boski Opublikowano 3 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2012 (edytowane) Jak w temacie.... Otoz... Na poczatku mi to nie przeszkadzalo,ale od pewnego czasu jestem w niemczech i jezdzac do domu i z powrotem czasem musze skorzysttac z tego zakresu obrotow i jest problem. Gdy silnik jest powiedzmy zimny problem nie wystepuje gdy cieply...to wlacza sie tzw efekt subaru impreza, czyli po przekroczeniu 4300-4500 obrotow zaczyna przebierac jakby byl bokserem lub nie pracowal wybiorczo ktorys z cylindrow. Postanowilem sie przyjrzec problemowi z bliska i poswiecic troszke czasu i pieniazkow. Opowiem po krotce o moich poczynaniach, ktore do tej pory spelzly na niczym. 1. Uszczelka pod glowica,ot tak celem sprawdzenia glowicy. Przy okazji spr szczelnosci - ok 2. Nowa hydraulika, nowa magistrala olejowa walka rozrzadu i do tego 5w40 3. Walek rozrzadu wytarty ok 0,1 mm razem z krzywkami wiec nie przeszkadza i dalej chodzi ladnie. 4. Nowa sonda lambda, org do tego modelu, piekielnie droga i razem z kostka nie jakis syf do samodzielnego montazu. 5. Przewody, swiece, przewod z czujnikiem 4 cyl. 6. Kompresja 11,8 do 12,4, druckverlust na poziomie 20-48% 7. Cisnienie oleju ksiazkowe 8. Cisnienie paliwa z odlaczonym regulatorem i z podlaczonym - igla 9. Cale podcisnienie szczelne 10. Na probe podmienilem z takiego samego samochodu ktory chodzi dobrze: komouter,przeplywomierz, cewke, kopulke, wtryskiwacze, czujnik obrotow walu. 11. Badanie diagnostyczne nie wykazalo bledow a parametry pracy w normie. Jezeli zapomnialem czegos dopisac to wyjdzie to w trakcie. Jezeli ktos mial podobna hydrozagadke to prosze o jakas krotka podpowiedz. W zasadzie nigdy z takim tematem nie mialem doczynienia a cala wiedze diagnostyczna z grupy VW AUDI wykorzystalem tu i nie pomoglo. Mam tez pewna teorie ale o tym bym z checia porozmawial ze znawca typowej diagnostyki. Pozdrawiam serdecznie i licze na dluga dyskusje bo ten psikus psuje mi cala "radosc z jazdy". Zapomnialem dodac, ze samochod nie jest nie byl i nie bedzie skazony LPG. Ma przejechane teraz ok 254000. Spalanie na trasie na przyzwoitym poziomie. Edytowane 5 Grudnia 2012 przez boski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SoulRea Opublikowano 3 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2012 Proszę popraw temat bo mody go w koszu umieszcza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 4 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2012 Fakt, nie zła zagadka.Może pompa paliwa nie trybi na wyższych obrotach, skoro niemal wszystko sprawdzałeś. Ewentualnie to pierwszy efekt zatykania się kata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość staszek Opublikowano 5 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 Kolego popraw temat bo poleci do kosza:cry: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boski Opublikowano 5 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 Katalizator jakis dzban mi wycial przed sprzedaza w celach zarobkowych pod pretekstem przedmuchow (sposcmy wiec na niego zaslony milosierdzia), a co do pompy to jak pisalem,'trybi' na wszystkich obrotach i w pelnym zakresie dzialania regulatora cisnienia paliwa (od duzego obiegu z powrotem do malego bezposredniego). Jak pisalem wczesniej zachowuje sie tak samo po odlaczeniu podcisnieniowego regulatora cisnienia w railu. No i tez przypominam ze na zimnym idzie do "prawdziwego odciecia" a w miare nagrzewania silnika zakres obrotow pracy silnika skraca sie do 4300-4500. Tlumik koncowy tez nie jest zatkany, bo ma akurat zalozony dedykowany Bastuck, pelny przelot (polecam wszystkim milosnikom wydechow glosniejszych jak normalne,jest k....sko drogi ale warto). Zastanawialem sie czy nie zmienic pompy,ale to bylby zbedny wydatek, gdyz mierzylem ja pod obciazeniem i na jalowym os stanu silnika zimy do przegoracy jak paliwo zaczyna miec temperature,czyli jakies 50 km jazdy z manometrami;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boski Opublikowano 5 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 Kolego popraw temat bo poleci do kosza:cry: Ale co mam w nim zmienic? Jestem tu nowy i nie wiem co jest w nim zle. Zaproponuj mi jak wg Ciebie by bylo dobrze i zmieniam. Z gory dziekuje :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nem Opublikowano 5 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 Ale co mam w nim zmienic? Jestem tu nowy i nie wiem co jest w nim zle. Zaproponuj mi jak wg Ciebie by bylo dobrze i zmieniam. Z gory dziekuje :-) Tez niewiem o co chodzi... Wydech bym wykluczyl. Jak by cos bylo z nim nie tak ta i na cieplym i zimnym