mariusz730i Opublikowano 19 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2013 (edytowane) Witam wszystkich dawno mnie tu nie było ale to głownie z braku czasu.Mam prozbe do was czy moglibyścię nam pomuc?Mój znajomy ma problem ze swoją e39 m54 2.2 mianowicie bardzo dużo mu pali w granicach 30L/100km przy normalnej jezdzie po podpieciu kompa (autoboss) pierwszym razem wyszły kody o nr 227.228,68 i do tego przerwa w zapłocie w cyl 5,6 1,3 po wymianie swiec błędy te nie powróciły tylko wyskakują błedy 227,228(Korekta parametrów mieszanki paliwowej przekroczona bank 1 bank 2 zakres dopuszczalny przekroczony) i 68 (urochomienie zawór elektromagnetyczny wentylator zbiornika) jak sądzicie co to może być? sondy? do tego wyskakuje kontrolka engine i raz jest i raz jej nie ma. właśnie niedawno był na przeglądzie technicznym i spaliny przeszło.? silnik ładnie chodzi nie trzesie i też dobrze ciagnie,szukałem podobnych problemów na forach ale nic nie znalazłem kokretnego:( pomożecie? a i dodam jeszcze że kolega wymieniał jakiś czas temu przepływke tyle że na używaną bo niby stara była uwalona.. Edytowane 19 Stycznia 2013 przez mariusz730i Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 19 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2013 68 na razie sie nie przejmuj-zawór odpowietrzania zbiornika,no chyba,że już mu korek zasysa :lol: no te dwa błędy,tak samo jak i check engine,świadczą o kłopotach z mieszanką,sondy raczej nie,ale należałoby sprawdzić je w live data,jak pracują, te wypadanie zapłonów..hmm,może to cewki a nie świece?po jakim czasie ,po wymianie świec,sprawdzaliście kompem? ogólnie tu inpa rozwiązałaby problem lepiej,wskazania live data edit:a ta przepływka napewno sprawna?bo teraz to już na nią stawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz730i Opublikowano 19 Stycznia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2013 (edytowane) jakieś 10 dni po wymianie swiec sprawdzałem i nic nie wyskakuje a podpinałem już kilka razy tak że cewki wszystko wporządku tylko te 3 błędy 227,228 i 68 nie dają mi spać? też mi się nie wydaję że to sondy bardziej bym się uczepił tej przepływki tylko jak ją najlepiej sprawdzić? kolega mi mówił że jak ktoś mu podpinał auto jakiś czas temu to wyskakiwała mu przepływka po wymiane i usunieciu błędu,błąd nie powrócił.. czy nieszczelność układu dolotowego może mieć wpływ na wieksze spalanie? live data? no własnie nie wiem czy moge to zrobić autobossem? może ktoś z forumowiczów ma autobossa v30 i się wypowie czy da się to zrobić tym sprzętem? Edytowane 19 Stycznia 2013 przez mariusz730i Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek2304 Opublikowano 19 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2013 do BMW to Inpa Dis Ista, tymi programami można wszystko sprawdzić. to że nie ma błędu przepływki nie znaczy że tak do końca jest sprawna. gdyby padły sondy, były by błędy uwalonych sond, ale i tak należy sprawdzić ich działanie. do głębszej analizy przepływomierz, układ paliwowy i zapłonowy oraz sondy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 20 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 no ja bym wypiął tą przepływke całkiem,i tak troche pojeżdził,może pokazywać cuda,np zawyża totalnie pobór powietrza,a DME wali paliwo jak głupie,wtedy właśnie,sondy pokażą te dwa błędy i wyskoczy czek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz730i Opublikowano 20 Stycznia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 (edytowane) układ paliwowy? a co dokładnie ? cisnienie na listwie ?wtryski? jeśli chodzi o zapłon to cewki i swiece są dobre bo tam już nie wywala błędu po wymianie swiec:) Spróbujemy narazie zrobić jak dirty pisze odpiąc przepływke i tak troche pojezdzić zobaczymy czy spalanie się zmieni raczej nic złego po takim zabiegu nie powino się stać?.Czytałem gdzieś na forum że taki błąd może wyskakiwać przez zapchaną odme tyle czy auto mogło by przez to wiecej palić? Edytowane 20 Stycznia 2013 przez mariusz730i Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz730i Opublikowano 25 Stycznia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2013 ponoć po odpięciu przepływki nie ma rużnicy w jezdzie i w