć prawie do odciny i od 4k obrotów strasznie autem szarpało i wskazówka obrotomierza skakała jak poje**na... Działo się tak i na LPG i na benzynie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, skoro na jednym i na drugim jest tak samo to mala szansa zeby to byla pompa, ale sprawdzic nie zaszkodzi :wink: A czy te czesci ktore do tej pory podmieniles byly pewne? mialy taki sam numer? Pytam dlatego ze ja jak podmienilem u siebie przeplywomierz na nowy zamiennik to nie bylo roznicy, a jak zalozylem oryginalna uzywke to auto od razu stalo sie zwawe. Probowales resetowac parametry (klemami)? jesli nie to spróbuj i zobacz czy chociaż przez chwile bedzie lepiej. Zwróć uwage na "masy" w instalacji elektrycznej bo jesli beda zasniedziale to moga byc przeklamane parametry bmw_beer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do sondy, błąd był właśnie związany z grzałką, stąd też wywaliłem prawie 5 stów na sondę z aso, a tu dup@...

Jeśli wyskoczy błąd obwodu ogrzewania sondy lambda to trzeba sprawdzić

1.rezystancje grzałki na sondzie(we wtyczce sondy)

2.ciągłość przewodów instalacji(od wtyczki sondy po stronie instalacji do wtyczki DME)

3.przekażnik obwodu ogrzewania sondy

Ad1. sprawdzenie 5 minut - naprawa 500PLN(jak pisałeś)

Ad2. sprawdzenie 5 minut - naprawa kawałek kabla by pociągnąć na szybko równoległą wiązkę

Ad3. sprawdzenie 5 minut - naprawa 10-30 PLN?

Hmmmm i co to był za błąd z tym ogrzewaniem sondy?

Mechanikowi ,który nie zna języka albo jest leniwy łatwo jest powiedzieć "sonda do wymiany"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozatym jeśli pojawił się nowy fakt-> instalacja sekwencyjna LPG to przyjżałbym się regulacji owej instalacji.

Zresetuj mapy benzynowe(nie włączaj instalacji LPG ani na sekundę)

Przejedż z 30 km na Pb(zbieranie map Pb)

Podjedz na regulację do gazownika( niech wyreguluje instalkę i ustawi mapę LPG do nowo utworzonej mapy PB)

Złe korekty sterownika LPG mają wpływ na zachowanie się sterownika Pb DME.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...