pawel83 Opublikowano 19 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2012 Mam pytanko czy ktos z forumowiczów demontował kiedyś podstawe filtra oleju w bmw e39 523 i wymieniał simeringi na zaworach upustowych oleju ?? wiem ze w starszych wersjach można to było zrobić bo było to przykrecane na imbus i pierscien zabezpieczajacy a tu w e39 są pełne zaślepki z dziurą w srodku i chyba jest to nie demontowalne... Pytam poniewaz zaczeło puszczac delikatnie olej z obywdu zaworów a koszt nowej podstawy to 850 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek2304 Opublikowano 19 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2012 podam Ci ten sam link który mi wskazano u mnie też tam cieknie... http://www.maxbimmer.pl/f67/pomocy-cieknie-mi-olej-z-obudowy-filtra-oleju-8840/#post248063 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel83 Opublikowano 19 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2012 dzieki kolego widziałem juz ten temat ale niestety w m52 nie ma widocznego pierscienia zabezpieczajacego lecz sa całe zaslepki na górze i na dole proste bez zadnych zabezpieczen wiec nie ma opcij wyciagniecia tego cholerstwa... ćoś mi sie wydaje ze skonczy sie aso... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel83 Opublikowano 19 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2012 a wiec znalazłem coś na ten temat i juz wszystko jasne do 1995 roku zaslepki były wykrecane a od konca 1995 roku były zasłepione na stałe broki wiec nie mam opcij wymiany wiec pozostaje aso , ewentualnie ponoc w silnikach m54 stosowano juz wykrecane zaslepki i wymienne oringi i podobno obudowa od m54 pasuje ale tego nie wiem... mała sciaga BMW-klub.pl • Zobacz temat - [3xx] uszczelka obudowy filtra oleju M52 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 21 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2012 No niby pasuje tylko z jakich silników zrób fotkę skąd cieknie bo jestem ciekawy bo może muszę również obudowę szukać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel83 Opublikowano 21 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2012 pasuje na 100 % z silnika m54 do poj 330 jest to samo... fotki raczej ci nie zrobie bo nie ma takiej mozliwosci trzeba by zdemontowac podstawe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 21 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2012 A jak to się objawia ? gdzie znalazłeś wyciek ? po bloku od góry czy jak ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel83 Opublikowano 21 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2012 objawia sie tym że ubywa oleju w silniku musisz wszdzić reke tam gdzie jest przykrecony przewód vanosa do podstawy obok czujnika oleju oraz troche ponizej bardziej z prawej musisz wymacac zaslepki i zobacz czy nia leci z nich olej albo poprostu wejdz pod auto i zobacz na podstawe... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel83 Opublikowano 22 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2012 dizs zakupiłem podstawe od e46 320 z silnikiem m54 i przykrecanymi zaworami , jak przyjdzie to powymieniam oringi i mam nadzieje ze bede mial juz spokój z cieknacym olejem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel83 Opublikowano 29 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2012 dzisiaj przyszła podstawa z m54 E46 i jest dokładnie taka sama jak w E39 m52 po za tymymi zaworami które maja przykrecane zaslepki z podkładką aluminoiową , ale po odkreceniu tych zaslepek jest tam tylko jeden zawór ten na dole a ten otwór wyrzej koło czujnika cisnienia oleju jet pusty w srodku nic tam nie ma , obydwa są przykrecone z podkładkami aluminowymi wiec na pewno nie bedzie juz z tamtat ciekło... Zastanawia mnie tylko to ze ktoś mówił ze jak jest zapchany filter oleju lub zaduże cisnienie to te zawory upuszczają cisnienie na glebe ale jest to nie możliwe poniewaz jak juz pisałem wyrzej są one wkrecane i uszczelnione na stałe podkładką aluminoiwą wiec albo ktoś gadał bzdury albo tyczyło sie to tylko podstaw które miały zaślepione te otwory na stałe... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
e36 328 Karol Opublikowano 19 Września 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Września 2013 A jak bym zaspawał te otwory?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel83 Opublikowano 19 Września 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Września 2013 Możesz je śmiało zaspawać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
e36 328 Karol Opublikowano 19 Września 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Września 2013 Nic się nie stanie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel83 Opublikowano 19 Września 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Września 2013 nic się nie stanie , ale czy nie lepiej kupić podtawę od m54 niż bawić się w spawanie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
e36 328 Karol Opublikowano 19 Września 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Września 2013 Będzie pasowało?? Mam m52 ale jeszcze na metalowej obudowie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel83 Opublikowano 20 Września 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Września 2013 Wiem że z plastikową obudową pasuje bo sam zakładałem do siebie taki ale powiem ci że nie wiem czy z aluminiowym deklem będzie to pasowac... Ale w m52 nie było już chyba aluminiowych dekli hmm... Choć moge się mylić... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
e36 328 Karol Opublikowano 21 Września 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Września 2013 OK. Są aluminiowe do 95 roku właśnie taki mam ale już załatwione założyłem nowe o ringi i sucho oby jak najdłużej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 21 Września 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Września 2013 Cyknijcie foto w którym miejscu to się pociło jak się da chociaż telefon wcisnąć tam przyda się bmw_2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponury Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Uwaga odkop archeologiczny. Czy ktoś kto odkręcał te zaślepki/broki na torx chyba 70, może mi potwierdzić czy tam idzie jeszcze jakiś oring, kolega wyzej z tego co zauważyłem napisał że jest wkręcany koreczek+podkładka. Czy podkładka dociska tam jeszcze jakiś oring? Piszę bo nie wiem czy jest sens to ruszać przy przeszczepie podstawy z M54 do M52. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel83 Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Nie ma tam żadnego oringa jest tylko sam korek z alumioniową podkładką... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ponury Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2015 (edytowane) Z tym plung&play przy podstawach filtra oleju jest nie dokońca prawda, jak ktoś juz wspomniał, występowały w M54 dwa rodzaje mocowań pod pompę wspomagania i można się zdziwić jak ja. Mi się trafiła nie pasująca do mojej M52 i zmuszony byłem ponownie to zregenerować, tym razem wpadły ***uckie oringi na korki, które wbijałem w swoje gniazdo młotkiem i teraz jest spasowane, może w końcu dobrze. Poniżej zdjęcia jak to wygląda. A szkoda bo juz spodobała mi się nowa podstawa. Edytowane 19 Kwietnia 2015 przez ponury Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Najlepiej aby ten kto zakładał do m52 podstawę z m54 podał jej numer oem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.