Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Generalnie przeciągając skrzynie na obrotach (w przypadku tip tronica) można skrócić jej żywotność. Osobiście miałem w automacie 2x omega (2,5v6 oraz 3.0v6), Audi a4(1,9TDi), Passata b5 (1,9TDi) Audi A8 (4,2quatro) oraz teraz e46 320dA z 00r i tylko w jednej omedze miałem problem ze skrzynią - nastawnik skrzyni padł. a tak to zawsze bez problemów. Generalnie jest wiele szkół jazdy z automatem. Jedni mówią, żeby jak najszybciej osiągnąć żądaną prędkość i taką utrzymywać wtedy niby najmniej pali. Inni mówią, żeby biegi zmieniać poniżej 2tys obrotów. Ja osobiście z tip-tronica praktycznie nie korzystam - po to kupiłem automat, żeby nie bawić się w zmiane biegów i pozwalam biegom się zmieniać samodzielnie. Osobiście nie powiem Ci jak akurat jak w moim przypadku zmieniają się biegi, bo nie zwracam na to uwagi. jeżdżę dość dynamicznie, ale nie świruje na ulicach i raczej jeśli chodzi o spalanie to porównując z kolegami co mają takie same auta i skrzynie to wyników nie mam najgorszych a nawet spalanie jest względnie niskie. Automaty lubią równą jazdę ze stałą prędkością - zresztą jak wszystkie :)

a jeśli chodzi o samego tip-tronica to działa on z delikatnym wyczuwalnym opóźnieniem więc zbyt szybkie zmienianie biegów i gwałtowne może skończyć się awarią :)

Edytowane przez greensalat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w swoim automacie zanim zmienię bieg to czekam aż auto w pełni stanie. Staram się dźwigni zmiany biegów nie przesuwać szybko no i jakoś na razie jeżdżę. A te skrzynie w e39 są super. Automatyczna skrzynia w jeepie grand cheereoke 01r. nie równa się do skrzyni w bmw. MISTRZOWSKA skrzynia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w Grand cheerokie z tego co kojarze są 2 wersje skrzyni - japońska która się sypie i kiepsko pracuje oraz skrzynia GM która mistrzem płynnej zmiany biegów nie jest, ale jest cholernie wytrzymała.

Ja w swoim automacie zanim zmienię bieg to czekam aż auto w pełni stanie.

A to podstawa - kumpel miał 4l w e34 i lubiał sobie wrzucać wsteczny jak auto jeszcze delikatnie się toczyło - skończyło się to naprawą skrzyni x2 i tylko biegu wstecznego. tak samo jak automaty nie lubią jak się np na N wkręci silnik na obroty i zanim spadną wrzuci D lub R

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mialem Jeepa z silnikiem mercedesa 2.7 sa tam tylko automaty i nie narzekalem. 400 Nm w serii robilo robote, mozna bylo nim orac :lol:. A co do skrzyn bmw_0 to irytyje mnie ruszanie z 2 biegu, zwlaszcza jak chce sie wbic z podporzadkowanej :bag: ale za to w czasie jazdy poezja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czemu rusza z 2 ponoc wszystkie automaty bmw_0 w E46 tak maja :| gdzies byl temat

Mój rusza z jedynki... jak jade na tiptronicku to sam redukuje biegi podczas zwalniania i redukuje normalnie do 1 biegu... zresztą nie zauważyłem żeby przy normalnej jeździe na D miał ruszać z 2... będe musiał poszukać tego tematu bo mnie troszkę zaskoczyłeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...