DANKIN Opublikowano 4 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2013 Mam takie ogólne pytanie. Jak w automacie zmieniać biegi? Czy wykonywać to szybko czy jednak tak, żeby komputer załapał na wyświetlaczu i lecieć powoli. A może nie ma to znaczenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
greensalat Opublikowano 4 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2013 (edytowane) Generalnie przeciągając skrzynie na obrotach (w przypadku tip tronica) można skrócić jej żywotność. Osobiście miałem w automacie 2x omega (2,5v6 oraz 3.0v6), Audi a4(1,9TDi), Passata b5 (1,9TDi) Audi A8 (4,2quatro) oraz teraz e46 320dA z 00r i tylko w jednej omedze miałem problem ze skrzynią - nastawnik skrzyni padł. a tak to zawsze bez problemów. Generalnie jest wiele szkół jazdy z automatem. Jedni mówią, żeby jak najszybciej osiągnąć żądaną prędkość i taką utrzymywać wtedy niby najmniej pali. Inni mówią, żeby biegi zmieniać poniżej 2tys obrotów. Ja osobiście z tip-tronica praktycznie nie korzystam - po to kupiłem automat, żeby nie bawić się w zmiane biegów i pozwalam biegom się zmieniać samodzielnie. Osobiście nie powiem Ci jak akurat jak w moim przypadku zmieniają się biegi, bo nie zwracam na to uwagi. jeżdżę dość dynamicznie, ale nie świruje na ulicach i raczej jeśli chodzi o spalanie to porównując z kolegami co mają takie same auta i skrzynie to wyników nie mam najgorszych a nawet spalanie jest względnie niskie. Automaty lubią równą jazdę ze stałą prędkością - zresztą jak wszystkie a jeśli chodzi o samego tip-tronica to działa on z delikatnym wyczuwalnym opóźnieniem więc zbyt szybkie zmienianie biegów i gwałtowne może skończyć się awarią Edytowane 4 Lutego 2013 przez greensalat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANKIN Opublikowano 4 Lutego 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2013 ziomuś wszystko spoko tylko chodzi mi bardziej o to jak np. chce z D na P wrzucić czy z S na R jest jakieś znaczenie czy robić to w miarę wolno i po kolei przerzucać czy mogę od razu szybko to zrobić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
greensalat Opublikowano 4 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2013 a to akurat jest bez znaczenia Można to robić szybciutko :wink: być może nieuważnie przeczytałem Twój post 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANKIN Opublikowano 4 Lutego 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2013 nie szkodzi :wink: o to właśnie mi chodziło. Dobrze wiedzieć w końcu automat to droga sprawa. Dzięki pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jabol Opublikowano 5 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2013 (edytowane) Ja bym jednk poczekal chwilke zanim z D dam na R tak zeby nie bylo szarpniec bo szkoda Edytowane 5 Lutego 2013 przez Jabol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
greensalat Opublikowano 5 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2013 szarpnięć nie powinno być jeśli skrzynia jest zdrowa Owszem będzie wyczuwalne przejscie ale to niezależnie czy wolno czy szybko to zrobimy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jabol Opublikowano 5 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2013 Nie powinno nie powinno ale przy zmianie w manualu moze sie to zdarzyc w zaleznosci od predkoszci i obrotow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANKIN Opublikowano 5 Lutego 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2013 Ja w swoim automacie zanim zmienię bieg to czekam aż auto w pełni stanie. Staram się dźwigni zmiany biegów nie przesuwać szybko no i jakoś na razie jeżdżę. A te skrzynie w e39 są super. Automatyczna skrzynia w jeepie grand cheereoke 01r. nie równa się do skrzyni w bmw. MISTRZOWSKA skrzynia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
