szymek231 Opublikowano 16 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2012 Witam. Mam BMW e36 320 92r sedan, benzyna, bez klimy Na wstępie zaznaczam że wiem że mój temat się powtarza ale przeczytałem ich wiele a żadne z nich nie pomogło w moim przypadku. Mój problem polega na tym że jak większość nie mam ogrzewania na postoju tylko w czasie jazdy na wyższych obrotach i jest ale nie grzeje tak jak powinno. W lecie miałem problem z grzejącym się silnikiem na długich postojach ale nie przegrzałem go i brakiem ogrzewania. Okazało sie że chłodnica podcieka i myślałem że to przez braki płynu. Wymieniłem chłodnicę, odpowietrzyłem układ (żadnego powietrza w odpowietrzniku, strumień ciągły) i nic. Wymieniłem termostat i dalej nic brak ogrzewania i silnik się grzeje. Zauważyłem że visco się kręci luźno na gorącym silniku więc je wymieniłem i problem z grzejącym się silnikiem został rozwiązany ale nie z ogrzewaniem, a że było lato odpuściłem sobie. Niestety przyszła zima i troche jest to uciążliwe. Zabrałem się do naprawy. W pierwszej kojejności wyjełem nagrzewnicę. Po wyjęciu odrazu sprawdziłem czy nnie jest zapchana, pod kran i male ciśnienie wody nie miało problemu z przepłynięciem. Troche ruda woda wyplywała z małymi syfkami ale to raczej nie ma nic wspólnego. Przepłukałem i przedmuchałem kilkakrotnie i założyłem. Zalałem płynem, odpowietrzyłem i nic. Idę więc dalej i odpiełem jeszcze raz nagrzewnice przy podszybiu pod maską na pełnym układzie a tam sucho. Odpaliłem auto a woda nie leci dopiero przy zwiekszonych obrotach ok 3tys cos poleciało. Myślę sobie może elektrozawór. Wypiełem go i dmucham jest przelot. Rozebrałem a tam czyściutko. Wkładam podpinam węże ale bez zasilania bo wtedy jest cały czas otwarty, dolałem i odpowietrzylem układ i dalej nie działa. Odpiełem raz jeszcze elektrozawór i przez oba węże w strone bloku bez spuszczania płynu zaczełem wpuszczać delikatnie powietrze żeby sprawdzić przelot i w chłodnicy jak dmuchałem raz przez jeden i później przez drugi pokazywały się bańki powietrza co znaczy że chyba są drożne. W końcu wziełem się za pompe wody. Wyjełem patrzę jest ok. Nic nie jest połamane, nie ma żadnych luzów (złapałem za jeden koniec i próbwałem obrócic wirnikiem ale nie było szans nim obrócic). Dodam jeszcze że za każdym razem po odpowietrzeniu mam letni dolny wąż chłodnicy oraz letnie węże do nagrzewnicy. Zacisnełem ręką dolny wąż chłodnicy i dodawałem gazu i nie czułem tam jakiejś siły tłoczenia wody. Nie zauważyłem braków płynu, oleju w płynie i na odwrót, silnik się nie grzeje wiec myślę że to nie uszczelka pod głowicą. Mam jeszcze jedno pytanie bo wyczytałem w jednym z postów że może pompa wyglądać na dobrą ale w rzeczywistości mogła się zetrzeć obudowa wirnika i dlatego nie robi ciśnienia. Czy ktoś sie spotkał z czymś takim? (mam pompe z wirnikiem wykonanym z jakiegos tworzywa). Proszę o szybką pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mareq Opublikowano 16 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2012 (edytowane) może źle odpowietrzyłeśpytanie_bmw Prawidłowe odpowietrzenie układu chłodzenia: -napełnić świeżą cieczą chłodzącą zbiorniczek wyrównawczy, aż do krawędzi wlewu. -wykręcić śrubę odpowietrzającą w chłodnicy, obok zbiorniczka wyrównawczego, aż przez otwór zacznie się wydobywać ciecz bez pęcherzyków powietrza. -przykręcić śrubę odpowietrzającą w chłodnicy:p -uruchomić silnik, włączyć ogrzewanie i rozgrzać silnik, nie zakręcając korka wlewu cieczy chłodzącej. Wciskając pulsacyjnie pedał gazu zwiękrzyć prędkość obrotową powyżej 2500 obr/min, resztki powietrza wydobędą sie z układu chłodzenia, powodując spadek cieczy chłodzącej do znaku MAX na zbiorniczku wyrównawczym lub poniżej. -podczas nagrzewania silnika ewentualnie uzupełnić ciecz chłodzącą. -po osiągnięciu przez silnik temp. roboczej pozostawić go na biegu jałowym przy około 1200 obr/min:dance: -ponownie odkręcić śruby odpowietrzające i nie zakręcać dopóty, dopóki przez otwory nie zacznie wypływać ciecz chłodząca bez pęcherzyków powietrza. -dolać ciecz chłodzącą do poziomu MAX i zakręcić korek wlewu cieczy chłodzącejhappy_bmw Edytowane 16 Grudnia 2012 przez mareq Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymek231 Opublikowano 16 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2012 Dzięki za ten opis ale też korzystałam z niego przy odpowietrzaniu. przyglądałem się korkom i nic nie zauważyłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymek231 Opublikowano 16 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2012 A co do odpowietrzania to podniosłem przód auta na podnosniku i wszystkie powietrze wyszło leciała tylko sama woda (płyn) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelo Opublikowano 16 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2012 nie mam ogrzewania na postoju tylko w czasie jazdy na wyższych obrotach uwalony elektrozawór,miałeś wyciągnięty to było go sprawdzić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mareq Opublikowano 16 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2012 (edytowane) i mówisz , że nie ubywa Ci płynu? są dwie możliwości: - masz zapowietrzony układ, - elektrozawór padł - termostat tylko, że pisałeś iż wymieniłeś termostat i sprawdzałeś elektrozawór oraz dokładnie odpowietrzyłeś... Edytowane 16 Grudnia 2012 przez mareq Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymek231 Opublikowano 16 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2012 (edytowane) Zgadza się termostat nowy a ektrozawor sprawny ale jak odpielem wąż zasilających zawór bez spuszczani płynu i paliłem auto to płyn nie leciał dopiero przy wysokich obrotach coś polecialo. powiedzcie mi jeszcze. czy letni wąż dolny chłodnicy to zły objaw Edytowane 