Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Chce zrobic polerke mojej bmw_0. Podzwonilem troche i ceny sie wahaja od 60 do 140 euro. Ci najtansi tylko polerka i nic wiecej , ci najdrozsi mowia o polerce i nakladaniu roznej chemii. Jeden siedzi tylko w Meguiars i robi wszystko lacznie z glinkowaniem a ten drugi mowil cos ze zaprawki farba bedzie robil gdzie beda potrzebne a na koniec nalozy teflon. I teraz pytanie jak powinna wygladac polerka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedyś jeszcze szwagier (lakiernik) polerował mi passata najpierw kład pastę do polerowania lakieru później pastę polerską a na koniec jakimś nabłyszczaczem

efekt super mimo że lakier był stary mozna było się ogolić tak nabrał i koloru(niebieski) i wyglądu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego jak masz chwilę czasu to zacznij od tego artykułu Polerowanie maszynowe lakieru z użyciem polerki obrotowej. Autor-DaveKG-Poradnik Detailing World. | Detailer.pl - Kosmetyki samochodowe a potem zrób to sam i porządnie. Przy dobrych staraniach zrobisz to samemu i sadze ze lepiej niz nie jeden pseudo znawca. Z poradnika dobierz pasty i do tego POLERKA KĄTOWA SAMOCHODOWA EINHELL BAVARIA GRATIS (2851245811) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. nawet taka tania maszyna wystarczy. Nie robisz tego masowo wiec super maszyny nie potrzebuje. Wystarczy regulacja obrotów i dobry pad.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie ogarniasz tematu to samemu bym się za to nie brał. Już widziałem u siebie na warsztacie fury po "polerowaniu", albo lakier przepalony albo przetarty. Chyba że zrobisz to mega delikatnie, ale to i tak trzeba uważać. Co do tego jak powinna wyglądać polera to zależy od Twojego lakieru. Pierwsze co to oczywiście trzeba dokładnie umyć samochód. Następnie dobrze jest użyć glinki. Jest dobra do usuwania tych czarnych kropek i ogólnie różnych ciężkich zabrudzeń. Znów umyć no i później jedziesz pastą polerską machiną albo papierem na mokro ręcznie. Lepiej wychodzi machiną. Zaczynasz od gruboziarnistej pasty, ale to też w zależności od lakieru. Masz dostępne różne pasty, np takie coś:

MENZERNA ZESTAW DELUXE - PEŁNA IDEALNA KOREKTA (2845571303) - motoAllegro

taki zestaw robi swoje, widziałem efekty po całym zabiegu i naprawdę fura świeci się jak światełka na choince. No i na koniec na pewno trzeba zapodać jakiś środek zabezpieczający, wosk albo coś w tym rodzaju. Oczywiście coś porządnego a nie za 18,90 z Lidla. Jeżeli nie dasz żadnego zabezpieczenia to cała polera pójdzie się .... po paru miesiącach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie nie chce spier....c lakieru. A gosc robi jak pisalem:

-mycie

-glinka

-polerka x2 (dwie rozne maszyny zeby nie bylo krazkow)

-wosk Meguiars

Ogolnie gosc mowi ze jedzie tylko na produktach tej firmy. Kolega widzial auto przed i po renowacji i mowi ze kopara opada. Gosc robi dla takich firm jak audi, mercedes, bmw_0. Robi auta dla salonow jak ktos zostawi w rozliczeniu. Dlatego chyba nie bede sie bawil tylko zlece profesjonaliscie a pozniej sam bede sie bawil nad utrzymaniem efektow. Zreszta do utrzymania mam srodki tez Meguiars po subarce, tez ciorna byla :lol:

Dzieki za podpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najpierw kład pastę do polerowania lakieru później pastę polerską
??

-mycie

-glinka

-polerka x2 (dwie rozne maszyny zeby nie bylo krazkow)

-wosk Meguiars

chyba dwie różne gąbki, nie maszyny. Do likwidacji tych "krążków" też są specjalne środki, ja np.mam "magic" firmy SIA.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te krązki to refleksy albo świrle jak kto woli :)

Jakbyś kolego poczytał artykuł który Ci wysłalem to byś wiedział co to jest i skąd się bierze !!

Wynika on z nadmiernej i złe spolerowanej pasty który to powoduje takie refleksy świetlne.

Wystarczy odrobina lekko sciernej pasty z duzą ilością wody i po sprawie :)

Co by nie szukać za duzo w artykule kawałek jego :

HOLOGRAMY

Prawdopodobnie najczęściej spotykanym problemem napotykanym w polerowaniu maszynowym jest pozostawienie na lakierze hologramów. Hologramy wyglądają jak ”chmury” na lakierze które przemieszczają się wraz z przemieszczającym się światłem.

Podczas gdy wygląda to bardzo źle, hologramy są zwykle bardzo płytkie – płytsze niż standardowe ryski koliste na lakierze. Powodem dla którego wyglądają tak źle jest fakt że są w rzeczywistości tysiącami bardzo płytkich rysek ciasno ściśniętych razem, powodowanych przez ścierniwo w użytych mocno-ściernych pastach.

