Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

witam--miałem nie przyjemną wczoraj sprawe ze śniegiem ,szurnełem w krawężnik i to dość zdrowo -auto nie ruszy z miejsca -wrzuce bieg i nic -- kolo jako tako się kręci wiec na hol jeszcze dało rade go sciągnąć ---mam takie pytanko ,czy wszystko z tyłu muszę wymieniać teraz czy możliwe że druga strona tak nie ucierpiała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możemy wymieniać w nieskończoność.. jak dla mnie to temat z d..y.. ściągaj koło i sprawdź co się zepsuło niemanas przy aucie i nie zgadniemy co się zepsuło... tak czy siak wspułczuje... auto nie posiada belki skrętnej więc druga strona raczej cała

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to zdrowo przywaliles, lewa strona jest cacy. My nie wrozki, musisz rozkrecic. Moze sie wahacz zgial, moze oska pekla, ale nie wyglada to zle. Znam taki przypadek, ze kolo bylo poziomo, az lozyska sie rozsypaly, a lewa strona nie dostala w ogole ;) koszt 700zl. Oska zgieta itp, u Ciebie to wyglada na wahacz, ale bez sciagniecia kola nic sie nie dowiemy. Sciagnij kolo i porob dobre fotki, jak nie ogarniasz sam to daj do mechanika. Robota na pare godzin i masz auto sprawne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

posiada belki skrętnej więc druga strona raczej cała

jeżeli tak, to dobrze --wiem że nie ma was przy aucie ale tak z grubsza sie chciałem dowiedzieć właśnie m.in. co z drugą stroną --jutro bede dokładnie patrzył co i jak bo musze go scholować do kumpla z kanałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

toś sie popisał panie. akurat trafiłem na temat na innym forum też e46 i też tylne koło. możesz podejrzeć sobie co ucierpiało są fotki wszystkich elementów ,koszta itp.happy_bmw

BMW-klub.pl • Zobacz temat - E46 Poślizg i przygoda z krawężnikiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

toś sie popisał panie. akurat trafiłem na temat na innym forum też e46 i też tylne koło. możesz podejrzeć sobie co ucierpiało są fotki wszystkich elementów ,koszta itp.happy_bmw

BMW-klub.pl • Zobacz temat - E46 Poślizg i przygoda z krawężnikiem

no tu kolega tez zdrowo szurnął i koszt napraw wysoka

znalazłem jeszcze coś ale mniejsze szkody kolo poniósł

BMW-klub.pl • Zobacz temat - wykrzywione koło, ile może mniejwięcej kosztować naprawa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Półoś z czego? Przy dyfrze się odkręca od flanszy bodajże 6 śrub na "wewnętrzną gwiazdkę" czyli klucz E z jakimś tam numerem, nie wiem jaki jest tam rozmiar, robiłem w E39 jakieś 3miechy temu. Od strony koła odkręcisz nakrętkę i wyciągniesz bez problemu, od strony dyfra jesli chcesz tą krótką wyjąć to jak mocno pociągniesz to też wyjdzie. Wewnątrz jest taki pierścień który trzyma, ale jak np.dwoma brechami podważysz to pójdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temat był opisywany kilka razy na forum poszukaj miich postów a znajdziesz szczegóły...

w skrócie powiem tak w zestawie z dobrym łożyskiem musi być nowa śruba i pierścień zabezpieczający stara śruba nie nadaje się do ponownego założenia i kup sobie do niej dobrą nasadkę 12 kątną bodajże 28 albo 30 . wachacza nie trzeba ściągać tylko wyjąć półoś a do tego musisz mieć specjalną nasadkę TORX 10 lub 12 ale chyba 10 bo nie pamiętam już, jak zdejmiesz półoś to łożysko wyjmiesz ściągaczem własnej roboty bez problemu tylko dobrze zaprzeć o piastę.

mi do tego wystarczył kawałek śrubunku ze 30 cm 3 nakrętki na klucz 19 do tego i kilka solidnych podkładek oraz kawałek starego łożyska o średnicy lekko większej niż łożysko od BMW poszło w 20 minut a potem złożenie półosi... możesz mieć problem z wyjęciem półosi z piasty ale drewniany klocek i młotek sprawę załatwi i wszystko bez kanału na podwórku... aha w bmw jak wydaje ci się że wyje prawe łożysko to wymieniaj lewe i analogicznie z drugim bo już 2 razy się naciąłem na tym hihihihi więc zacznij wymianę od jednego i jak trafisz nie będziesz musiał drugiego wymieniać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temat był opisywany kilka razy na forum poszukaj miich postów a znajdziesz szczegóły...

