DWR03250 Opublikowano 3 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2013 Witam posiadam e36 325 coupe 192km i planuje remont tylnego zawieszenia wiec myslalem nad wymiana mostu ktory jest sprawny tylko nie odpowiada mi jego przelozenie a konkretnie jadac sobie spokojnie 100km/h silnik pracuje na 3000obr. Co wydaje mi sie ze chyba te obroty sa nieco wysokie w stosunku do predkosci. Efekt przy starcie jest naprawde super ale jestem kierowca ktory duzo jezdzi w trasie wiec taka jazda na wysokich obrotach jest denerwujaca. Nie oczekuje mniejszego spalania tylko mniejszych obrotow co jednoczesnie oznacza zmniejszenie halas w aucie. Jak ktos sie orientuje jaki posiadam most i ewentualnie na jaki moglbym wymienic dla poprawienie efektu bylbym wdzieczny. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oibis Opublikowano 3 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2013 Jaki masz most to ty powinieneś wiedzieć, na moście jest tabliczka i trzeba odczytać, mógł być już zmieniany itp można w teori napisać że powinieneś mieć np. 4.15 ale wyprodukowany w austri a w niemczech np 3.84 więc nie ma to sensu. wejdź pod auto i zobacz jak będzie np 4.15 albo więcej to szukaj coś ok 3,8 to wtedy Vmax wzrośnie a przyspieszenie spadnie i większa prędkość przy przy tych samych obrotach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelo Opublikowano 4 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2013 można w teori napisać że powinieneś mieć np. 4.15 ale wyprodukowany w austri a w niemczech np 3.84 więc nie ma to sensu. wejdź pod auto i zobacz jak będzie np 4.15 albo więcej to szukaj coś ok 3,8 to wtedy Vmax wzrośnie a przyspieszenie spadnie i większa prędkość przy przy tych samych obrotach te teoretyk :lol::lol: m50b25 miały 3.15 skrzynia ręczna i automat 3.73 natomiast m52b25 i b28 miały 2.93 w ręczna ,a automat b28 3.07 Jak ktos sie orientuje jaki posiadam most i ewentualnie na jaki moglbym wymienic dla poprawienie efektu bylbym wdzieczny. Pozdrawiam przy jakiej prędkości kończy ci się dugi bieg :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oibis Opublikowano 4 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2013 Spoko i jesteś tego pewien że tylko i wyłącznie 3.15 ?? To dziwne skoro w e30 w 2.5l były różne mosty montowane w zależności od położenia geograficznego a dokładnie ukształtowania terenu. Czyli w górskim klimacie montowali 3.15 i na nizinach też ? hmmm to bardzo dziwne, wydawało mi się że BMW jest konsekwentna w swoich działaniach nie będę się wykłócał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelo Opublikowano 4 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2013 mała nieścisłość :wink: automat miał niby 3.73 (chodzi mi tylko o europe ) tylko że gościowi chodzi o krótszy,czyli ratuje go b28 lub...............tds i jego 2.56:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oibis Opublikowano 4 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2013 z doświadczenia wiem że różnica w przełożeniu 0,5 to już jest bardzo odczuwalne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fuji71 Opublikowano 4 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2013 Żadna nasza odpowiedź Ci nie pomoże do puki nie zejdziesz pod samochód, nie odszukasz tabliczki znamionowej i nie odczytasz aktualnego przełożenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DWR03250 Opublikowano 4 Lutego 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2013 Witam dzisiaj sie wczolgalem pod bunie ale nie udalo mi sie zlokalizowac zadnych informacji ale to bylo w warunkach ekstremalnych a jutro pojade na kanal bo inaczej to nawet nie ma opcji a co do pytania ile wyciaga na 2 biegu to tak podchodzi pod 90km/h a w tych 2.5 silnikach jak jest z odcieciem zaplonu bo mi sie kreci do konca(7tys.obr)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelo Opublikowano 5 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2013 jeżeli miałbyś jak fabryka przykazała to 2 bieg kończy sie ~98 (dyferencjał 3.15) jeżeli naprawde latasz duże ilości dłuższych odcinków to od razu zakładaj 2.93 z 2.8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mazi Opublikowano 5 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2013 2,93 to bedzie bardzo mala roznica ...jak chcesz miec naprawde odczuwalny spadek obrotow i przy okazji przyspieszenia to z diesla dyfer 2,56 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DWR03250 Opublikowano 5 Lutego 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2013 Witam wszystkich BeEmKowiczów.Z 2.5 tds? a wał napedowy zostaje ten sam czy od razu nabywać dyfer z wałem? Szwagier kupil E39 2.8 i tak przy stówce ma nie wiele ponad 2tys. obrotów. Czyli raczej posiadam dyfer 3.15 bo tak jak pisze kolega pawelo drugi bieg konczy sie blisko 100km/h. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelo Opublikowano 5 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2013 wału nie potrzebujesz,pasuje bez problemów,tylko jest z nim mały "problem" :nie ma możliwości jakiegokolwiek "świrowania" na twardym podłożu,jedyne co sie wtedy Ślizga to sprzęgło :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 5 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2013 Ok, a po co zmieniać oryginał. Jak będzie lepszy na przyśpieszeniu, będzie nieco wolniejszy na prędkości max oraz zmienią się predkości osiągane na poszczególnych biegach ( na plus lub minus ). Przełożenia więc ma swoją regułę:dyfer, most zwalnia obroty wału napędowego ażeby przenieść ten napęd na koła. Oznacza to, że most o przełożeniu np. 2,94 powoduje, że na jeden obrót kół przypada 2,94 obrotu wału napędowego, im mniejsze przełożenie,tym auto będzie szybsze na prędkości max, niestety będzie minimalnie gorzej przyśpieszać i odwrotnie. Duże znaczenie mają też rozmiary opon, skoro zastosujesz rozmiar nie ujęty w rozpisce też spowoduje to zmiany w fabrycznych pomiarach. Więc wybór należy do Ciebie. Ja bym nie psuł oryginału, ale... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oibis Opublikowano 6 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2013 właśnie zacznijmy od tego jakie masz koła (wielkość) tu może leżeć przyczyna. 2,93 to bedzie bardzo mala roznica ...jak chcesz miec naprawde odczuwalny spadek obrotow i przy okazji przyspieszenia to z diesla dyfer 2,56 masz z tym doświadczenie ? że tak piszesz ? moim zdaniem z 3.15 na 2.56 to jest masakryczna różnica i auto będzie zmulone u siebie w e30 miałem 7 różnych mostów w tym szpere więc mam porównanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oibis Opublikowano 6 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2013 a rekord wymiany mostu to 25min Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mazi Opublikowano 7 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2013 (edytowane) . sprawa wyglada tak , ze chcac miec znaczacy spadek obrotow przy 100 km , nie ma innej opcji niz wymiana dyfra na ten z 2,5 TDS , no bo roznica pomiedzy 2,93-3,15 bedzie malo zauwazalna. Edytowane 7 Lutego 2013 przez Mazi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DWR03250 Opublikowano 9 Lutego 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2013 Witam wszystkich mialem ostatnio maly problem z laczem internetowym i nie moglem odwiedzic maxbimmer'a co do mostu to chyba raczej poslucham kolegi tomasso12 i zostane przy orginale tylko wloze troszke roboty w wygluszenie wnetrza i bedzie git. dzieki wielkie za probe pomocy:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 10 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2013 bmw_1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.