Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Sherlock Opublikowano 16 Stycznia 2013 Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2013 (edytowane) Cześć, obiecałem fotorelację z wymiany wentylatora nawiewu, czyli tzw blower motor, więc wywiązuję się z obietnicy. Sprawa jest o tyle skomplikowana, że w 330d silnik ma 6 garów i jest trudniej wyjąć dziada niż w 320d i podobnych trójkach z 4 garowymi silnikami. W moim 330d wentylator ma numer: 64118372797 lub: 64119204154. Niestety taka dmuchawa w sklepach online z oryginalnymi częściami, to wydatek 2000-2100PLN BRUTTO!! Co ciekawe - E83 (X3) ma taką samą dmuchawę, ale inny numer części (inna podstawka wentylatora): 64113453729 i ten wentylator kosztuje w tych samych sklepach ok 500PLN lolol Szukając dalej można znaleźć dokładnie to samo pod numerem BEHR HELLA service: 8EW009159-201 (to ten do E83), za całe 235zł Kupione tutaj: Części samochodowe Arwit - tanie części do aut - Polecam, bo szybko i tanio. Fotka zakupionego za te pieniądze wentylatora poniżej: [ATTACH=CONFIG]23778[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]23779[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]23780[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]23781[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]23798[/ATTACH] A tutaj wspomiane inne siodło wentylatora. Na pierwszym planie stare, z tyłu nowe, które jest w komplecie z wentylatorem (śrubki też, chociaż stare pasują tak samo). Siodło ma inne nacięcia, ze względu na nieco inną metalową obudowę silnika: [ATTACH=CONFIG]23782[/ATTACH] OK, do dzieła! Wentylator nawiewu znajduje się głęboko pod filtrem kabinowym: [ATTACH=CONFIG]23783[/ATTACH] Demontujemy go i jego obudowę, potrzebne są do tego klucze typu TORX T30 i później T20. [ATTACH=CONFIG]23785[/ATTACH] Następnie odpinamy plastikowy wkręt (łączący dwie ściany grodziowe): [ATTACH=CONFIG]23786[/ATTACH] I naszym oczom ukazuje się obudowa wentylatora nawiewu: [ATTACH=CONFIG]23787[/ATTACH] Odpinamy lewą klapkę podnosząc dźwignię do góry: [ATTACH=CONFIG]23797[/ATTACH] Odkręcamy obudowę filtra powietrza (niestety to konieczność) - śruby są imbus 5mm: [ATTACH=CONFIG]23789[/ATTACH] Odpinamy zapinki na dole (nie ma obawy nigdzie nie spadną, bo są zamontowane na stałe) i odkręcamy jedną śrubę TORX T20 u góry. Po odkręceniu mamy najtrudniejsze zadanie do wykonania - wyjęcie tej pokrywy. Jej rozmiar jest ogromny w stosunku do otwory jaki mamy do dyspozycji. Mi zajęło kilka minut, zanim wyciągnąłem tę pokrywę. Wyszła dopiero po obróceniu ją poziomo i w lewą stronę. [ATTACH=CONFIG]23788[/ATTACH] Odkręcamy lewą część obudowy wentylatora - dwie śruby TORX T20 po lewej: [ATTACH=CONFIG]23790[/ATTACH] I jedną T20 u góry, a potem wyciągamy w lewą stronę: [ATTACH=CONFIG]23791[/ATTACH] Odpinamy metalową zapinkę wentylatora, odłączamy jego wtyczkę i wyciągamy go lewą stroną tunelu: [ATTACH=CONFIG]23792[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]23793[/ATTACH] Stary wentylator zdemontowany! Demontujemy stare siodło i przykręcany w to miejsce nowe: [ATTACH=CONFIG]23794[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]23795[/ATTACH] Wkładamy nowy wentylator i zapinamy zapinkę, oraz wtyczkę: [ATTACH=CONFIG]23796[/ATTACH] Warto teraz przetestować, czy wszystko działa happy_bmw aby nie rozkręcać za godzinę znów wszystkiego od nowa. Jeśli działa, to składamy wszystko do kupy w odwrotnej kolejności i cieszymy się nowym cudownie działającym wentylatorem :dance::dance::dance::dance::dance: Edytowane 16 Stycznia 2013 przez Sherlock 8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dudek Opublikowano 16 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2013 sherlock świetna robota :lol::lol::lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