Pomimo fatalnego wyglądu, są dość łatwe do poprawienia.

PRZYCZYNY

Przyczyną powstawania hologramów na powierzchni lakierowanej poddanej polerowaniu jest fakt, że cząsteczki ścierne zawarte w paście nie rozpadły się w pełni, i wciąż mocno ścierały w momencie gdy maszyna została wyłączona.

ROZWIĄZANIA

W przypadkach wymagających użycia agresywnej kombinacji pada i pasty, powstanie hologramów na niektórych lakierach jest nieuniknione. Można temu zaradzić używając po mocno ściernej paście innej lekko ściernej past wykończeniowej, aby usunąć ślady po polerce obrotowej i nadać powierzchni wysoki połysk. Upewnij się , że pasta wykończeniowa jest dokładnie ”przepracowana” aby uzyskać najlepszy możliwy rezultat. Jeśli lekko lub średnio ścierna pasta użyta na wykończeniowym (finishing) lub polerującym(polishing) padzie powoduje hologramy, upewnij się ,że dokładnie przepracowujesz pastę aby w pełni rozbić ścierniwo w niej zawarte. Hologramy powstałe w skutek właściwości ściernych pasty, są usuwane przez cząsteczki ścierne kiedy rozpadną się na mniejsze. Lakier jest wtedy wykańczany na wysoki połysk – zatrzymanie maszyny wcześniej ogranicza tą ostatnią fazę i powoduje słaby rezultat końcowy.

Edytowane przez Pavo71
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedzie najpierw obrotowa a pozniej rotazyjna?
a może on sam nie wie o czym mówi. Ogólnie ruch rotacyjny to obrotowy, nieprawda? Ale rotacyjne to są szlifierki, może chce wcześniej zrezać Ci drobną warstwę lakieru szlifierką z użyciem tzw."velveta" czyli papieru ściernego o granulacji 2500-3000 umieszczonego na specjalnej gąbce, a później polerować jak grubsze rysy zlikwiduje. Nie wiem na ile profesjonalną polerkę ten ktoś robi, ale do odpowiedniego efektu potrzebuje 2 gąbki (lub 3) i co najmniej 2 rożne pasty przy Twoich rysach. Najlepiej niech Ci to zrobi i ocenimy efekt. A kolega Pavo71 to tak tylko innych namawia do ryzykowania czy sam też sobie polerkę robi po przeczytaniu jednego artykułu?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E34-Patryk znalazłem foto astry która ostatnio robiłem znajomemu ;p zdjęcia auta przed w trakcie i po polerce :)

[ATTACH=CONFIG]23388[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]23391[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]23389[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]23390[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]23395[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]23392[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]23394[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]23393[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]23396[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]23397[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]23400[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]23398[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]23401[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]23399[/ATTACH]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na mnie nie robi to żadnego wrażenia,tym bardziej na akrylu na tej astrze, mam trochę lat doświadczenia w tym temacie i nie boję się o efekt mojej pracy tylko innych. Lakierowałem trochę aut po tym jak ludzie sami chcieli sobie wypolerować i użyli maszyny. Spalić lakier nie jest trudno, przetrzeć do bazy, albo podkładu też łatwo. Wiem, że ludzie mogą żałować jak sobie sami zrobią krzywdę, dlatego ja już nie namawiam na maszynowe polerowanie kogoś kto nie próbował wcześniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale lakier tych astr wlasnie jest taki slaby, wiec ogolnie efekt po polerce jest niezly. Pytanie tylko ile sie utrzyma? Pol roku i znow bedzie wyblakly? Nasz metallic w BMW jest duzo ladniejszy wiec i efekt po "regeneracji" robi wieksze wrazenie. Ciekawy jestem jakby moja wygladala po takiej akcji ^_^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na mnie też nie zrobiło żadnego wrażenia czerwony akryl ładnie się poleruje nawet pastą tempo . A co do profesjonalnego polerowania to nie jest takie proste można bardzo szybko załatwić lakier więc wytłumacz mi jak twoim zdaniem powinno wyglądać profesjonalna polerka auta bo czegoś tu nie rozumiem .pytanie_bmw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale lakier tych astr wlasnie jest taki slaby, wiec ogolnie efekt po polerce jest niezly. Pytanie tylko ile sie utrzyma?
Chris to nie chodzi o astry tylko akryl który blaknie po latach, mnóstwo astr tez jest w dwuwarstwowym i nie wygląda tak źle. Efekt jest bardzo dobry i koledze Pavo wyszło naprawdę fajnie i nie mam żadnych zastrzeżeń do jego pracy, tylko na mnie to nie robi wrażenia. A utrzyma się długo, na pewno nie pół roku. Zobacz ile lat ma ta astra i ile trwało zanim tak wyblakła, polerując starł warstewkę lakieru, więc teraz po zabezpieczeniu jeszcze jakimś woskiem będzie długo ładnie się świecić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...