rhl Opublikowano 26 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2012 witam, ostatnio co jakis czas dochodzi do wzrostu temp. plynu chlodniczego w moim silniku. Zaczelo sie od zepsutego parownika do instalacji lpg - gaz dostawal sie do obwodu i wywalalo plyn. Wymienilem parownik na nowy - jak reka odjal. Robilem mase km i kiedys w wakacje ni stad ni z owad zagotowal sie... Poczekalem az temp zmniejszy sie, dolalem wody, odpowietrzylem i wrocilo do normy. Przyjechalem po trasie ok 500km wymienilem plyn w calym obwodzie, koncentrat kuler zielony plus woda destylowana w stosunku pol na pol. Bylo przez trzy miesiace ok, teraz po dluzszym postoju znowuz dostala temp. dolalem plynu i ok wytrzymalo trase 300km, az znowuz wywalilo - myslalem, ze moze zle odpowietrzam - odpowietrzylem dzisiaj wg ksiazki sam naprawiam. Pojechalem w droge 2x20km - wrocilem, wyciekow nie bylo, jedynie slyszalem ze syczy z odpowietrznika - poziom bodajze plynu zmalal - zaraz zejde sprawdzic i ew dolac jak bedzie juz silnik zimny. Boje sie autem jutro jechac, bo przede mna trasa 250km i musze dojechac.. nie moge sobie pozwolic na opoznienia badz lawete... O czym to moze swiadczyc? Glowica, uszczelka? Kompresja na dwoch cylindrach odbiega od normy to fakt, poza tym niekiedy swieci kontrolka smarowania na wolnych obr po rozgrzaniu pelnym silnika - po dodaniu gazu gasnie. Zerkalem czy plyn dostaje sie do oleju - nie stwierdzlem tego... Musze dodac, ze nie mam oryginalnej srubki do odpowietrznika - mam dorobiona - wkrecam do samego konca sam gwint - sruba jest dluzsza a nie moge jej skrocic. Czy to moze byc przez to? O czym to moze swiadczyc?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dudek Opublikowano 26 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2012 a może termostat ci się nie otwiera po prostu się zawiesza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rhl Opublikowano 26 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2012 jakby sie nie otwieral to by nie lecialo cieple powietrze a jest tak, ze jak nabierze temp roboczej to widac po zbiorniczku ze poziom rosnie i trzyma temp robocza idealnie w pionie... jednak martwi mnie to syczenie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
el_banano Opublikowano 28 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2012 (edytowane) kolego ja to właśnie przerabiam u siebie. praktycznie ten sam problem miałęm też mi wywaliło płyn i zagotowało silnik. sprawdz dokłądnie wszystkie węże, podokręcaj dokłądnie. jak masz już inną śrube to oklej ją taśmą albo najlepiej teflonem. jak nie pomoże daj inną. ja też teraz mam u siebie matalową. Edytowane 28 Grudnia 2012 przez el_banano Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
/daniello Opublikowano 28 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2012 albo standardowo uszczela Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SoulRea Opublikowano 28 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2012 jak masz już inną śrube to oklej ją taśmą albo najlepiej teflonem. Chodzi o tą w parowniku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 28 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2012 Problem może tkwić w odpowietrzeniu układu lub jego zatkaniu. A propos, śrubki są szczelne, więc sprawdź, cze nie masz jej uszkodzonej lub okolicy jej gwintu, bo normalnym jest, że jak płyn jest rozgrzany to się rozpręża i szuka tzw. wolnej luki:confused: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rhl Opublikowano 29 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2012 (edytowane) po moim odpowietrzeniu ostatnim wg ksiazki przejechalem trase 250km, zerow wyciekow, zero wzrostu temp. cieczy chlodzacej, zero syczenia... wymienie ta srubke od odpowietrznika na oryginal i dam wtedy buni bardziej po gazie - jak zagotuje sie to chyba bedzie ta uszczelka jednak.. ku ścisłości - zapożyczona od wujka googla fotka przedstawia wspomnianą wcześniej śrubę odpowietrznika (na zdjęciu w oryginale - ja mam dorobioną) .[ATTACH=CONFIG]23582[/ATTACH] Edytowane 29 Grudnia 2012 przez rhl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DUCHU 77 Opublikowano 29 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2012 jeśli maa ci to pomódź to luknij do mojego tematu http://www.maxbimmer.pl/f69/e46-czy-uszczelka-pod-glowica-m54b30-18362/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
el_banano Opublikowano 29 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2012 Chodzi o tą w parowniku? Mi chodziło o tą przy zbiorniku wyrównawczym, tą co rhl zaznaczył na zdjęciu powyżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rhl Opublikowano 5 Stycznia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2013 dalej mam problem... nie gotuje się już co prawda... ale nie jest tak jak powinno być, denerwuje mnie to już - macie kogoś ogarniętego co rozgryzie ten problem? Od sprawdzenia całkowicie szczelności do usunięcia problemu. Jestem z Wrocławia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rhl Opublikowano 22 Stycznia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2013 w moim przypadku była to rozszczelniona chłodnica, gdzieś wybrzuszenia dostała i czasem gubiła płyn, auto dostawało temperatury - szybka dolewka, odpowietrzenie i chwilowo problem ustępował, do następnego razu... a to już było losowe. Koszt całości 400zł Diagnoza i wymiana części w warsztacie na ul. Robotniczej 72d w warsztacie u Pana Ryszarda i Grażyny Śledź - Polecam szczerze, szybko - tanio i co najważniejsze DOBRZE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.