greensalat Opublikowano 5 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2013 w Grand cheerokie z tego co kojarze są 2 wersje skrzyni - japońska która się sypie i kiepsko pracuje oraz skrzynia GM która mistrzem płynnej zmiany biegów nie jest, ale jest cholernie wytrzymała. Ja w swoim automacie zanim zmienię bieg to czekam aż auto w pełni stanie. A to podstawa - kumpel miał 4l w e34 i lubiał sobie wrzucać wsteczny jak auto jeszcze delikatnie się toczyło - skończyło się to naprawą skrzyni x2 i tylko biegu wstecznego. tak samo jak automaty nie lubią jak się np na N wkręci silnik na obroty i zanim spadną wrzuci D lub R Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANKIN Opublikowano 5 Lutego 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2013 jeep był z silnikiem 3.1td czyli stara włoska konstrukcja, ostry klekot ale zarazem bardzo bardzo silny na skrzynie też w nim nie narzekałem ale dużo jej brakowało do tej w bmw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jabol Opublikowano 5 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2013 Ja mialem Jeepa z silnikiem mercedesa 2.7 sa tam tylko automaty i nie narzekalem. 400 Nm w serii robilo robote, mozna bylo nim orac :lol:. A co do skrzyn bmw_0 to irytyje mnie ruszanie z 2 biegu, zwlaszcza jak chce sie wbic z podporzadkowanej :bag: ale za to w czasie jazdy poezja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANKIN Opublikowano 5 Lutego 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2013 słyszałem że ten silnik 2.7 jest dobry, w końcu to merola silnik natomiast nie miałem okazji jeszcze nim jechać. A czemu ruszasz z 2 biegu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
neophyte Opublikowano 5 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2013 270 cdi mamy w roboczym sprinterze :-P gdyby miał dłuższe przełożenia skrzyni i dyfra to może by budzik zamykał. a tak to 160 i odcinka :-P ale moment swoje robi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jabol Opublikowano 5 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2013 Nie wiem czemu rusza z 2 ponoc wszystkie automaty bmw_0 w E46 tak maja gdzies byl temat. Co do 2.7 CRD (lub CDi w MB) to faktycznie udany sprzet nawet lecialem nim 200 km/h :dance: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
greensalat Opublikowano 5 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2013 Nie wiem czemu rusza z 2 ponoc wszystkie automaty bmw_0 w E46 tak maja gdzies byl temat Mój rusza z jedynki... jak jade na tiptronicku to sam redukuje biegi podczas zwalniania i redukuje normalnie do 1 biegu... zresztą nie zauważyłem żeby przy normalnej jeździe na D miał ruszać z 2... będe musiał poszukać tego tematu bo mnie troszkę zaskoczyłeś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jabol Opublikowano 5 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2013 U mnie nawet w tiptronicu redukuje tylko do 2 nawet jak sie zatrzymam. Qrwa co jest moze ja mam cos nie tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
greensalat Opublikowano 5 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2013 a próbowałeś na tip tronicu samemu na 1 wrzucić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jabol Opublikowano 5 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2013 NIe no jak sam zredukuje to leci i zostaje tylko samemu nie chce zejsc nawet na postoju. Jak jade na D i sie zatrzymam i zmienie na manual to wyskakuje 2 rowniez Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
greensalat Opublikowano 5 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2013 a to dziwne... jak odzyskam swoją to postaram się nakręcić filmik i wrzucić... ale dam sobie loda zrobić, że u mnie sam spada na 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jabol Opublikowano 5 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2013 ale dam sobie loda zrobić :mrgreen::mrgreen::mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DUCHU 77 Opublikowano 5 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2013 z tego co wiem to e46 każde rusza z 2-ki, no chyba że sam ręcznie machasz to z jedynki ruszysz, moja zawsze rusza z 2-ki czy to "D" czy "S" i wszystkie inne e46 kturymi jeździłem w tip tronku tak ruszaja :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
greensalat Opublikowano 6 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2013 to może ja mam jakieś zwidy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DANKIN Opublikowano 6 Lutego 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2013 to jak e 46 tak ma to spoko ale to takie dziwne, zimą to dobre. Nie dziwię ci się że start masz troszkę słaby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bromba Opublikowano 6 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2013 w końcu automat to droga sprawa. hehe,też tak myślałam,ale się miło rozczarowałam. a a propos ruszania,to mój aftomacik też rusza z 2 i zdawało mi się,że tak ma być. Czy nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.