juhas2008 Opublikowano 30 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2013 Witam. Posiadam BMW e36 318I z 1992roku w wersji sedan. Problem polega na tym że nie dział mi popranie centralny zamek. Drzwi od kierowcy wogóle nie działają z centralki. Po zdjęciu boczku okazało sie że brakuje silniczka od centralki. Kable są doprowadzone wraz z wtyczką do silniczka ale jego nie ma(wtyczka chyba koloru czarnego). I czy da się dołożyć sam silniczek czy trzeba wymienić cały zamek??? Problem polega także na tym że centralka nie reaguje na przekręcenie kluczyka od strony kierowcy, powinien chyba być coś podłączone, ale przy tej klamce są trzy albo i cztery wejścia, a kabel z wtyczką jest tylko jedna i do tego urwany w połowie drzwi( chyba wszedł w prowadnice od szyby i go urwało). Jak złącze urwany kabel to w która kostke wpiąć??? Czy właśnie przez te jedne niedziałające drzwi reszta zamyka się na dwa razy, tzn od strony pasażera gdy zamykam drzwi z kluczyka to zamkną sie wszystkie oprócz drzwi kierowcy oczywiście i po 2sekundach się otworzą i jak zamkne drugi raz to już jest ok, nie otwiera sie. To samo jest przy otwieraniu, otworze po 2 sekundach zamknie i znów otworze już nie zamyka. Czy to jest błąd sterownika przez niepodłączone jedne drzwi??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 30 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2013 Prawdopodobnie ktoś, coś kiedyś tam kombinował, wymieniał zamek lub drzwi z zamkiem bez centralnego. Po pierwsze to musisz sprawdzić od jakiej wersji jest mechanizm szyb , o ile z wersji manualnej wiązać się to będzie z wymianą mechanizmu przystosowanego do elektrycznego sterowania szyb oraz zamówić silniczek do otwierania drzwi, po czym zamontować go w odpowiednim miejscu( chyba, że kupisz komplet). Sprawdź też, czy jest siłownik, znajduje się przy zamku, praktycznie nie widoczny po zdjęciu tapicerki. Jest to czarna kostka troszkę mniejsza wielkości paczki papierosów znajdująca się przy samym zamku pod blachą.Najlepszym szablonem będą prawe drzwi, które u Ciebie działają. Skoro nie ma siłownika z silniczkiem kręcenie kluczykiem nic nie pomoże. Zamykanie i otwieranie z kluczyka na dwa razy to nie błąd. Niektóre Bawarki tak miały. Miałem tak w e34 z 92 rokuhappy_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
juhas2008 Opublikowano 30 Stycznia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2013 Jak się teraz tak zastanowiłem to chyba nie będzie potrzebny silniczek które będzie zamykał drzwi kierowcy. Ponieważ nie mam pilota a dzwi bede zawsze zamykał od strony kierowcy to silniczek tu raczej potrzebny nie bedzie. Chyba że sie myle? Bedzie tylko potrzebne podłączenie kabla pod klamke by pszesłał dane że ma zamknąć resztę drzwi. Dobrze myśle? Jak tak to czy ten kable to będzie właśnie ten co urwała mi go szyba? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 31 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2013 Zaraz , powoli. Za domykanie szyb z kluczyka to odpowiada moduł domykania, ale nie każde BMW było w niego wyposażone. Tak czy siak silniczek musisz mieć, bo inaczej jak będziesz w kabinie opuszczał, podnosił szybę? Jeśli chodzi o sygnał to prześle go siłownik przy zamku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
juhas2008 Opublikowano 1 Lutego 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2013 Chyba źle mnie zrozumiałeś. Nie chodzi mi o domykanie szyby czy coś podobne. Z szybami jest wszystko ok. A pisząc o szybie maiłem na myśli że szyba przerwała jakiś kabel z wtyczką( w tyczce 2 kable). Szybe odłóżmy. Chodzi mi o samą centralek. A więc jeśli będę zawsze zamykał drzwi od strony kierowcy z kluczyka to silniczek w tych drzwiach raczej nie będzie potrzebny gdyż zamknie się mechanicznie? Dobrze myśle??? I ten urwany kable to czy on może odpowiadać za danie sygnału do pozostałych drzwi że chce je zamknąć??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 1 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2013 Schemat jest taki, sygnał z zamka idzie do sterownika centralnego zamka, a ten wysyła sygnał dalej do modułu domykania szyb tzw. moduł komfortu, ten śle sygnał i rzecz się dzieje, To tak po chłopsku wytłumaczone. A propos, w każdych drzwiach masz silniczek, siłownik, jak kto to zwał, bez tego jak zamek ma się zamknąćpytanie_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
juhas2008 Opublikowano 3 Lutego 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2013 Schemat jest taki, sygnał z zamka idzie do sterownika centralnego zamka Ten sygnał jest podawany z zamka czyli z tej czarnej kostki która jest wpinana w silniczek centralnego zamka, czy z klamki tzn z zamka od kluczyku w klamce ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 4 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2013 Przy zamku masz siłownik-centralkę, najczęściej czarna obudowa wielkości zbliżonej do pudełka zapałek, może nieco dłuższe, w środku jest układ, który przesyła sygnał z zamka do modułu i dalej robi swoje, to tak po chłopsku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.