Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

150kg to nie robi różnicy na całkowitej masie ale nie dam sobie głowy obciąć czy będzie tip top
Właśnie niestety kazde 10kg robi różnice! To jest BMW a nie Fiat Uno, czy inny Peugeot.

Rozwieję wasze wątpliwości. NA 1000% NIE BĘDZIE TAK JAK BYĆ POWINNO. W e46 sprężyny nie dość że są dobierane do silnika to jeszcze do wyposażenia samochodu! Czyli jeśli masz navi, grzane siedzenia, szyberdach lub inne fontanny to springi są dobierane do tego set-up'u a nie tylko do tego czy masz diesla czy benzyne. Zadzwoń do ASO to się przekonasz... Można jeszcze ewentualnie sprawdzić w ASO czy sprężyny nie podejdą w zamian za siebie ale musisz mieć VIN obu aut.

EDIT,

źle się wyraziłem dlatego edit.

Edytowane przez 5oul
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To rozumiem że kupujac springi np. Eibach Pro Kit musisz dzwonic do fabryki i podać im wyposażenie całego auta aby dobrali Ci indywidualnie springi? Gdyby było tak jak mówisz to wszyscy by byli skazani na amortyzatory z aso a tym czasem połowa bmw na forum jeździ na innych springach a jak widać producent przeważnie podaje że dane springi nadaja sie np. Do Coupe/Sedana z 6 cylindrami. Rozwiać wątpliwości można wtedy kiedy się je przymierzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To rozumiem że kupujac springi np. Eibach Pro Kit musisz dzwonic do fabryki i podać im wyposażenie całego auta aby dobrali Ci indywidualnie springi?
Co ma jedno do drugiego... Eibach jak dla mnie może robić dwa rodzaje sprężyn, niskie i różowe i jak chcesz to zamontuj je u siebie w samochodzie. W BMW sprężyny dobierane są do wyposażenia pojazdu a nie tylko rodzaju nadwozia i silnika. Idąc Twoim tokiem rozumowania sprężyny do 330d i 330i będą takie same? Przecież oba silniki mają 6 garów i ważą mniej więcej tyle samo... różnica jest bardzo malutka, turbina, intercooler, troszkę cięższe tłoki i kilka inncyh gratów i niestety sprężyny muszą być dla 330d. Sprawdzaliśmy to z Forestem i sprężyny od mojej 330i nie nadają się do jego 330d bo są przystosowane do mniejszego ciężaru. Okazuje się że różnica 100kg jest zbyt duża.

To że połowa ludzi na forum jeździ na nie orginalnych sprężynach zupełnie nie jest argumentem w tej dyskusji. Powiem inaczej, jeśli połowa ludzi na forum chce sobie zepsuć samochód i wsypie piasek do silnika to jest to wyznacznikiem tego że i ja tak powinienem zrobić? Co mnie do tego?! Przytoczę tutaj świetny odcinek Top Gear'a w którym to cała trójka jeździ e30 325i cabrio. Hamond miał taką z wymienionymi sprężynami i felgami. Jego samochód dostawał baty od pozostałej dwojki dodajmy że jednym z nich był Kapitan Ślimak...

Napisałem jak BMW podchodzi do spraw sprężyn w e46 (nie wiem czy tak samo jest w innych seriach, ale pewnie tak). Nie wierzę w to że BMW posiada do każdej wersji osobne sprężyny ale jestem pewien że jest ich kilka bądź kilkanaście rodzaji w zależności od wersji nadwozi, silników i wyposażenia.

Jeśli chodzi na tomiast o samego Eibacha to i tak jest jedną firmą jaką mógłbym polecić w sprawie sprężyn do e46. Są naprawdę w miarę ok i jeśli miałbym kupić zamienniki to tylko od nich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi na tomiast o samego Eibacha to i tak jest jedną firmą jaką mógłbym polecić w sprawie sprężyn do e46

Słyszałeś kiedyś o H&R?

:4::4::4:

Czy spręzyny z 323Ci będą pasowały do 330d

Ja obstawiam, że nawet jeśli będą pasowały to zmieni się charakterystyka jazdy a jak Ci ******lną w drodze to pewnie będą ostatnie sprężyny które zamontowałeś :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszałeś kiedyś o H&R?
Jasne że słyszałem. Dalej Eibacha polecam bo najbardziej zbliżony do orginału. Nie zmienia charakterystyki samochodu, no chyba że se przywalisz minus "czysta" to zapomnij o charakterystyce.
Ja obstawiam, że nawet jeśli będą pasowały

Pasować będą na 100% jedne za drugie. Tu chodzi o ich parametry fizyczne. Sprężystość, wytrzymałość itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba się nie zrozumieliśmy ponieważ z Twojej wypowiedzi wynika że inne sprężyny niż OEM bmw nie mają prawa bytu

mam u siebie springi H&R i moge śmiało powiedzieć że springi m-pakietowe nie mają podejscia jeśli chodzi o kwestię prowadzenia się auta, jeżdze nimi już rok i nic mi nie pękło a są dedykowane nawet do 4cylindrów. Tak więc kolega wyżej rozwiał wątpliwości i springi pasują :) Wieć można z tego wywnioskować że sprężny muszą mieć jakiś zapas "mocy".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba się nie zrozumieliśmy ponieważ z Twojej wypowiedzi wynika że inne sprężyny niż OEM bmw nie mają prawa bytu
Bardzo możliwe że źle się wyraziłem. Oczywiście chodziło mi o to w jaki sposób BMW dobiera springi do konkretnej fury i że ten proces wcale taki prosty nie jest. Może H&R jest najlepszy, a może Eibach a może jakaś jeszcze inna firma. Ja tam ufam inż. którzy budują tak wspaniałe samochody jak BMW.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...