Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Mieliście do czynienia z takim jagby rzęrzeniem łąńcuszka przy około 1800obr w góre słychać owe żężenie ale wtedy auto naprawde idzie tak jak powinno na 328 i wtedy nie występuje problem błędu 103 vanos ale gdy występuje ten błąd to nie słychać aż tak głośnego grzechotania ale i auto ma mega móła mógłby mi ktoś podpowiedzieć co to może tak grzechotać? gdzieś coś czytałęm że dme wyłancza vanosa przy tym błędzie

silnik m52tu28b

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To mówisz że to może być ten problem sporo się o tym edukowałem więc napewno wolał bym to robić a nie ruszać wcale łańcucha bo można nabroić mi tak rzęzi jak wchodzi na obroty i tak samo jak schodzi z obrotów a te łożysko w moim przypadku można splanować delikatnie i ponoć też zdaje egzamin tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a te łożysko w moim przypadku można splanować delikatnie i ponoć też zdaje egzamin tak
Tak, dokładnie to tuleje dystansową w łożysku. Jak będziesz miał dosęp do vanosa to łańcuch łatwo jest sprawdzić czy nie rozciągnął się. Jeśli będzie rozciągnięty to i tak trzeba go wymienić nie ma innej rady, ale ja tam byłbym spokojny o łańcuchy chyba że naturlałeś 500tys km.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przebiem licznikowy mam 212tyś 99r wnętrze nie wygląda na więcej na pewno ale co do kwestji kręcenia to nic mnie nie zdziwi a niewiesz czy ciężko jest wymienić łańcuch?? a i jak go sprawdzić czy nie jest za bardzo wyciągnięty po zdjęciu pokrywy to po czym będe wiedział że ma luz w normie skoto napinacz przy zgaszonym nie ma naciągu czy się myle??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby łańcuchy wymienić musisz mieć blokady, to raz. Druga sprawa to ilość roboty, dość dużo kręcenia jest przy tym. Trzecia sprawa to koszt, tanio raczej nie będzie.

Napinacz jest mechaniczny i napina łańcuch zawsze tak samo. Nie ważne czy silnik jest odpalony czy zgasznony. Jak sprawdzić? Na sieci jest tego tyle że nie będę opisywał tego tutaj. Poszukaj i znajdziesz wszystkie odp na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli grzechocze Ci tak samo jak na filmiku to na 100% masz uszczelki vanosa i planowanie pierścienia do wykonania. Dwa miesiące temu koledze w jego furze robiłem tego vanosa i jak ręką odjął, a grzechotało jakby mu łańcuch się zerwał :) Nic się nie przejmuj. A propo uszczelek będę zamawiał na dniach kilka zestawów uszczelnień jeśli chcesz zamówię też dla Ciebie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój kolega miał taki sam grzechot w swojej e36 325 m50 był u mechanika który powiedział ze to VANOS,a drugi mechanik powiedział ze silnik na złom ale on sie tym nie przejmował jeżdził tak prawie 2 lata i nachulał okolo 1000tys km i jak sprzedał i ten drugi koleś też tak jeżdzi i sie nie przejmuje.Twarda sztuka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

tak włąśnie objawia się moje grzechotanie vanos czy łańcuch?

a drugie pytanie parametry z położenia wałków są prawidłowe?

?

Udało mi się zrobić screnshot z inpa z pozycji wałków ponirzej jest pozycja wałków na obrotach jałowych

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e80 ... 695d.html#

A tutaj pozycja wałków przy około 3,5 tyś obrotów

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2a0 ... ef99c.html

Edytowane przez arbuz229
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...