Songo Opublikowano 3 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2013 Cześć. Chciałem sobie światła i kierunki w aucie aktywować, zainstalowałem całą paczkę EDIABAS (trandalf). Inpa śmiga bez problemów (baterry/ingition on). Problem mam z NSSem Działam według kolegi dirty.73 "2 Uruchamiamy NSC musimy stworzyć profil tak więc klikamy File-load profile – expertmode – OK następnie File- Edit prifl – hasło: repxet – ok sprawdzamy,czy Nettodata-Trace jest ON(jeśli nie,to Coding i ptaszek przy tym) wybieramy w car/key memory przycisk Individualisierung i zaznaczamy wszystkie 3 opcje czyli : individualierung aktiv, kernfunktionen, trace individualizable FSW/PSW – ok conistance check = sprawdza czy wszystko klikamy przycisk FSW/PSW i zaznaczamy ptaszkiem FSW/PSW-Manipulate with FSW_PSW.MAN OK OK możemy zapisać ten profil żeby za każdym razme tego nie robić File -save i nazywamy np E46 3 W katalogu ncsexpert/work utwórz pusty plik FSW_PSW.MAN (np. w notatniku) 4 Kliknij F1 (VIN/ZCS/FA), następnie kliknij F3 (ZCS/FA f.ECU) 5 Wybierz swój samochód w oknie które się otworzy- E46 oczywiście 6 Wybierz ECU do komunikacji, ja wybieram ALSZ 7. Teraz wciśnij F6, czyli Back" I tu pojawia się problem. Wyskakuje komunikat błędu COAPI-1020 -> can't read file fsw_psw.man Jakieś sugestie co może być nie tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 3 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2013 nie masz w WORK pliku FSW_PSW.MAN,utwórz go tam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamcio Opublikowano 3 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2013 Dokładnie to jest to. Tylko nie zapomnij włączyć "nie ukrywaj rozszerzeń plików" 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Songo Opublikowano 3 Lutego 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2013 Panowie bez przesady Plik istnieje. Uworzony w jako plik notatnika. W windowsie (XP) wyłączone ukrywanie rozdzerzeń Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 3 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2013 Plik istnieje z ncsem sie kłóć,założymy się,żę masz plik .MAN.txt? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Songo Opublikowano 3 Lutego 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2013 z ncsem sie kłóć,założymy się,żę masz plik .MAN.txt? O w mordę. Panowie zwracam honor. Biegnę do auta sprawdzić czy działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Songo Opublikowano 3 Lutego 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2013 Działa. Światła dzienne udało mi się uruchomić ale niestety kierunków przy otwieraniu/zamykaniu nie ;/ Robiłem według: "jeżeli ktoś chce,a nie ma tego,można uruchomić mruganie kierunkami przy otwieraniu i zamykaniu auta,w mo dule GM5 lub GM3 zmieniamy ustawienia DWA aktiv DWA_NOTENTSCHAERFEN aktiv DWA_QUITTIERUNG aktiv ZV_ENTR_SCHL_BEI_DWA_AKT aktiv QUIT_OPT_ENTSCH aktiv QUIT_OPT_SCHAERF aktiv jeśli auto nie ma fabrycznego alarmu,wystarczy zmienić dwie ostatnie funkcje(wtedy też inpa będzie pokazywać błędy alarmu,ale to nie istotne,gdyż wiemy o co chodzi),funkcje te mogą też być dostępne w Car&Key memory,bez konieczności zczytywania modułów" z tym, że w moim pliku nie znalazlem tylko (może przez to, że nie mam alarmu): DWA QUIT_OPT_ENTSCH QUIT_OPT_SCHAERF Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek2304 Opublikowano 3 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2013 kierunki przy otwieraniu/zamykaniu włączysz tylko jeśli masz fabryczny alarm, jak nie ma to nie da rady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamcio Opublikowano 3 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2013 (edytowane) Grzesiek bez alarmu też da radę (robiłem w kilkunastu E46): DWA aktiv ALARM_OPT_WARNBLINKER aktiv QUIT_OPT_ENTSCH aktiv moduł GM5, !!!NIE ALSZ!!! Po aktywacji kierunków przy otwieraniu będziesz miał błąd w GM5, niczemu on nie przeszkadza, ale sobie jest przy czytaniu INPA. Edytowane 3 Lutego 2013 przez Kamcio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 3 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2013 kierunki przy otwieraniu/zamykaniu