Kamcio Opublikowano 11 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2012 Czy spręzyny z 323Ci będą pasowały do 330d? Mam do kupienia mpakietowe tylko kwestia czy będą ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nem Opublikowano 11 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2012 Moze podejdzie. Roznica w wadze silnikow to okolo 35kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamcio Opublikowano 11 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2012 No właśnie, kwestia tylko, że cała 330d jest ok 150kg cięższa niż 323Ci (z tego co znalazłem w internecie). I teraz sam nie wiem jak to będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel83 Opublikowano 11 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2012 z tego co widziałem na stronie intercarsu to do 323 sa inne numery sprezyn niz w 330d wiec moga nie pasować... ale pewnosci nie mam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamcio Opublikowano 11 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2012 Sama sprężyna na pewno będzie pasowała, nie wiem tylko jak z ich twardością. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SoulRea Opublikowano 11 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2012 150kg to nie robi różnicy na całkowitej masie ale nie dam sobie głowy obciąć czy będzie tip top Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
5oul Opublikowano 11 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2012 (edytowane) 150kg to nie robi różnicy na całkowitej masie ale nie dam sobie głowy obciąć czy będzie tip top Właśnie niestety kazde 10kg robi różnice! To jest BMW a nie Fiat Uno, czy inny Peugeot.Rozwieję wasze wątpliwości. NA 1000% NIE BĘDZIE TAK JAK BYĆ POWINNO. W e46 sprężyny nie dość że są dobierane do silnika to jeszcze do wyposażenia samochodu! Czyli jeśli masz navi, grzane siedzenia, szyberdach lub inne fontanny to springi są dobierane do tego set-up'u a nie tylko do tego czy masz diesla czy benzyne. Zadzwoń do ASO to się przekonasz... Można jeszcze ewentualnie sprawdzić w ASO czy sprężyny nie podejdą w zamian za siebie ale musisz mieć VIN obu aut. EDIT, źle się wyraziłem dlatego edit. Edytowane 12 Grudnia 2012 przez 5oul Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OnlieSt Opublikowano 12 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2012 To rozumiem że kupujac springi np. Eibach Pro Kit musisz dzwonic do fabryki i podać im wyposażenie całego auta aby dobrali Ci indywidualnie springi? Gdyby było tak jak mówisz to wszyscy by byli skazani na amortyzatory z aso a tym czasem połowa bmw na forum jeździ na innych springach a jak widać producent przeważnie podaje że dane springi nadaja sie np. Do Coupe/Sedana z 6 cylindrami. Rozwiać wątpliwości można wtedy kiedy się je przymierzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
5oul Opublikowano 12 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2012 To rozumiem że kupujac springi np. Eibach Pro Kit musisz dzwonic do fabryki i podać im wyposażenie całego auta aby dobrali Ci indywidualnie springi? Co ma jedno do drugiego... Eibach jak dla mnie może robić dwa rodzaje sprężyn, niskie i różowe i jak chcesz to zamontuj je u siebie w samochodzie. W BMW sprężyny dobierane są do wyposażenia pojazdu a nie tylko rodzaju nadwozia i silnika. Idąc Twoim tokiem rozumowania sprężyny do 330d i 330i będą takie same? Przecież oba silniki mają 6 garów i ważą mniej więcej tyle samo... różnica jest bardzo malutka, turbina, intercooler, troszkę cięższe tłoki i kilka inncyh gratów i niestety sprężyny muszą być dla 330d. Sprawdzaliśmy to z Forestem i sprężyny od mojej 330i nie nadają się do jego 330d bo są przystosowane do mniejszego ciężaru. Okazuje się że różnica 100kg jest zbyt duża. To że połowa ludzi na forum jeździ na nie orginalnych sprężynach zupełnie nie jest argumentem w tej dyskusji. Powiem inaczej, jeśli połowa ludzi na forum chce sobie zepsuć samochód i wsypie piasek do silnika to jest to wyznacznikiem tego że i ja tak powinienem zrobić? Co mnie do tego?! Przytoczę tutaj świetny odcinek Top Gear'a w którym to cała trójka jeździ e30 325i cabrio. Hamond miał taką z wymienionymi sprężynami i felgami. Jego samochód dostawał baty od pozostałej dwojki dodajmy że jednym z nich był Kapitan Ślimak... Napisałem jak BMW podchodzi do spraw sprężyn w e46 (nie wiem czy tak samo jest w innych seriach, ale pewnie tak). Nie wierzę w to że BMW posiada do każdej wersji osobne sprężyny ale jestem pewien że jest ich kilka bądź kilkanaście rodzaji w zależności od wersji nadwozi, silników i wyposażenia. Jeśli chodzi na tomiast o samego Eibacha to i tak jest jedną firmą jaką mógłbym polecić w sprawie sprężyn do e46. Są naprawdę w miarę ok i jeśli miałbym kupić zamienniki to tylko od nich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Forest Opublikowano 12 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2012 Jeśli chodzi na tomiast o samego Eibacha to i tak jest jedną firmą jaką mógłbym polecić w sprawie sprężyn do e46 Słyszałeś kiedyś o H&R? :4::4::4: Czy spręzyny z 323Ci będą pasowały do 330d Ja obstawiam, że nawet jeśli będą pasowały to zmieni się charakterystyka jazdy a jak Ci ******lną w drodze to pewnie będą ostatnie sprężyny które zamontowałeś :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
5oul Opublikowano 12 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2012 Słyszałeś kiedyś o H&R? Jasne że słyszałem. Dalej Eibacha polecam bo najbardziej zbliżony do orginału. Nie zmienia charakterystyki samochodu, no chyba że se przywalisz minus "czysta" to zapomnij o charakterystyce. Ja obstawiam, że nawet jeśli będą pasowały Pasować będą na 100% jedne za drugie. Tu chodzi o ich parametry fizyczne. Sprężystość, wytrzymałość itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamcio Opublikowano 12 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2012 Dla ciekawostki zamontowałem w sedanie springi mpakietowe z 325ti i wszystko jest w najlepszym porządku. Trakcja jest ok, samochód siadł tak jak miał siąść. Dlatego też spytałem. Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OnlieSt Opublikowano 12 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2012 Chyba się nie zrozumieliśmy ponieważ z Twojej wypowiedzi wynika że inne sprężyny niż OEM bmw nie mają prawa bytu mam u siebie springi H&R i moge śmiało powiedzieć że springi m-pakietowe nie mają podejscia jeśli chodzi o kwestię prowadzenia się auta, jeżdze nimi już rok i nic mi nie pękło a są dedykowane nawet do 4cylindrów. Tak więc kolega wyżej rozwiał wątpliwości i springi pasują Wieć można z tego wywnioskować że sprężny muszą mieć jakiś zapas "mocy". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
5oul Opublikowano 12 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2012 Chyba się nie zrozumieliśmy ponieważ z Twojej wypowiedzi wynika że inne sprężyny niż OEM bmw nie mają prawa bytu Bardzo możliwe że źle się wyraziłem. Oczywiście chodziło mi o to w jaki sposób BMW dobiera springi do konkretnej fury i że ten proces wcale taki prosty nie jest. Może H&R jest najlepszy, a może Eibach a może jakaś jeszcze inna firma. Ja tam ufam inż. którzy budują tak wspaniałe samochody jak BMW. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.