benek422 Opublikowano 16 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2013 a ten wentylator zdech ci całkowicie ze wymieniałes bo mi cos w nim piszczy i moze mi tez sie konczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sherlock Opublikowano 16 Stycznia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2013 a ten wentylator zdech ci całkowicie ze wymieniałes bo mi cos w nim piszczy i moze mi tez sie konczy Całkowicie nie zdechł, ale piszczał okrutnie, smarowanie pomagało na 1-2 miesiące, a żeby go przesmarować trzeba go wyjąć według powyższej procedury, więc po drugim razie miałem już dość i zamówiłem nowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
benek422 Opublikowano 16 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2013 to juz wiem co mi piszczy,opis zabiegu super:lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BASTARS Opublikowano 16 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2013 (edytowane) Sprawa jest o tyle skomplikowana, że w 330d silnik ma 6 garów i jest trudniej wyjąć dziada niż w 320d i podobnych trójkach z 4 garowymi silnikami. Fajna fotorelacja, ale nie rozumiem tego co tu piszesz kolego, ponieważ silniki są tak samo osadzone,tylko, że z kolejnymi garami idą ku przodowi auta, tak więc tak samo ciężko będzie wytarmośić wentylator z M57 jak i M47n :4: [ATTACH=CONFIG]23801[/ATTACH] Edytowane 16 Stycznia 2013 przez BASTARS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sherlock Opublikowano 18 Stycznia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2013 Fajna fotorelacja, ale nie rozumiem tego co tu piszesz kolego, ponieważ silniki są tak samo osadzone,tylko, że z kolejnymi garami idą ku przodowi auta, tak więc tak samo ciężko będzie wytarmośić wentylator z M57 jak i M47n :4: Nie do końca, bo w M47n masz trochę inną pokrywę silnika i tam ona nie przeszkadza w wyjęciu wentylatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BASTARS Opublikowano 18 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2013 No bez jajec a ile to jest odkręcić pięć imbusów (jakieś 43sek) i już pokrywy nie ma i dostęp łatwiejszy :lol: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SoulRea Opublikowano 20 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2013 Powiem że jestem pod wrażeniem lepiej opisane niż instrukcja serwisowa BMW. Świetna robota, lecz z uwagi na ogrom rozbierania nie życzę nikomu by musiał to wymieniać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 21 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2013 Ciekawe czy w e39 tak samo jest umieszczony ? może ktoś wie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam-bmw Opublikowano 23 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2013 w e39 musisz dechę wywalić :cry: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 24 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2013 w e39 musisz dechę wywalić :cry: Oj to lipton bo czasem popiskuje chwile więc mnie też to czeka za jakiś czas... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zgibniew Opublikowano 26 Września 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Września 2013 Kolego czy po wyjęciu tego silniczka widoczna jest cała "chłodnica" parownika Czy tylko jej większa lub mniejsza część? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 26 Września 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Września 2013 Oj to lipton bo czasem popiskuje chwile więc mnie też to czeka za jakiś czas... Spokojnie, u mnie popiskuje, szczególnie na 2 i 3 kresce na klimatronicu od trzech lat i dalej śmiga. Najciekawsze jest to, że jak jest wilgoć na dworze lub długo pada to popiskiwanie ucicha niemal do zera Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrzemekWroc89 Opublikowano 15 Kwietnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2014 czy do 320d podejdzie taki sam wentylator? bo po sprawdzeniu numerów,tego do 330d wypada,że jest przeznaczony dla aut z kierownicą po prawej stronie.