Kaczmar_e30 Opublikowano 24 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2013 Witam sound maniaków Problem jest następujący, otóż po próbie podłączenia wzmacniacza pod głośniki na zgaszonym silniku jest ok, po odpaleniu silnika jest wzrastający pisk wraz z obrotami silnika(muzyka gra) ale ten pisk!!! ? czy w alternatorze brakuje czegoś przeciwzakłóceniowego diody czy coś w tym stylu? dodam, że bez wzmacniacza też słychać ten pisk ale nie "wzmocniony" tak cicho w tle jakieś pomysły? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koko090681 Opublikowano 24 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2013 podłączyłeś wzmaka pod aku ???? czy jak ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
E34-Patryk Opublikowano 24 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2013 Nie wiem czy każdy alternator ma kondensator przeciwzakłóceniowy, ale wiem że niektóre mają, może u Ciebie umarł? Szczotki w alternatorze iskrzą podczas pracy i powodują piski, trzaski jak zwał tak zwał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qolar Opublikowano 24 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2013 Mój brat miał tak samo wstawił sobie kondensator przed wzmacniaczem i teraz jest ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koko090681 Opublikowano 24 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2013 Mój brat miał tak samo wstawił sobie kondensator przed wzmacniaczem i teraz jest ok nie lepiej od razu podłaczyć sprzęcicho bezposrednio do akumulatora ???? kondensator też jest jakimś rozwiązaniem ale chyba do tego zeby nie było za duzego obciążenia dla alternatora -efekt przygasających świateł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dudek Opublikowano 24 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2013 nie lepiej od razu podłaczyć sprzęcicho bezposrednio do akumulatora pewnie że lepiej tylko na przewodzie załóż jeszcze bezpiecznik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
5oul Opublikowano 24 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2013 Sprawdzałeś może czy to piszczenie masz na wszystkich źródłach dzwięku, czy na przykład tylko na CD albo tylko na radio? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 25 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2013 Moc kondensatora musisz dobrać zależy jaki masz wzmacniacz.Ja do Magnata rx mono 1000W miałem kondensator 1 farrad i w zupełności wystarczy do tego bezpiecznik na plusie jak najbliżej aku taki automat kup. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaczmar_e30 Opublikowano 25 Stycznia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2013 tak wzmaka podłączyłem pod aku, mam go w bagażniku. no alternator rozbierałem przed swapem bo łożyska huczały, ale nic nie uszkodziłem... kondensator też myślałem żeby dać ale to chciałem zrobić później jak ogarnę te piski, na cd są na radiu też raczej są(nie pamiętam bo nie słucham) szukam źródła tego zjawiska więc nie wiem czy nie zacząć od demontażu altka i sprawdzenia, najlepiej podmianki regulatora napięcia... nie chcę oddawać tego do jakiegoś fachmana bo wiem ile to kosztuje. ;( Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dudek Opublikowano 25 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2013 a sprawdź jeszcze czy masz dobrą masę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
5oul Opublikowano 25 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2013 a sprawdź jeszcze czy masz dobrą masę hehe kolega ma na pewno dobrą masę przy 190cm wzrostu waży 100kg. Teraz na serio. Masa i zasilanie tutaj stawiałbym na drugim miejscu. Zrobiłbym mały test: weź jakiś miernik napięcia stałego i jedną końcówkę przyłóż do obudowy radia a drugą do obudowy wzmacniacza. Oczywiście na odpalonym silniku. Jeśli jest jakaś różnica napięć to połącz przewodem obudowy i zobacz wtedy czy problem istnieje nadal. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaczmar_e30 Opublikowano 26 Stycznia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2013 hehe kolega ma na pewno dobrą masę przy 190cm wzrostu waży 100kg. Teraz na serio. Masa i zasilanie tutaj stawiałbym na drugim miejscu. Zrobiłbym mały test: weź jakiś miernik napięcia stałego i jedną końcówkę przyłóż do obudowy radia a drugą do obudowy wzmacniacza. Oczywiście na odpalonym silniku. Jeśli jest jakaś różnica napięć to połącz przewodem obudowy i zobacz wtedy czy problem istnieje nadal. spoko spróbuję coś z tym pokombinować, chodzi Ci o to żebym najpierw zmierzył napięcie na radiu a potem na wzmaku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