włączysz tylko jeśli masz fabryczny alarm a w życiu,Grzesiek,latają normalnie(inpa tylko wyłapuje błąd,że alarm nie działa,bo go precież nie ma:lol:) z fabrycznym alarmem to zrobisz jeszcze sygnał dźwiękowy przy zam/otw,napewno masz te dwie ostatnie opcje,zmienisz i będzie działać,sczytaj całe auto jak nie możesz w module znaleźć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 3 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2013 DWA aktiv ALARM_OPT_WARNBLINKER aktiv te Kamcio praktycznie w każdym jest już na aktiv,bo w większości mruga ,ale tylko przy zamykaniu(chyba albo otwieraniu) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamcio Opublikowano 3 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2013 te Kamcio praktycznie w każdym jest już na aktiv,bo w większości mruga ,ale tylko przy zamykaniu(chyba albo otwieraniu) Możliwe, że tak, ale na pewno trzeba sprawdzić: DWA aktiv ALARM_OPT_WARNBLINKER aktiv QUIT_OPT_ENTSCH aktiv i wtedy mrugają dwa rzy przy otiweraniu i raz przy zamykaniu Akurat to robiłem duuuuuuuuuużo razy i jestem pewien. E46, E39 wszędzie działało. Nic więcej nie ruszać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 3 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2013 no mi pare razy też sie zdarzyło....ostatnio?hmm,dzisiaj,ale online:lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamcio Opublikowano 3 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2013 A co do alarmu dźwiękowego to tam kiedyś mi podawałeś co zmienić i też zatrybiło. Ważne, żeby to zmieniać po odczycie GM5, a nie czasami przy odczycie modułu świateł wyskoczą te opcje, ale po zmianie się nie zakodują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 3 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2013 ja wale od razu całe auto,bo nieraz trzeba szukać GM,LCM..a tak,raz,wszystkie zmiany i spokój Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jabol Opublikowano 3 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2013 no mi pare razy też sie zdarzyło....ostatnio?hmm,dzisiaj,ale online:lol: Hehe dirty.73 dzieki za pomoc. Mimo ze dzieli nas ponad 2 tys km dales rade. Nawet na dobranoc blysnalem sobie swiatelkami z dzwiekiem. Tak niewiele a tak cieszy. uklon_bmwuklon_bmwuklon_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 3 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2013 ważne,że jesteś zadowolonybmw_1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamcio Opublikowano 3 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2013 Sorry Dirty jeśli moja wypowiedź zabrzmiała jakbym podważał Twoje umiejętności, nie o to mi chodziło Chodziło mi o to, że jeśli te 3 parametry są aktiv to będzie mrugało, możliwe, że wystarczy dokodować jeden, bo wcześniejsze są już aktywne :drunk: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 3 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2013 jakbym podważał Twoje umiejętności Kamcio,absolutnie tak nie pomyślałem,mało tego,cieszy mnie to,że coraz więcej ludzi pomaga z tym innym,ja już kiedyś pisałem,coraz mniej się w to bawie,ale jak ktoś poprosi,i potrafie,to próbuje pomócbmw_1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Songo Opublikowano 3 Lutego 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2013 Panowie powiedzcie mi czy dobrze zczytuję ten moduł GM5, robię tak: " 1 Uruchamiamy NSC musimy stworzyć profil tak więc klikamy File-load profile – expertmode – OK następnie File- Edit prifl – hasło: repxet – ok sprawdzamy,czy Nettodata-Trace jest ON(jeśli nie,to Coding i ptaszek przy tym) wybieramy w car/key memory przycisk Individualisierung i zaznaczamy wszystkie 3 opcje czyli : individualierung aktiv, kernfunktionen, trace individualizable FSW/PSW – ok conistance check = sprawdza czy wszystko klikamy przycisk FSW/PSW i zaznaczamy ptaszkiem FSW/PSW-Manipulate with FSW_PSW.MAN OK OK możemy zapisać ten profil żeby za każdym razme tego nie robić File -save i nazywamy np E46 2 W katalogu ncsexpert/work utwórz pusty plik FSW_PSW.MAN (np. w notatniku) 3 Kliknij F1 (VIN/ZCS/FA), następnie kliknij F3 (ZCS/FA f.ECU) 4 