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lmbanach Opublikowano 4 Grudnia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2014 Witam. Sherlock faktycznie wszsytko idealnie opisał, jednak mam pytanie do Was czy każdy miał tak samo?? Mianowicie u mnie (E46 320d '04) po wyciągnięciu filtra powietrza ciągle brakuje może z 1 cm żeby wyjąć tą głupią dmuchawę... Dolna podstawa filtra powietrza ma wystającą plastikową końcówkę ku górze przez którą nie chce przejśc to badziewie.. Czy tą dolną podstawę filtra powietrza też trzeba rozkręcić?? około 5 śrub na klucz 10?? Pytam bo nie wiem czy to już nie jest coś do kolektora/silnika a nie chciałbym sobie niczego zepsuć... Czy ktoś miał podobny problem?? No i czy udało się to komuś wyciągnąć to i jak coś to którędy??? Z góry dzięki za pomoc, a przydałaby się bo ziiiiimno i zaparowane wszystko jak się jeździ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndreMU Opublikowano 11 Stycznia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2015 Panowie słuchajcie wymieniłem ostatnio wentylator nawiewu u siebie. Używka, za 20zł z allegro i działa. Tamten wymieniałem bo piszczał. I to nie przy przyśpieszaniu, wybojach czy zakrętach tylko na różnej prędkości piszczał. Tak w 1/3 nie piszczał. Wyżej piszczał i potem dopiero na full mocy nie piszczał. Więc wymieniłem i ten "nowy" nie piszczy na żadnym biegu ale za to popiskuje przy przyśpieszaniu przy właśnie niskich temperaturach zewnętrznych. Ale to jest do przełknięcia i nie o to mi chodzi. Pytanie mam natomiast co z tym starym. Domowym sposobem sobie zrobiłem taką małą konsolę do przykręcenia go, podłączam go pod akumulator od wkrętarki i śmiga teraz bez piszczenia. Tylko, że on po podłączeniu do tego aku daje chyba na full mocy nie? A w samochodzie też na full sile mi nie piszczał. Jest możliwość zrobienia jakiegoś takiego potencjometru do regulacji mocy czy coś? Wiecie żebym mógł sobie go sprawdzić na wolniejszych obrotach czy popiskuje. Aha. Jeszcze zanim tą konsolkę sobie zrobiłem to próbowałem trzymać go w ręce. Po odpaleniu mi wyskoczył, spadł z około 20cm na ziemię, działa dalej ale cała masa takiego czarnego syfu się z niego wysypała. Może to od tego przestał piszczeć? Macie chłopaki jakieś sugestie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kandyn Opublikowano 11 Stycznia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2015 Mozna byłoby nasmarować tylko nie wiem czy potem sie kurz nie przylepi i znowu zacznie piszczec. Chyba, ze da sie jakąs osłonke prowizoryczna zrobic aby zapobiegalo dostawanie sie kurzu o ile jest tam miejsce na tym wentylatorze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kowal929 Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Witam Jakby ktos moze potrzebowal pomocy w wyjeciu dmuchawy z (e46 320d 02r) bo widze ze kolega dawno temu pisal ze brakuje kawalka zeby ja wyjac i dzisiaj wlasnie tez mi go brakowalo i w koncu jakos sie udalo te boczne plastikowe oslony rozdzielic i wtedy jakos dopiero wyszedl.Kolega mi pomogl i najpierw trzeba te plastiki rozdzielic na 2 czesci i ten z lewej strony trzeba wyjac calkowicie ale niestety trzeba odczepic linke ktora zamyka i otwiera klapki (obieg zamkniety lub otwarty) i dopiero wyjdzie ten plastik i pozniej cala dmuchawa.Takze zadnej podstawy filtra nie trzeba demontowac ale nie zycze nikomu zeby to musial robic Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
moneusz Opublikowano 22 Lutego 2016 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2016 Witam Potwierdzam, że wymiana dmuchawy wg. foto instrukcji przebiegła pomyślnie w BMW 330 XI. Zajęło mi to około 3-3,5 godz. Jest mały problem z wyjęciem czarnej obudowy dmuchawy ale do ogarnięcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.