mialbys przygody. Byc moze czujnik polozenia walka rozrzadu ci swiruje a nie koniecznie pokazuje bledy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 5 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 czujnik polozenia walka rozrzadu ci swiruje a nie koniecznie pokazuje bledy. bo ta bestia pokaże błąd,dopiero jak całkiem zdechnie,ale ja bym jeszcze na cewke stawiał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 5 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 Przypadek dość ciekawy A jak z zapalaniem na ciepłym silniku ? pali bez problemu czy chwilę dłużej kręci ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mareq Opublikowano 5 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 czujnik polozenia walka rozrzadu ci swiruje jak pisze Nem i Dirty czujnikhappy_bmw ale miałem podobną przygodę we wcześniejszym samochodzie również na zimnym silniku wszystko cacy ale jak się zagrzał to zaczynały się przygody typu brak mocy i świrowanie na obrotach a nawet gaśnięcie samochodu-jak podejrzewa Dirty właśnie to cewka robiła całe to zamieszanie. toteż sprawdź cewkę i czujnik położenia wałka :dance: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boski Opublikowano 5 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 Kochani moi wspoluzytkownicy... O czujnikach i tym podobnym juz pisalem na samym poczatku ze sprawdzone,przelozone z takiej samej dzidy. Dzida lata na moim jak wsciekla a u mnie dalej stolec... Pali igielka,na dotyk,czy zimny czy cieply czy z niego kipi. Naeet jak bylem za granica i stala pol roku w garazu...to bylo pyk i chodzi. Auto zachowuje sie normalnie jak wyjechane z salonu dopoki nie przekroczy sie magicznego zakresu obrotow. Nie wiem...moze palec rozdzielacza zaplonu lezy, jak sie rozgrzeje to spada mu opornosc... Zapomnialem, jak zaczyna przebierac na obrotach,to przebiera do momentu zupelnego odpuszczenia gazu i odczekania troche,kilku sekund. Natomiast jak auto nie jest w ruchu,to rapuje do momentu ze tak powiem zalaczenia sie zakresu obrotow biegu jalowego,spadnie troszke ponizej i sie stabilizuje. Ten problem nie przeszksdza mi strasznie ale bardzo mnie nurtuje i dla tego chce go rozwiazac, a walcze z tym...hoho... Gdyby to bylo nieszczesne audi albo vw juz by byl rozkminiony, a tu masz... Z drugiej strony ciezko znalezc dobrego diagnoste z jajami ktorego wiedza nie ogranicza sie do podpiecia i powiedzenia...panie nie ma zadnych bledow...50 zl. Z parametrow pracy silnika mozna wiecej wyczytac niz z super ekspresu,mimo tego ze e36 nie ma komputera tylko kalkulator, a zawiera wiecej ciekawych danych niz vw. Moze ktos wie czy beemke mozna wymigac? Tzn. Jak w starszych vw tu i tam zmostkowac,podlaczyc lampke i liczyc migniecia. Powiem Wam ze to najwieksza hydrozagadka od kiedy jestem mechanikiem...i najgorsze ze przytrafila sie mi...:-/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boski Opublikowano 5 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2012 jak pisze Nem i Dirty czujnikhappy_bmw ale miałem podobną przygodę we wcześniejszym samochodzie również na zimnym silniku wszystko cacy ale jak się zagrzał to zaczynały się przygody typu brak mocy i świrowanie na obrotach a nawet gaśnięcie samochodu-jak podejrzewa Dirty właśnie to cewka robiła całe to zamieszanie. toteż sprawdź cewkę i czujnik położenia wałka :dance: ...czujnik i cewka przelozone z niezle latajacej,jak juz pisalem... Z tym ze u mnie bez zmian. Najdziwniejsze jest to ze potrzebuje po.tym kilku sekund na dojscie do siebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość staszek Opublikowano 6 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 A nie przegrzałeś czasem silnika pytanie_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boski Opublikowano 6 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 Nie przegrzalem. Wiem ze to jakas dzdura totalna,jakis drobiazg ktory siedzi tam w aucie i drze ze mnie łacha... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek2304 Opublikowano 6 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 potencjometr przepustnicy? czujnik temperatury? całą resztę już chyba sprawdziłeś... kasowałeś adaptację? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boski Opublikowano 6 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 Podczss diagnostyki, widzialem kat otwarcia przepustnicy lub dane swiadczace ze dziala prawidlowo w pelnym zakresie. Czujnik..hmm nie zmienialem. Tam sa chyba dwa, ktory odpowiada za info do sterownika? Co ma na celu kasowanie adaptacji? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 6 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 Co ma na celu kasowanie adaptacji hm,widzisz,jeśli nie kasowałeś adaptacji po podmianie czujników,i tylko sprawdzałeś(w sensie tam i z powrotem i wykręcasz),to nic nie sprawdziłeś,bo jeśli którś czujnik jest walnięty,DME bierze sobie sygnał uśredniony,zapisany,i trzeba troche pojeździć,żeby się czujnik(jakikolwiek,jeśli był walnięty i wymieniony)sam zaadoptował Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boski Opublikowano 6 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 Cenna wskazowka. Teraz jak bede w PL to na nowo podmienie czujnik obrotow. Jak sie mocno wqrr.... To kupie jakis tester zebym mogl to sam zrobic... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 6 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 kabel na rs232 od grzecha2304,i reszte zainstalujemy,pomożemy jak trzeba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boski Opublikowano 6 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2012 Ale powiem Ci ze cenny trop... Jak podmienialem sterownik,a czujnik zostal moj stary to chwile chodzil dobrze dostalem takiego usmiechu na twarzy ze gdyby nie uszy smialbym sie dookola glowy... Radosc trwala 2 km:-(. Czyli moze byc wymiana czujnika i adaptacja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
juhas2008 Opublikowano 12 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2012 Witam wszyskich:) Boski roziązałeś problem??? Niestety mam ten sam problem. Z układem paliwowym masz w 100% sprawny ponieważ ja mam zamontowany gaz i dzieje się to samo tyle że na gazie kicha mi w kolektor ssący przy przekeoczeniu magicznych 4500tyś obrotów. Tak się zastanawiam i przyczyną może być coś z samolegulatorami, lub z ciśnieniem oleju. Gdy silnik jest zimny jest większe ciśnienie i samolegulatory trzymają, a gdy silnik złapie temp to olej robi się żadszy i jest słabsze ciśnienie. Wymieniłem samolegulatory i nic, dalej to samo. Może źle mysle ale niewiem. Może to też z instalacją, czujnikeim jakimś. Niebawem podłącze swoją do kompa bo czekam na kabel który zakupiłem i zobaczym. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek84 Opublikowano 12 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2012 a to nie jest czasem tak że, wytarł się wałek rozrządu co jest typowe przy tym silniku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
juhas2008 Opublikowano 12 Grudnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2012 Może i tak ale wałek ma w bardzo dobrym stanie. Wogóle nie jest wytarty. Może jakieś inne propozycje. Ale dziekuje za zaintersowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boski Opublikowano 12 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2012 Witka Panowie!! Problem czeka az zjade do PL gdyz tam mam cale zaplecze badawczo - rozwojowe. Poruszyl mnie watek czujnika a wlasciwie nadajnika impulsow silnika i kasowania adaptacji po jego wymianie. Nie omeszkam tego sprawdzic, bo jak pisalem wczesniej, po podmianie sterownika bylo dobrze na kipiacym silniku przez 2 km a pozniej znowu ****... Jako ze nie mam softu ani kabla bede musial przeprowadzic kasowanie recznie. Z drugiej strony ciekawe co jeszcze moglo sie zesrac ze jak sie nagrzeje to fiksuje... Teora walka odrzucona. Choc wytarcie na poziomie 0.1 mm jest dla tego systemu wtryskowego niemierzalne. Hydraulika zmieniona gdyz poprzednik jedzil na 15w40 i wszystko usmarzyl. Teraz lata na 5w40 i nie ten silnik. Wyciekow zero a najechane ma juz 254 tys. Teoria z walkiem pasowala by gdyby: Przy granicznych wartosciach obrotowych silnika pomimo prawidlowo pracujacego ukl wtryskowego sonda mierzyla zbyt bogsta mieszanke spowodowana niewlasciwym wzniosem.zaworow, czyli przy tej samej dawce paliwa malo powetrza, przez co sterownik tnie niepotrzebnie dawke i robi sie kwadratura kola. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boski Opublikowano 12 Grudnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2012 Jak pisalem na wstepie cisnienie oleju ksiazkowe i ksiazkowo sprawdzone przy kazdym podanym zakresie obrotow. Tez myslalem ze jest zbyt wysokie i hydraulika podpiera zawory. No ale jest dobrze. Wymiana walka ostatecznie moze i by weszla w gre ale boje sie tych syfiastych zamiennikow. Mam jedna dzwigienke z zamiennika i ma duzo inny profil, takze balbym sie zakladac. Zezeli znajde dobry uzywany z jakiegos dzwona to na probe zmienie. W koncu tyle razy go.wyciagalem ze wprawa jak w pit stopie;-) A powiedzialem sobie ze nie sprzedam jej poki nie bedzie sprawna, jak sprzedac taka dzide z takim felerem.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.