Wybierz swój samochód w oknie które się otworzy- E46 oczywiście 5 Wybierz ECU do komunikacji, ja wybieram ALSZ 6. Teraz wciśnij F6, czyli Back 7. Wbierz F4 “Program ECU”, w tym przypadku kodujemy światła, a więc w oknie, które się pokaże wybieramy moduł GM5 8 Następnie wybieramy F5 (Basic functions) która to funkcja odczytuje nam do pliku wszystko co mamy w samochodzie zakodowane i następnie w oknie które ci się pokaże zjedź suwakiem niżej i kliknij dwa razy na „coapireadsggetfswpsw”, następuje odczyt/kopiownaie FSW_PSW.TRC 9 W katalogu ncsexpert/Work znajdziesz teraz plik FSW_PSW.TRC,..." kopuje, zmieniam te trzy wartości na activ, podmieniam z plikiem .man w work i klikam Execute Job Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemal Opublikowano 4 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2013 Hmm a który wpis odpowiada za miganie ksenonem i długimi po wzbudzeniu alarmu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jabol Opublikowano 4 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2013 Tu masz wypisane co i jak: http://www.maxbimmer.pl/f96/inpa-ncs-tlumaczenia-znalezionych-skarbow-14407/index4.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamcio Opublikowano 4 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2013 Panowie powiedzcie mi czy dobrze zczytuję ten moduł GM5, robię tak: " 1 Uruchamiamy NSC musimy stworzyć profil tak więc klikamy File-load profile – expertmode – OK następnie File- Edit prifl – hasło: repxet – ok sprawdzamy,czy Nettodata-Trace jest ON(jeśli nie,to Coding i ptaszek przy tym) wybieramy w car/key memory przycisk Individualisierung i zaznaczamy wszystkie 3 opcje czyli : individualierung aktiv, kernfunktionen, trace individualizable FSW/PSW – ok conistance check = sprawdza czy wszystko klikamy przycisk FSW/PSW i zaznaczamy ptaszkiem FSW/PSW-Manipulate with FSW_PSW.MAN OK OK możemy zapisać ten profil żeby za każdym razme tego nie robić File -save i nazywamy np E46 2 W katalogu ncsexpert/work utwórz pusty plik FSW_PSW.MAN (np. w notatniku) 3 Kliknij F1 (VIN/ZCS/FA), następnie kliknij F3 (ZCS/FA f.ECU) 4 Wybierz swój samochód w oknie które się otworzy- E46 oczywiście 5 Wybierz ECU do komunikacji, ja wybieram ALSZ 6. Teraz wciśnij F6, czyli Back 7. Wbierz F4 “Program ECU”, w tym przypadku kodujemy światła, a więc w oknie, które się pokaże wybieramy moduł GM5 8 Następnie wybieramy F5 (Basic functions) która to funkcja odczytuje nam do pliku wszystko co mamy w samochodzie zakodowane i następnie w oknie które ci się pokaże zjedź suwakiem niżej i kliknij dwa razy na „coapireadsggetfswpsw”, następuje odczyt/kopiownaie FSW_PSW.TRC 9 W katalogu ncsexpert/Work znajdziesz teraz plik FSW_PSW.TRC,..." kopuje, zmieniam te trzy wartości na activ, podmieniam z plikiem .man w work i klikam Execute Job Tworzysz profil expertmode, następnie VIN/ZCS/FA -> ZCS/FA f. ECU -> E46 -> ALSZ/AKMB (jeśli polift) -> BACK -> PROGRAM ECU (F4) -> GM5 -> BASIC FUNCTIONS -> CoapiReadsggetFswPsw Wchodzisz do NCSExpert/WORK kopiujesz sobie na pulpit FSW_PSW.TRC, zmieniasz rozszerzenie na .MAN, zmieniasz potrzebne wpisy, kopiujesz z rozszerzeniem MAN do NCSExpert/WORK i dajesz EXECUTE JOB. Powinno wyskoczyć CODING ENDED i po sprawie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Songo Opublikowano 4 Lutego 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2013 Tworzysz profil expertmode, następnieVIN/ZCS/FA -> ZCS/FA f. ECU -> E46 -> ALSZ/AKMB (jeśli polift) -> BACK -> PROGRAM ECU (F4) -> GM5 -> BASIC FUNCTIONS -> CoapiReadsggetFswPsw Wchodzisz do NCSExpert/WORK kopiujesz sobie na pulpit FSW_PSW.TRC, zmieniasz rozszerzenie na .MAN, zmieniasz potrzebne wpisy, kopiujesz z rozszerzeniem MAN do NCSExpert/WORK i dajesz EXECUTE JOB. Powinno wyskoczyć CODING ENDED i po sprawie Tak też zrobiłem, dzisiaj jeszcze raz sprawdzę. Wrzucę zczytany plik z GM5 tutaj może coś znajdziecie (ale to po pracy). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamcio Opublikowano 4 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2013 Ale co w GM5 nie masz tych trzech wpisów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.