Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Witam dzis przejechalem moja E36 1.8i jakies 100km w jedna strone i z nawieu poczolem smrod scieranego klocka hamulcowego, poczym wysiadlem i moj wech sprowadzil mnie do lewego przedniego kola to stamtad dochodzil ten nieprzyjemny zapach, a wiec teraz sie zastanawiam czy to beda tloczki ktore mogly sie zatrzec i nie odbijaja czy moze cos innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być tłoczek zapieczony, prowadnice albo spuchnięty przewód hamulcowy i płyn się nie cofa. Ew kończą się klocki, czasami okładziny są pod sam koniec bardzo słabe i mocno się nagrzewają przy czym bardzo śmierdzą...

Odkręć koło, odkręć prowadnice(te na imbusa z tyłu ew. torx). Zdejmij zacisk, sprawdź jak gumki na prowadnicach, czy jest dobry poślizg. Jeżeli jest to sprawdź czy tłoczek się cofnie jak go będziesz wciskał (np. bierzesz 2 rurki albo klucze i robisz dźwignie). Jak się wciśnie bez problemu to pozostaje sprawdzić czy się będzie cofał po puszczeniu pedału hamulca. Wsadź drugą osobę do środka i niech naciśnie hamulec(pamiętaj żebyś założył spowrotem zacisk, albo wciśnij młotek w zacisk żeby tłoczek nie wyskoczył - potrafi paluchy połamać). Jeżeli nie bedzie się cofał to stawialbym na przewód gumowy. Kiedy zmieniałeś płyn hamulcowy?

Edytowane przez Fuji71
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie ze raczej tloczek albo przewod hmm jesli chodzi o klocki lub tarcze sa prawie nowe jakis czas temu wymieniane a czy jest mozliwosc ze przez to drzy mi kierownica leciutko jak jade i przy hamowaniu

Plyn ham nie byl wlasnie zmieniany zapomnialem o nim wszystko wymienilem oprocz tego ?:/ Dobrze ze wspomniales

Edytowane przez Mars
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przez to drzy mi kierownica leciutko jak jade i przy hamowaniu
jak klocki nie cofną się od tarczy to każda najmniejsza odchyłka osiowości tarczy hamulcowej zostanie przeniesiona na kierownicę. Wszystko tak jak kolega Fuji71 napisał i jeszcze sprawdź czy na tłoczku gumka(osłonka) jest cała, bo jeśli jest rozerwana to woda i piasek lecą do środka i zatrą Ci tłoczek. Jeśli mocno się zagrzało koło od tego tarcia to łożysko koła też dostało po tyłku, bo smar bardzo się rozgrzał i możliwe że sporo go wyleciało.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I juz zrobione .... Zakupiony zestaw naprawczy do zacisku (wszystkie uszczelnienia), oczywiscie dwie strony. Po wymianie hamuje lepiej i co najwazniejsze juz nie drzy kierownica :mrgreen: Takze jesli ktos ma takie objawy radze zaczac od tego. Dodam jeszcze ze uszczelnienie tloczka bylo az w rdzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...