Forest Opublikowano 30 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2012 Wczoraj zaobserwowałem to na posotju i odpalonym silniku. Obroty lekko skaczą + oświetlenie wnętrza przy otwartych drzwiach raz przygasa, raz świeci mocniej. Miał ktoś podobny objaw? Bastars pisał o regulatorze napięcia... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SoulRea Opublikowano 30 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2012 Z uwagi na to ze dzieje się to przy odpalonym silniku jest to bardzo możliwe że to właśnie regulator napięcia. Podobnych obserwacji nie zauważyłeś na wyłączonym silniku i przekręconej stacyjce na lv 2? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Forest Opublikowano 30 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2012 Podobnych obserwacji nie zauważyłeś na wyłączonym silniku i przekręconej stacyjce na lv 2? Nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 30 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2012 to będzie regulator,wyciąg alternator i daj na mały remoncik przy okazji,koszty niewielkie(najwięcej właśnie byś zapłacił za wyciągnięcie go),łożyska,tuleje,obejrzyj szczotki(i oczywiście regulator)-i masz z nim spokój na długo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SoulRea Opublikowano 30 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2012 Czyli także stawiam na alternator raczej na regulator skoki napięcia spowodowane jego bledną pracą. Jeśli nie musisz to nie jeździj żeby nie narobiło jakiś większych szkód ( nie popaliło coś ) Z tego co pamiętam to cena regulatora nie jest taka mala zależy jaki ma alternator. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BASTARS Opublikowano 30 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2012 Kiedyś mi też tak falowało ale to nie trwało długo , jakieś dwa dni potem był swąd spalenizny i już było po alternatorze , potem kupiłem nowy, tzn używkę od kolesi spod Strzelina i chodzi normalnie do dziś już ze 2lata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BASTARS Opublikowano 30 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2012 Z tego co pamiętam to cena regulatora nie jest taka mala zależy jaki ma alternator. no,praktycznie w tej cenie, a może i taniej kupisz ori używany alternator Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 30 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2012 Z tego co pamiętam to cena regulatora nie jest taka mala mi chodziło o pozostałe koszty,tulei,szczotek...mieć altka na wierzchu,to warto to obejrzeć, temat alternatora mam objechany do bólu-jak pierwszy raz padł(zero ładowania)wymieniałem po kolei-szczotki,tuleje,łożyska-pomogło na miesiąc-regulator napięcia-następny miesiąc-wirnik-dwa tygodnie-całe uzwojenie-z oryginału została obudowa-miesiąc i zdechł-kumaty elektryk powiedział,że te typy mają wade,że nic ich nie naprawi jak całkiem siądą(oczywiście nie reguła),jak sprawdzają na stole jest gitara,ale potem praca na wysokich obrotach je wykańcza-kupiłem używke,latam do dziś-reasumując,jak masz dobry,wymień regulator,bo kupując używke, jak trafisz na takiego co ja miałem........... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zaba84 Opublikowano 30 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2012 Ja tak mialem ja szfankowal podgrzewacz ... obroty skakaly od 700-1000 na zimnym i pulsowaly lampy i lampki itp.. jak sie nagrzal bylo ok.. tak samo jak temp mialem ustawiona na min to bylo ok jak ruszylem w gore o 1 st to juz dyskoteka.. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 30 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2012 Forest może masz już wyrobiony komutator taka tulejka miedziana po której poruszają się w alternatorze szczotki. Regulator raczej jak się kończy to pada całkiem... Więc myślę,że możesz dać altka do zrobienia. Jakbyś nie miał u siebie gościa to w Legnicy jest jeden elektryk który zrobi altka na zicher,tzn wymieni co trzeba sprawdzi i da gwarancje... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SoulRea Opublikowano 30 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2012 Nie prawda znajomemu regulator napięcia zaczął szwankować problem olał bo nie miał czasu i chęci po tygodniu auto stanęło na miesiąc gdyż poszedł komputer i ponad polowa ważniejszej elektroniki. Luz na komutatorze mało prawdopodobne , jak już to tuleje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 30 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2012 W sumie jeden pikuś altek do regeneracji cena od 100zł w górę zależy co trzeba wymienić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sagui Opublikowano 30 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2012 U mnie było