Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam BMW e36 320 92r sedan, benzyna, bez klimy

Na wstępie zaznaczam że wiem że mój temat się powtarza ale przeczytałem ich wiele a żadne z nich nie pomogło w moim przypadku. Mój problem polega na tym że jak większość nie mam ogrzewania na postoju tylko w czasie jazdy na wyższych obrotach i jest ale nie grzeje tak jak powinno. W lecie miałem problem z grzejącym się silnikiem na długich postojach ale nie przegrzałem go i brakiem ogrzewania. Okazało sie że chłodnica podcieka i myślałem że to przez braki płynu. Wymieniłem chłodnicę, odpowietrzyłem układ (żadnego powietrza w odpowietrzniku, strumień ciągły) i nic. Wymieniłem termostat i dalej nic brak ogrzewania i silnik się grzeje. Zauważyłem że visco się kręci luźno na gorącym silniku więc je wymieniłem i problem z grzejącym się silnikiem został rozwiązany ale nie z ogrzewaniem, a że było lato odpuściłem sobie. Niestety przyszła zima i troche jest to uciążliwe. Zabrałem się do naprawy. W pierwszej kojejności wyjełem nagrzewnicę. Po wyjęciu odrazu sprawdziłem czy nnie jest zapchana, pod kran i male ciśnienie wody nie miało problemu z przepłynięciem. Troche ruda woda wyplywała z małymi syfkami ale to raczej nie ma nic wspólnego. Przepłukałem i przedmuchałem kilkakrotnie i założyłem. Zalałem płynem, odpowietrzyłem i nic. Idę więc dalej i odpiełem jeszcze raz nagrzewnice przy podszybiu pod maską na pełnym układzie a tam sucho. Odpaliłem auto a woda nie leci dopiero przy zwiekszonych obrotach ok 3tys cos poleciało. Myślę sobie może elektrozawór. Wypiełem go i dmucham jest przelot. Rozebrałem a tam czyściutko. Wkładam podpinam węże ale bez zasilania bo wtedy jest cały czas otwarty, dolałem i odpowietrzylem układ i dalej nie działa. Odpiełem raz jeszcze elektrozawór i przez oba węże w strone bloku bez spuszczania płynu zaczełem wpuszczać delikatnie powietrze żeby sprawdzić przelot i w chłodnicy jak dmuchałem raz przez jeden i później przez drugi pokazywały się bańki powietrza co znaczy że chyba są drożne. W końcu wziełem się za pompe wody. Wyjełem patrzę jest ok. Nic nie jest połamane, nie ma żadnych luzów (złapałem za jeden koniec i próbwałem obrócic wirnikiem ale nie było szans nim obrócic).

Dodam jeszcze że za każdym razem po odpowietrzeniu mam letni dolny wąż chłodnicy oraz letnie węże do nagrzewnicy. Zacisnełem ręką dolny wąż chłodnicy i dodawałem gazu i nie czułem tam jakiejś siły tłoczenia wody. Nie zauważyłem braków płynu, oleju w płynie i na odwrót, silnik się nie grzeje wiec myślę że to nie uszczelka pod głowicą.

Mam jeszcze jedno pytanie bo wyczytałem w jednym z postów że może pompa wyglądać na dobrą ale w rzeczywistości mogła się zetrzeć obudowa wirnika i dlatego nie robi ciśnienia. Czy ktoś sie spotkał z czymś takim? (mam pompe z wirnikiem wykonanym z jakiegos tworzywa).

Proszę o szybką pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może źle odpowietrzyłeśpytanie_bmw

Prawidłowe odpowietrzenie układu chłodzenia:

-napełnić świeżą cieczą chłodzącą zbiorniczek wyrównawczy, aż do krawędzi wlewu.

-wykręcić śrubę odpowietrzającą w chłodnicy, obok zbiorniczka wyrównawczego, aż przez otwór zacznie się wydobywać

ciecz bez pęcherzyków powietrza.