pracy silnika? takie info mam od kolegi.z tego co pamiętam jak odpiołem u siebie to silnik zaraz zmieniał charakterystyke pracy tyle ża ja mam u siebie v8 a jak powinien zachowac się silnik m54 po takim zabiegu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 25 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2013 przepływki nie ma rużnicy w jezdzie i w pracy silnika no to masz winowajce,ale najlepiej dajcie najpierw coś na podmianke(tylko bez kasowania adaptacji,trzeba troche pojeździć,żeby sama się zaadaptowała) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek2304 Opublikowano 25 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2013 powinna być różnica po odpięciu jeżeli przepływka jest sprawna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz730i Opublikowano 25 Stycznia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2013 rozumiem że przepływka tylko podejdzie od 2.2 m54 od innych się nie nada?i ile tak trzeba pojezdzi zeby sié zadoptowała sama? nie lepiej to zrobić kompem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek2304 Opublikowano 25 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2013 spisz numery z przepływki i sprawdź w ETK w jakich silnikach była montowana Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz730i Opublikowano 27 Stycznia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2013 dzis rozmawiałem na spokojnie z kolegą i widocznie coś ostatnio zle zrozumiałem albo on coś sie pomylił otóż po odpaleniu silnika i odpieciu silnika auto gaśnie, a gdy np: auto odpali na odłączonej przepływce i ją podłączy na pracującym silniku to silnik przez chcwile po faluje na obrotach i wszystko wraca do normy a gdy jezdził na odłączonej przepływce nie widział różnicy w pracy silnika i jezdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz730i Opublikowano 3 Lutego 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2013 (edytowane) dziś podpiołem kolegi auto pod kompa i wyszły następujące błędy: 228,(korekta parametrów mieszanki paliwowej bank2,zakres dopuszczalny przekroczony) 227,(korekta parametrów mieszanki paliwowej bank1,zakres dopuszczalny przekroczony) 68,(uruchomienie,zawór elektromagnetyczny wetylacji zbiornika) 8,(sygnał,czyjnik przepływu masy powietrza-tu podkresle że był odpinany i pewnie dlatego wyskoczył ) 240,(przerwa w zapłonie cylinder 3) 203,(korekta parametrów mieszanki paliwowej bank 3 limit kontrolny) 202,(korekta parametrów mieszanki paliwowej bank 1 limit kontrolny) to są błedy a tu wchodziłem w parametry silnika. masa powietrza na wolnych obrotach-10.3-11.0kg/h masa powietrza przy 2000 obrotach-23.3-24.0kg/h czas wtrysku-2.2 ms sygnał czujnika spalania detonacyjnego 1, 0.0 V -tu mi sie wydaje że czasami wskakikwało na 0.1 jak poniżej sygnał czujnika spalania detonacyjnego 2, 0.1 V czujnika spalania detonacyjnego 1 srednia wartość , 0.14 V czujnika spalania detonacyjnego 2 srednia wartość, 0.22 V szczytałem te parametry z myślą że mogą coś pomuc. Edytowane 3 Lutego 2013 przez mariusz730i Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 3 Lutego 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2013 tu podkresle że był odpinany i pewnie dlatego wyskoczył to pokasuj wszystko,i zobacz co wyskoczy ponownie,patrzyłeś kiedy te błędy wystąpiły?może sto lat temu i ktoś nie pokasował po naprawie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz730i Opublikowano 3 Lutego 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2013 (edytowane) wcześniej wyskakiwały tylko 3 błedy z czego za każdy razem je usuwałem ale powracają do tego dziś jak podpiołem kompa to doszły dodatkowe 240,203,202 z czym te dwa ostatnie moją wspólnego i czemu w jednym wyskoczyło bank 3? o co chodzi z tym bank 3? co jeszcze powinieniem sprawdzić kompem? kolega ma być u mnie za kilka godzin wiec zobaczymy co tam znowu pokaże silnik mam wrażenie że delikatnie nim trzesie hmm a jakie parametry powinna mieć przepływka? ma ktoś jakiś wykres? chyba wiem już skąd wzieły się błedy 202,203 kumpel jezdził chwile na odłączonej przepływce i dlatego pewnie złapało takie błedy.. Edytowane 3 Lutego 2013 przez mariusz730i Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.