Songo Opublikowano 6 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2013 (edytowane) Witajcie, potrzebuję pomocy w określeniu oryginalnego zawieszenia m-pakietowego. Chcę się pozbyć gwintu i założyć coś bardziej zbliżonego do seryjnego zawieszenia. Wyczytałem, że seryjne m-pakietowe zawieszenie to standardowe amorki z twardą, krótką sprężyną - więc pomyślałem, żeby kupić nowe amorki i poszukać używek sprężyn z M-pakietu. Chyba zakup używanych amorków to zły pomysł? Nie chce też wydawać pieniędzy na ori zawieszenie ;/ Gwint zrobił się dla mnie za jakiś za twardy (chyba się starzeję), spodziewam się potomka i auto przejdzie w posiadanie żony albo na sprzedaż a o to z ze standardowym zawieszeniem raczej łatwiej. Edytowane 6 Stycznia 2013 przez Songo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
5oul Opublikowano 6 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2013 Jeśli chcesz wrócić do w miarę ori zawieszenia to nie jest tak łatwo jak by się chciało. Amortyzatory i sprężyny są dobierane do każdego nadwozia i silnika. Amorki można kupić zamienniki tak jak i sprężyny ale musisz dokładnie dobrać do swojego auta inaczej samochód będzie pływał lub będzie zbyt sztywny w zakrętach. Sprężyny możesz kupić ori używane ale musisz mieć VIN auta z którego pochodzą i w ASO sprawdzić czy podejdą jedne za drugie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BASTARS Opublikowano 6 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2013 Można by zapytać u tego gostka, napisał,że pasi do każdego E46 KOMPLETNE ZAWIESZENIA BMW E46 M PAKIET SPORT swap (2928255166) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Songo Opublikowano 7 Stycznia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2013 Jeśli chcesz wrócić do w miarę ori zawieszenia to nie jest tak łatwo jak by się chciało. Amortyzatory i sprężyny są dobierane do każdego nadwozia i silnika. Amorki można kupić zamienniki tak jak i sprężyny ale musisz dokładnie dobrać do swojego auta inaczej samochód będzie pływał lub będzie zbyt sztywny w zakrętach. Sprężyny możesz kupić ori używane ale musisz mieć VIN auta z którego pochodzą i w ASO sprawdzić czy podejdą jedne za drugie. No właśnie w tym problem, że dobrać coś jest trudno, bo wersji co ładują do S226A i S338A jest bardzo dużo. Można by zapytać u tego gostka, napisał,że pasi do każdego E46 KOMPLETNE ZAWIESZENIA BMW E46 M PAKIET SPORT swap (2928255166) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. Z tego co widzę na aukcji jest to zawieszenie z 330i, czyli inne niż do 320d ;/. Z 330i podobno pasuje do 330d. Czy może szanowni koledzy znają ten wymiar od środka koła do rantu blotnika w standardowym zawieszeniu i z M-Pakietem? Z chęcia sprawdziłbym na jak obniżonym zawieszeniu teraz jeżdżę i ewentualnie dobral jakieś spręzyny lekko obniżające (tylko ile to będzie lekko ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
5oul Opublikowano 7 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2013 Z 330i podobno pasuje do 330d. Właśnie nie. Sprężyny w 330d muszą być dostosowane do większego ciężaru: silnik, turbina, intercooler itd razem ważą więcej niż wolnossący benzyniak. Z tego co widzę na aukcji jest to zawieszenie z 330i, czyli inne niż do 320d Prędzej taka wymiana będzie pasować. Tak jak już pisałem, zorganizuj VIN z tamtego samochodu i zadzwoń do ASO, oni sprawdzą czy możesz użyć tych sprężyn. Czy może szanowni koledzy znają ten wymiar od środka koła do rantu blotnika w standardowym zawieszeniu i z M-Pakietem Jasne że koledzy znają. Tyle tylko że nie do środka piasty a do końca felgi. Najważniejsze są jednak warunki pomiaru. Samochód musi być dociążony na przednich siedzeniach po 68kg, na tylnym siedzeniu na środku 68kg pełny bak paliwa i w bagażniku 21kg na środku. Masz felunek 17"? jeśli tak to przy tak dociążonym samochodzie powinno być z przodu 589mm z tyłu 554mm oczywiście przy sportowym dostosowaniu podwozia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Songo Opublikowano 7 Stycznia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2013 Właśnie nie. Sprężyny w 330d muszą być dostosowane do większego ciężaru: silnik, turbina, intercooler itd razem ważą więcej niż wolnossący benzyniak. Z tego co widzę po wisaniu mojego ori amorka w realoem pokazuje cały przekrój silników. Ale numerów spręzyn nie ma ;/ Znalazłem amorkek SACHS 556 873, który odpowiada numerom seryjnym bmw. Tyle tylko że nie do środka piasty a do końca felgi. Do końca felgi? Hmm czyli w takim przypadku znacznie ma tutaj wielkość felgi. Mogę wiedzieć z kąd bierzesz te wartości ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelo Opublikowano 7 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2013 Tyle tylko że nie do środka piasty a do końca felgi. nie do końca felgi tylko do środka piasty,wtedy nie ma znaczenia wielkość felgi czy opon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
5oul Opublikowano 7 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2013 nie do końca felgi tylko do środka piasty,wtedy nie ma znaczenia wielkość felgi czy opon Pawelo twierdzisz tak na podstawie czego? Jakaś literatura fachowa? Coś możesz powiedzieć więcej, skąd taka teoria? Masz jakieś konkretne wymiary mierzone do piasty które podaje producent samochodu? Czy teraz 15 chłopa ma sobie pomierzyć zawieszenie i wyciągniemy średnią? Mogę wiedzieć z kąd bierzesz te wartości ? Tak jest napisane w instrukcji serwisowej do e46. Lektura w języku angielskim na ponad 1200 stron ale na temat e46 wie się naprawdę sporo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Songo Opublikowano 7 Stycznia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2013 Tak jest napisane w instrukcji serwisowej do e46. Lektura w języku angielskim na ponad 1200 stron ale na temat e46 wie się naprawdę sporo. Czy taka literatura serwisowa to jest jakoś dostępna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
5oul Opublikowano 7 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2013 Czy taka literatura serwisowa to jest jakoś dostępna? Prawdę mówiąc to jest możliwe dostanie tego. Jeden problem że kolega który mnie obdarował tą instrukcją dał mi tylko papierową wersję. Elektroniczną trzeba zakupić a to jest dość duża kasa i jak mam papierową wersję to nie będę jej specjalnie kupował. Mam na co wydawać kase Ale jeśli bardzo chcesz to mogę załatwić Ci taką instrukcję. Dokładniejsze info na PW. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.