Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanko czy ktos z forumowiczów demontował kiedyś podstawe filtra oleju w bmw e39 523 i wymieniał simeringi na zaworach upustowych oleju ?? wiem ze w starszych wersjach można to było zrobić bo było to przykrecane na imbus i pierscien zabezpieczajacy a tu w e39 są pełne zaślepki z dziurą w srodku i chyba jest to nie demontowalne... Pytam poniewaz zaczeło puszczac delikatnie olej z obywdu zaworów a koszt nowej podstawy to 850 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki kolego widziałem juz ten temat ale niestety w m52 nie ma widocznego pierscienia zabezpieczajacego lecz sa całe zaslepki na górze i na dole proste bez zadnych zabezpieczen wiec nie ma opcij wyciagniecia tego cholerstwa... ćoś mi sie wydaje ze skonczy sie aso...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wiec znalazłem coś na ten temat i juz wszystko jasne do 1995 roku zaslepki były wykrecane a od konca 1995 roku były zasłepione na stałe broki wiec nie mam opcij wymiany wiec pozostaje aso , ewentualnie ponoc w silnikach m54 stosowano juz wykrecane zaslepki i wymienne oringi i podobno obudowa od m54 pasuje ale tego nie wiem... mała sciaga BMW-klub.pl • Zobacz temat - [3xx] uszczelka obudowy filtra oleju M52

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

objawia sie tym że ubywa oleju w silniku :) musisz wszdzić reke tam gdzie jest przykrecony przewód vanosa do podstawy obok czujnika oleju oraz troche ponizej bardziej z prawej musisz wymacac zaslepki i zobacz czy nia leci z nich olej albo poprostu wejdz pod auto i zobacz na podstawe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj przyszła podstawa z m54 E46 i jest dokładnie taka sama jak w E39 m52 po za tymymi zaworami które maja przykrecane zaslepki z podkładką aluminoiową , ale po odkreceniu tych zaslepek jest tam tylko jeden zawór ten na dole a ten otwór wyrzej koło czujnika cisnienia oleju jet pusty w srodku nic tam nie ma , obydwa są przykrecone z podkładkami aluminowymi wiec na pewno nie bedzie juz z tamtat ciekło...

Zastanawia mnie tylko to ze ktoś mówił ze jak jest zapchany filter oleju lub zaduże cisnienie to te zawory upuszczają cisnienie na glebe ale jest to nie możliwe poniewaz jak juz pisałem wyrzej są one wkrecane i uszczelnione na stałe podkładką aluminoiwą wiec albo ktoś gadał bzdury albo tyczyło sie to tylko podstaw które miały zaślepione te otwory na stałe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
  • 1 rok później...

Uwaga odkop archeologiczny. Czy ktoś kto odkręcał te zaślepki/broki na torx chyba 70, może mi potwierdzić czy tam idzie jeszcze jakiś oring, kolega wyzej z tego co zauważyłem napisał że jest wkręcany koreczek+podkładka. Czy podkładka dociska tam jeszcze jakiś oring? Piszę bo nie wiem czy jest sens to ruszać przy przeszczepie podstawy z M54 do M52.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym plung&play przy podstawach filtra oleju jest nie dokońca prawda, jak ktoś juz wspomniał, występowały w M54 dwa rodzaje mocowań pod pompę wspomagania i można się zdziwić jak ja. Mi się trafiła nie pasująca do mojej M52 i zmuszony byłem ponownie to zregenerować, tym razem wpadły ***uckie oringi na korki, które wbijałem w swoje gniazdo młotkiem i teraz jest spasowane, może w końcu dobrze. Poniżej zdjęcia jak to wygląda. A szkoda bo juz spodobała mi się nowa podstawa.

Edytowane przez ponury
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...