Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Witam posiadam e36 325 coupe 192km i planuje remont tylnego zawieszenia wiec myslalem nad wymiana mostu ktory jest sprawny tylko nie odpowiada mi jego przelozenie a konkretnie jadac sobie spokojnie 100km/h silnik pracuje na 3000obr. Co wydaje mi sie ze chyba te obroty sa nieco wysokie w stosunku do predkosci. Efekt przy starcie jest naprawde super ale jestem kierowca ktory duzo jezdzi w trasie wiec taka jazda na wysokich obrotach jest denerwujaca. Nie oczekuje mniejszego spalania tylko mniejszych obrotow co jednoczesnie oznacza zmniejszenie halas w aucie. Jak ktos sie orientuje jaki posiadam most i ewentualnie na jaki moglbym wymienic dla poprawienie efektu bylbym wdzieczny. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki masz most to ty powinieneś wiedzieć, na moście jest tabliczka i trzeba odczytać, mógł być już zmieniany itp

można w teori napisać że powinieneś mieć np. 4.15 ale wyprodukowany w austri a w niemczech np 3.84 więc nie ma to sensu. wejdź pod auto i zobacz :) jak będzie np 4.15 albo więcej to szukaj coś ok 3,8 to wtedy Vmax wzrośnie a przyspieszenie spadnie i większa prędkość przy przy tych samych obrotach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

można w teori napisać że powinieneś mieć np. 4.15 ale wyprodukowany w austri a w niemczech np 3.84 więc nie ma to sensu. wejdź pod auto i zobacz jak będzie np 4.15 albo więcej to szukaj coś ok 3,8 to wtedy Vmax wzrośnie a przyspieszenie spadnie i większa prędkość przy przy tych samych obrotach

te teoretyk :lol::lol:

m50b25 miały 3.15 skrzynia ręczna i automat 3.73

natomiast m52b25 i b28 miały 2.93 w ręczna ,a automat b28 3.07

Jak ktos sie orientuje jaki posiadam most i ewentualnie na jaki moglbym wymienic dla poprawienie efektu bylbym wdzieczny. Pozdrawiam

przy jakiej prędkości kończy ci się dugi bieg :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko i jesteś tego pewien że tylko i wyłącznie 3.15 ??

To dziwne skoro w e30 w 2.5l były różne mosty montowane w zależności od położenia geograficznego a dokładnie ukształtowania terenu.

Czyli w górskim klimacie montowali 3.15 i na nizinach też ? hmmm to bardzo dziwne, wydawało mi się że BMW jest konsekwentna w swoich działaniach :) nie będę się wykłócał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam dzisiaj sie wczolgalem pod bunie ale nie udalo mi sie zlokalizowac zadnych informacji ale to bylo w warunkach ekstremalnych a jutro pojade na kanal bo inaczej to nawet nie ma opcji a co do pytania ile wyciaga na 2 biegu to tak podchodzi pod 90km/h a w tych 2.5 silnikach jak jest z odcieciem zaplonu bo mi sie kreci do konca(7tys.obr)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich BeEmKowiczów.Z 2.5 tds? a wał napedowy zostaje ten sam czy od razu nabywać dyfer z wałem? Szwagier kupil E39 2.8 i tak przy stówce ma nie wiele ponad 2tys. obrotów. Czyli raczej posiadam dyfer 3.15 bo tak jak pisze kolega pawelo drugi bieg konczy sie blisko 100km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, a po co zmieniać oryginał. Jak będzie lepszy na przyśpieszeniu, będzie nieco wolniejszy na prędkości max oraz zmienią się predkości osiągane na poszczególnych biegach ( na plus lub minus ). Przełożenia więc ma swoją regułę:dyfer, most zwalnia obroty wału napędowego ażeby przenieść ten napęd na koła. Oznacza to, że most o przełożeniu np. 2,94 powoduje, że na jeden obrót kół przypada 2,94 obrotu wału napędowego, im mniejsze przełożenie,tym auto będzie szybsze na prędkości max, niestety będzie minimalnie gorzej przyśpieszać i odwrotnie. Duże znaczenie mają też rozmiary opon, skoro zastosujesz rozmiar nie ujęty w rozpisce też spowoduje to zmiany w fabrycznych pomiarach. Więc wybór należy do Ciebie. Ja bym nie psuł oryginału, ale...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie zacznijmy od tego jakie masz koła (wielkość) tu może leżeć przyczyna.

2,93 to bedzie bardzo mala roznica ...jak chcesz miec naprawde odczuwalny spadek obrotow i przy okazji przyspieszenia to z diesla dyfer 2,56

masz z tym doświadczenie ? że tak piszesz ?

moim zdaniem z 3.15 na 2.56 to jest masakryczna różnica i auto będzie zmulone

u siebie w e30 miałem 7 różnych mostów w tym szpere więc mam porównanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich mialem ostatnio maly problem z laczem internetowym i nie moglem odwiedzic maxbimmer'a co do mostu to chyba raczej poslucham kolegi tomasso12 i zostane przy orginale tylko wloze troszke roboty w wygluszenie wnetrza i bedzie git. dzieki wielkie za probe pomocy:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...