streetracer! Opublikowano 17 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2013 Witam. Wczoraj zablokowało mi się tylne koło pod czas jazdy. Po zdjęciu tarczo bębna okazało się, że szczęki gonią luźno a bolce mocujące zostały zmielone. Przyczyną całej sytuacji są wygnite otwory w tarczy do której mocują się szczęki. Niestety do wymiany tarcz trzeba zdejmować piasty, a więc duże koszty i sporo pracy. Czy ktoś miał może z tym do czynienia? Jak naprawić/zregenerować tarcze żeby szczęki trzymały się pewnie? pytanie_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek2304 Opublikowano 17 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2013 sam odpowiedziałeś na pytanie, wymienić osłony, lub jeśli jest do czego spawać to dospawać blache i zrobić otwory na bolce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fuji71 Opublikowano 17 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2013 Tylko i wyłącznie wymienić osłone, nie proponuje nic spawać ani rzeźbić bo po kilku miesiącach będziesz miał znów to samo a szkoda nowych szczęk... Niestety jest tak jak napisałeś, trzeba zdjąć piastę i przy "okazji" wymienić łożysko. Chyba że uda Ci się je wycisnąć na prasie w nienaruszonym stanie co rzadko się zdarza. Jest jeszcze jeden sposób, ale jest to też swego rodzaju rzeźba. Można kupić osłonę i ją przeciąć w jednym miejscu i poodginać a później po założeniu zespawać(przecięcie z daleka od elementów mocujących szczęki). Jest to pewnego rodzaju oszczędność na robocie i na kupnie łożyska, lecz czy warto mieć zespawaną blachę? Ja bym wolał mieć na tip top Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
streetracer! Opublikowano 17 Stycznia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2013 wiem, ja tez lubię mieć zrobione na "tip top" ale na dzień dzisiejszy mam inne niemałe wydatki, dlatego też nie jestem przygotowany na taką sytuację a samochód potrzebuje codziennie. Natomiast doraźnie problem rozwiązałem tak, że odkręciłem całą tarcze (blachę), delikatnie przysunąłem do siebie po to by od tyłu włożyć śrubki "piątki" z dużą podkładką, a od przodu szczęka, sprężynka, podkładka, nakrętka + nakrętka (kontra). Wyregulowałem szczeki i wszystko działa poprawnie. happy_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nem Opublikowano 18 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2013 Przechodzilem to samo i zrobilem dokladnie tak : Natomiast doraźnie problem rozwiązałem tak, że odkręciłem całą tarcze (blachę), delikatnie przysunąłem do siebie po to by od tyłu włożyć śrubki "piątki" z dużą podkładką, a od przodu szczęka, sprężynka, podkładka, nakrętka + nakrętka (kontra). Poki co sie trzyma i wszystko dziala ale predzej czy pozniej trzeba bedzie to zrobic bo blacha napewno przegnije. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.