w skrócie powiem tak w zestawie z dobrym łożyskiem musi być nowa śruba i pierścień zabezpieczający stara śruba nie nadaje się do ponownego założenia i kup sobie do niej dobrą nasadkę 12 kątną bodajże 28 albo 30 . wachacza nie trzeba ściągać tylko wyjąć półoś a do tego musisz mieć specjalną nasadkę TORX 10 lub 12 ale chyba 10 bo nie pamiętam już, jak zdejmiesz półoś to łożysko wyjmiesz ściągaczem własnej roboty bez problemu tylko dobrze zaprzeć o piastę.

mi do tego wystarczył kawałek śrubunku ze 30 cm 3 nakrętki na klucz 19 do tego i kilka solidnych podkładek oraz kawałek starego łożyska o średnicy lekko większej niż łożysko od BMW poszło w 20 minut a potem złożenie półosi... możesz mieć problem z wyjęciem półosi z piasty ale drewniany klocek i młotek sprawę załatwi i wszystko bez kanału na podwórku... aha w bmw jak wydaje ci się że wyje prawe łożysko to wymieniaj lewe i analogicznie z drugim bo już 2 razy się naciąłem na tym hihihihi więc zacznij wymianę od jednego i jak trafisz nie będziesz musiał drugiego wymieniać...

No ja tez tego nie kumam

Zanim skopiujesz text przeczytaj go.

tu coś piszą na forum innym

BMW Forum :: BMW Sport :: Zobacz temat - [Exx] Wymiana polosi napedowej

Edytowane przez SoulRea
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wstępnie zrozumiałem tylko musiał bym sam zobaczyć jak bunia wygląda z tamtej strony

ja u siebie w kassacie wymieniałem skrzynie ,przeguby,półośki, wąchacze,tuleje na wąhaczach praktycznie cale zawieszenie tylko do skrzyni potrzebowałem kanału resztę normalnie na podnośniku i kobyłkach jak coś to kobyłki mogę pożyczyć

więc tutaj nie może być tak trudno

  • Lubię 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temat był opisywany kilka razy na forum poszukaj miich postów a znajdziesz szczegóły...

w skrócie powiem tak w zestawie z dobrym łożyskiem musi być nowa śruba i pierścień zabezpieczający stara śruba nie nadaje się do ponownego założenia i kup sobie do niej dobrą nasadkę 12 kątną bodajże 28 albo 30 . wachacza nie trzeba ściągać tylko wyjąć półoś a do tego musisz mieć specjalną nasadkę TORX 10 lub 12 ale chyba 10 bo nie pamiętam już, jak zdejmiesz półoś to łożysko wyjmiesz ściągaczem własnej roboty bez problemu tylko dobrze zaprzeć o piastę.

mi do tego wystarczył kawałek śrubunku ze 30 cm 3 nakrętki na klucz 19 do tego i kilka solidnych podkładek oraz kawałek starego łożyska o średnicy lekko większej niż łożysko od BMW poszło w 20 minut a potem złożenie półosi... możesz mieć problem z wyjęciem półosi z piasty ale drewniany klocek i młotek sprawę załatwi i wszystko bez kanału na podwórku... aha w bmw jak wydaje ci się że wyje prawe łożysko to wymieniaj lewe i analogicznie z drugim bo już 2 razy się naciąłem na tym hihihihi więc zacznij wymianę od jednego i jak trafisz nie będziesz musiał drugiego wymieniać...

:lol: dobry opis -już mam wszystko ogarnięte -jutro jade po graty i moze złoże jak czas na to pozwoli -dzięki za porady

tak wyglądają skutki latania po śniegu

zdjcie0669m.jpg

HEHE WĄCHACZ :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli straty niewielkie. dobrze że ten wąchacz jest taki delikutaśny bo w hondzie te dolne są własnie pancerne i pzreważnie po takiej przygodzie nie zegnie sie a wyrwie mocowanie z budy i wtedy jest poważny zonk.

reszte maneli wygląda na nie ruszone ale to się zobaczy jak wyjade masziną :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...