16 Grudnia 2012 przez szymek231 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymek231 Opublikowano 21 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2012 I co to już wszystkie wasze pomysły? Wczoraj wymieniłem pompę wody ale to też nic nie dało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mareq Opublikowano 21 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2012 sprawdź raz jeszcze ten elektrozawór lolol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz13 Opublikowano 21 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2012 elektrozawór może sprawny a zasilanie elektrozaworu ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymek231 Opublikowano 23 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2012 Elektrozawór sprawny. Sprawdzalem dwa razy powietrzem i na zimnym się zamyka a na ciepłym otwiera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mareq Opublikowano 23 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2012 dość ciekawepytanie_bmw może masz mało płynu w układzie? a jeszcze powiedz jaki termostat założyłeś? na pewno dobry? niewłaściwy termostat, co często się zdarza, gdyż prawidłowy termostat nie zawsze jest właściwie interpretowany przez sprzedawce, a różnice w nim są w konstrukcji i wyglądzie. Sprzedawcy kierują się często temperaturą termostatu, a prawidłowy termostat do Twojego modelu powinien być z większą i bardziej wysuniętą tarczką zamykająca całkowicie przepływ z głowicy do chłodnicy, dzięki czemu jest większy obieg płynu w małym obiegu - z nagrzewnicą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymek231 Opublikowano 23 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2012 Wszystko sprawne sprawdzałem powietrzem na podpiętym i kreciłem regulacją ciepło-zimno i na zimnym zamyka a na ciepłym otwiera także wykluczam elektrozawór. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymek231 Opublikowano 23 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2012 Wydaje mi sie że to nie miało by takiego wpływu na ogrzewanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mareq Opublikowano 23 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2012 gdzieś kiedyś czytałem, że filtry powietrza są zawalone na podszybiu i kabinowy ale na ile to prawda nie wiem... ciekawy objaw masz...pytanie_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymek231 Opublikowano 23 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2012 Tez sie zastanawiałem nad tym ale gdyby tak bylo to slabo lub nie rownomiernie by dmuchało z kratek a u mnie wieje jak zawsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mareq Opublikowano 23 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2012 BMW Forum :: BMW Sport :: Zobacz temat - [E36] problem z ogrzewaniem w compact może tutaj piszą, że zły płyn w chłodnicy też może być przyczyną... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fuji71 Opublikowano 23 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2012 Zły płyn raczej nie, nawet wody byś nalał to powinno grzać Jeżeli wykluczyłeś już nagrzewnicę, elektrozawór a w nagrzewnicy dalej nie ma ciśnienia płynu to pozostaje szukać czy nic nie jest przytkane po drodze do elektrozaworu... Może kiedyś ktoś wlał ten syf do uszczelniania i gdzieś coś jest przytkane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mareq Opublikowano 23 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2012 może faktycznie jak Fuji71 pisze zawalony układ, kup jakiś środek do czyszczenia układu może pomoże.pytanie_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymek231 Opublikowano 23 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2012 Juz sprawdzałem i wszystko jest drożne a nie chce lać jakiegoś syfu żeby nie pogorszyć sytuacji. Po świetach spróbuje wyjąć raz jeszcze nagrzewnice i może ją potraktuje jakimś calgonem może jest zakamieniona i nie jest już taka wydajna. Niby przepływ jest jak ją sprawdzałem ale czy taki jak powinien to nie wiem. Jak to nic nie da to się chyba poddam bo ręce mi już opadają.pytanie_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelo Opublikowano 23 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2012 jak byś miał dostęp żeby spróbować,to możesz założyć taką pompkę z diesla POMPKA POMPA OBIEGU WODY OPEL OMEGA B C 2.5 TDS TD (2872261718) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. kumpel kiedyś zakładał jak miał uwalony elektrozawór,a nie miał czasu na rozbieranie,efekt mega :lol:kuog Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mareq Opublikowano 23 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2012 jak byś miał dostęp żeby spróbować,to możesz założyć taką pompkę z dieslaPOMPKA POMPA OBIEGU WODY OPEL OMEGA B C 2.5 TDS TD (2872261718) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. kumpel kiedyś zakładał jak miał uwalony elektrozawór,a nie miał czasu na rozbieranie,efekt mega :lol:kuog pomysłowe większe ciśnienie wytwarza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymek231 Opublikowano 23 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2012 Zobacze jak nie pomoże z tą nagrzewnicą to wypróbuje ten pomysł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mareq Opublikowano 23 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2012 powiem Ci, że masz twardy orzech do zgryzienia...bmw_beer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szymek231 Opublikowano 23 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2012 Masz rację. To jest jakieś dziwne. Niby wszystko jest sprawne a ogrzewania jak nie było tak nie ma happy_bmw Odezwę się po świętach jak sprawdzę jeszcze raz nagrzewnicę. A tak na marginesie jak dodać zdjęcie do sygnatury? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.