5oul Opublikowano 26 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2013 chodzi Ci o to żebym najpierw zmierzył napięcie na radiu a potem na wzmaku? Nie, nie o to mi chodzi. Weź miernik, ustaw na mierzenie VDC czyli pomiar napięcia stałego. Teraz jeden z grotów miernika musi dotykać radia a drugi wzmacniacza. Pewnie przewody będą za krótkie ale można je przedłużyć jakimś innym przewodem. Jeśli pomiędzy tymi dwoma urządzeniami wyjdzie różnica napięć to mamy tutaj różnicę potencjałów co oznacza że jest problem z instalacją. Można wtedy zewrzeć jednym przewodem obudowy i powinno to załatwić problem. Oczywiście na początek sprawdź ten kondensator o którym pisał Patryk, bo to jest najbardziej prawdopodobne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dudek Opublikowano 26 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2013 to może lepiej do radia pościć zasilanie bez pośrednio od akumulatora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koko090681 Opublikowano 26 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2013 to może lepiej do radia pościć zasilanie bez pośrednio od akumulatora coś się tego tak czepił ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dudek Opublikowano 26 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2013 niech zrobi ja piszę 5oul gościu jest ogarnięty ahahhaah mi naprawił radyjko :) ps. 5oul nie rób fochów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miro600V Opublikowano 29 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2013 Miałem kiedyś podobny problem - wraz z naciskaniem gazu pojawiał się świst z głośników i brzmiało jakbym miał turbo Okazało się, że winne było kiepskiej jakości radio, które miało przebicie najprawdopodobniej z alternatora. Rzuciłem je za psami, bo i tak szwankowało i kupiłem nowego Pioneera. Nie wiem co masz u siebie, ale jeżeli jest to jakiś no-name to pewnie w nim tkwi problem. Najlepiej pożyczyć od kogoś dobre radio, podłączyć u siebie i sprawdzić czy dalej problem występuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dudek Opublikowano 29 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2013 jak chcesz to podepnę ci do sprawdzenia dobre radio może je akurat je kupisz :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jokeymiras Opublikowano 30 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2013 mialem dokłądnie tak jak piszesz u mnie problemem była słaba masa na radiu i luźne chincze stykały sie ze soba zobacz czy u ciebie nie lataja jak chca radio pioneera a problem z luznymi chinczami mialem .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mazzi Opublikowano 31 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2013 miałem kilka aut i w każdym bawiłem sie audio. Jeżeli miałem podobne problemy z nieproszonym dźwiękiem takim jaki opisujesz to zawsze musiałem przeszukiwać kable i dobrze wszystko zmasować. Problem właśnie był taki, że albo masowy sie odpinał, w ogóle go nie było, lub był podłączony nie tam gdzie trzeba. Ja zaczałbym od tego. Najtańszym kosztem, a to moze byc przyczyną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kaczmar_e30 Opublikowano 1 Lutego 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2013 widzę, że sporo rad już się nazbierało, radio kenwood, pytałem w pracy elektryka i mówił, że mogę podpiąć taki filtr przeciwzakłóceniowy-koszt nie wielki bo około 10pln i sprawdzić. z kablami to i tak chyba muszę zrobić porządek bo radio tak wystaje po za deskę i mnie to wkurza, posprawdzam masy i inne, zamówię filtr i zobaczymy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jokeymiras Opublikowano 1 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2013 ten filtr to gowno daje :bag: na marne wywalone 10 zł a po drugie on ucina okraja pasma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DWR03250 Opublikowano 9 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2013 faktem jest ze te filtry sa do niczego u mnie jest ten sam problem wiec podlaczylem na jakis czas glosniki bezposrednio pod radio (pioneer deh 6000 usb) ale mam strzaly w skrzynie basowa jbl nawet jak zalacze zapalniczke albo podczas regulowania fotela elektrycznego ale bardziej boli mnie fakt iz gdy jak podkrecam glosnosc ku gorze to wylacza sie sam dzwiek raczej przycina ma takie zaciecia i nie bardzo moge po bassowac bo nie idzie sluchac:/ moze ktos mial podobny problem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pit3er Opublikowano 13 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2013 A jak macie położone kable? Jest taka podstawowa zasada w car audio żeby nie kłaść obok siebie przewodów sygnałowych i zasilających, mogą niestety interferować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DWR03250 Opublikowano 15 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2013 zasilanie do pieca raczej nie wpływa w moim przypadku na to bo aku jest w bagażniku a sygnalowe ida przez tunel, ale nigdy sie nie spotkalem z czyms takim, owszem na wyłączonym motorze to normalne bo aku nie wydala ale zeby takie cyrki sie dzialy podczas jazdy... musze jeszcz raz dokładnie po przegladać instalacje moze tam gdzies jest pies pogrzebany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.