tak, że światła jaśniały i ciemniały nawet przy jeździe (ale obroty trzymał równo). Dałem do regeneracji alternator (wymienili mi wszystko co się dało) i ustąpiło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek2304 Opublikowano 30 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2012 jak padnie całkiem i nie będzie ładował to pół biedy, ale jak puści za wysokie napięcie to bałagan będzie duży... ładowanie sprawdziłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukson Opublikowano 2 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2013 zrob tylko to zeby obroty nie falowaly i bedzie wszystko ok:) bo raz sa obroty wyzsze to swieci mocniej nizsze to zlabiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SoulRea Opublikowano 2 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2013 zrob tylko to zeby obroty nie falowaly i bedzie wszystko ok bo raz sa obroty wyzsze to swieci mocniej nizsze to zlabiej bo raz sa obroty wyzsze to swieci mocniej nizsze to zlabiej Sorry kolego ale jak na moje oko nie masz kompletnie o tym pojęcia co piszesz. To nie epoka Fiata 126p a pradnica ze ma dla niej różnica 100-200 obrotów i tym samym światła świeca ciemniej lub jeszcze ciemniej. Czy zauważyłeś u siebie może taki objaw? Forest na 100% ma juz problem zdiagnozowany czekamy tylko na opis awarii aby wiedzieć na przyszłość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Forest Opublikowano 29 Stycznia 2014 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2014 Kurna przez jakiś czas był spokój a dzisiaj znów to zauważyłem... Nie sprawdziłem tylko jak jest z oświetleniem. [video=youtube;Pd_Roh6pWjM]http://www.youtube.com/watch?v=Pd_Roh6pWjM&feature=youtu.be Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek325e46 Opublikowano 29 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2014 odkrec na chwile ten kabel dodatni (plusowy) od alternatora i wtyczke wyciagnij, odpal na chwile i bedziesz wiedzial czy jest roznica jesli nie to odrazu komputer w OBD 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voxu Opublikowano 29 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2014 Zobacz na kompie czy błędów nie masz, mi podobnie falowały obroty tak jak u ciebie na koncu filmiku tylko dużo częściej wsumie cały czas ;P i winny okazał się termostat a dokładniej czujnik w nim i błąd o nazwie "Plan aktywacji chłodzenia", ale moze u ciebie ten alternator cos nie bangla :bag: pozdro 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zgibniew Opublikowano 30 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2014 (edytowane) Nie chcaiłbym zostać pośmiewiskiem, ale wydaje mi się, że alternator ma coś takiego jak układ prostowniczy (diody), który odpowiada za przemianę prądu przemiennego ma stały. Regulator odpowiada za to by nie poszło zbyt duże napięcie, a skoro światło przygasa i rozjaśnia się to może być to, ale mogę się mylić. Edytowane 30 Stycznia 2014 przez Zgibniew 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
5oul Opublikowano 30 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2014 okazał się termostat a dokładniej czujnik w nim i błąd o nazwie "Plan aktywacji chłodzenia" W dieslach nie ma czegoś takiego. To jest tylko w benzynowych silnikach. Nie koniecznie musi to być alternator czy też regulator napięcia. Kiedyś podobne objawy miał kolega w 320d i okazało się że wentylator chłodnicy załączając się tak obciążał układ że światła przygasały. Oczywiście wiatrak był uszkodzony. Innym razem falowanie było powodem uszkodzonego jeża. Co prawda pracował jeszcze ale obciążał układ zasilania do granic możliwości. Żeby to obadać musimy wziąć trochę mierników jakiś komp w OBD2 i czekać aż nastąpi falowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zgibniew Opublikowano 31 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2014 Started by Forest, 30 gru 2012 11:21 a ja tu się produkuję :bag: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
5oul Opublikowano 31 Stycznia 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2014 Started by Forest, 30 gru 2012 11:21 a ja tu się produkuję Taaaa, tyle że problem Foresta wrócił i nowe wpisy są zrobione parę dni temu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 1 Lutego 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2014 Problem jak widać występuje zimową porą... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zgibniew Opublikowano 1 Lutego 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2014 Forest łap za miernik i idź zmierz. Jeżeli napięcie nie będzie pokazywać stałej wartości tylko będzie się wahać raz mniej raz więcej to obstawiałbym to co pisałem wyżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.