Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

witam,

ostatnio co jakis czas dochodzi do wzrostu temp. plynu chlodniczego w moim silniku.

Zaczelo sie od zepsutego parownika do instalacji lpg - gaz dostawal sie do obwodu i wywalalo plyn.

Wymienilem parownik na nowy - jak reka odjal.

Robilem mase km i kiedys w wakacje ni stad ni z owad zagotowal sie...

Poczekalem az temp zmniejszy sie, dolalem wody, odpowietrzylem i wrocilo do normy.

Przyjechalem po trasie ok 500km wymienilem plyn w calym obwodzie, koncentrat kuler zielony plus woda destylowana w stosunku pol na pol.

Bylo przez trzy miesiace ok, teraz po dluzszym postoju znowuz dostala temp. dolalem plynu i ok wytrzymalo trase 300km, az znowuz wywalilo - myslalem, ze moze zle odpowietrzam - odpowietrzylem dzisiaj wg ksiazki sam naprawiam.

Pojechalem w droge 2x20km - wrocilem, wyciekow nie bylo, jedynie slyszalem ze syczy z odpowietrznika - poziom bodajze plynu zmalal - zaraz zejde sprawdzic i ew dolac jak bedzie juz silnik zimny.

Boje sie autem jutro jechac, bo przede mna trasa 250km i musze dojechac.. nie moge sobie pozwolic na opoznienia badz lawete...

O czym to moze swiadczyc?

Glowica, uszczelka? Kompresja na dwoch cylindrach odbiega od normy to fakt, poza tym niekiedy swieci kontrolka smarowania na wolnych obr po rozgrzaniu pelnym silnika - po dodaniu gazu gasnie.

Zerkalem czy plyn dostaje sie do oleju - nie stwierdzlem tego...

Musze dodac, ze nie mam oryginalnej srubki do odpowietrznika - mam dorobiona - wkrecam do samego konca sam gwint - sruba jest dluzsza a nie moge jej skrocic. Czy to moze byc przez to?

O czym to moze swiadczyc??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego ja to właśnie przerabiam u siebie. praktycznie ten sam problem miałęm też mi wywaliło płyn i zagotowało silnik. sprawdz dokłądnie wszystkie węże, podokręcaj dokłądnie. jak masz już inną śrube to oklej ją taśmą albo najlepiej teflonem. jak nie pomoże daj inną. ja też teraz mam u siebie matalową.

Edytowane przez el_banano
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem może tkwić w odpowietrzeniu układu lub jego zatkaniu. A propos, śrubki są szczelne, więc sprawdź, cze nie masz jej uszkodzonej lub okolicy jej gwintu, bo normalnym jest, że jak płyn jest rozgrzany to się rozpręża i szuka tzw. wolnej luki:confused:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po moim odpowietrzeniu ostatnim wg ksiazki przejechalem trase 250km, zerow wyciekow, zero wzrostu temp. cieczy chlodzacej, zero syczenia... wymienie ta srubke od odpowietrznika na oryginal i dam wtedy buni bardziej po gazie - jak zagotuje sie to chyba bedzie ta uszczelka jednak..

ku ścisłości - zapożyczona od wujka googla fotka przedstawia wspomnianą wcześniej śrubę odpowietrznika (na zdjęciu w oryginale - ja mam dorobioną)

.[ATTACH=CONFIG]23582[/ATTACH]

Edytowane przez rhl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

w moim przypadku była to rozszczelniona chłodnica, gdzieś wybrzuszenia dostała i czasem gubiła płyn, auto dostawało temperatury - szybka dolewka, odpowietrzenie i chwilowo problem ustępował, do następnego razu... a to już było losowe.

Koszt całości 400zł

Diagnoza i wymiana części w warsztacie na ul. Robotniczej 72d w warsztacie u Pana Ryszarda i Grażyny Śledź - Polecam szczerze, szybko - tanio i co najważniejsze DOBRZE :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...