-przykręcić śrubę odpowietrzającą w chłodnicy:p

-uruchomić silnik, włączyć ogrzewanie i rozgrzać silnik, nie zakręcając korka wlewu cieczy chłodzącej. Wciskając pulsacyjnie pedał gazu zwiękrzyć prędkość obrotową powyżej 2500 obr/min, resztki powietrza wydobędą sie z układu chłodzenia, powodując spadek cieczy chłodzącej do znaku MAX na zbiorniczku wyrównawczym lub poniżej.

-podczas nagrzewania silnika ewentualnie uzupełnić ciecz chłodzącą.

-po osiągnięciu przez silnik temp. roboczej pozostawić go na biegu jałowym przy około 1200 obr/min:dance:

-ponownie odkręcić śruby odpowietrzające i nie zakręcać dopóty, dopóki przez otwory nie zacznie wypływać ciecz chłodząca bez pęcherzyków powietrza.

-dolać ciecz chłodzącą do poziomu MAX i zakręcić korek wlewu cieczy chłodzącejhappy_bmw

Edytowane przez mareq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i mówisz , że nie ubywa Ci płynu?

są dwie możliwości:

- masz zapowietrzony układ,

- elektrozawór padł

- termostat

tylko, że pisałeś iż wymieniłeś termostat i sprawdzałeś elektrozawór oraz dokładnie odpowietrzyłeś...

Edytowane przez mareq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się termostat nowy a ektrozawor sprawny ale jak odpielem wąż zasilających zawór bez spuszczani płynu i paliłem auto to płyn nie leciał dopiero przy wysokich obrotach coś polecialo. powiedzcie mi jeszcze. czy letni wąż dolny chłodnicy to zły objaw

Edytowane przez szymek231
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dość ciekawepytanie_bmw

może masz mało płynu w układzie? a jeszcze powiedz jaki termostat założyłeś? na pewno dobry? niewłaściwy termostat, co często się zdarza, gdyż prawidłowy termostat nie zawsze jest właściwie interpretowany przez sprzedawce, a różnice w nim są w konstrukcji i wyglądzie.

Sprzedawcy kierują się często temperaturą termostatu, a prawidłowy termostat do Twojego modelu powinien być z większą i bardziej wysuniętą tarczką zamykająca całkowicie przepływ z głowicy do chłodnicy, dzięki czemu jest większy obieg płynu w małym obiegu - z nagrzewnicą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zły płyn raczej nie, nawet wody byś nalał to powinno grzać :) Jeżeli wykluczyłeś już nagrzewnicę, elektrozawór a w nagrzewnicy dalej nie ma ciśnienia płynu to pozostaje szukać czy nic nie jest przytkane po drodze do elektrozaworu... Może kiedyś ktoś wlał ten syf do uszczelniania i gdzieś coś jest przytkane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz sprawdzałem i wszystko jest drożne a nie chce lać jakiegoś syfu żeby nie pogorszyć sytuacji. Po świetach spróbuje wyjąć raz jeszcze nagrzewnice i może ją potraktuje jakimś calgonem może jest zakamieniona i nie jest już taka wydajna. Niby przepływ jest jak ją sprawdzałem ale czy taki jak powinien to nie wiem. Jak to nic nie da to się chyba poddam bo ręce mi już opadają.pytanie_bmw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak byś miał dostęp żeby spróbować,to możesz założyć taką pompkę z diesla

POMPKA POMPA OBIEGU WODY OPEL OMEGA B C 2.5 TDS TD (2872261718) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

kumpel kiedyś zakładał jak miał uwalony elektrozawór,a nie miał czasu na rozbieranie,efekt mega :lol:kuog

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak byś miał dostęp żeby spróbować,to możesz założyć taką pompkę z diesla

POMPKA POMPA OBIEGU WODY OPEL OMEGA B C 2.5 TDS TD (2872261718) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

kumpel kiedyś zakładał jak miał uwalony elektrozawór,a nie miał czasu na rozbieranie,efekt mega :lol:kuog

pomysłowe większe ciśnienie wytwarza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...