Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 150
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

czujnika a wlasciwie nadajnika impulsow silnika i kasowania adaptacji po jego wymianie.

Co to za czujnik?

Jako ze nie mam softu ani kabla bede musial przeprowadzic kasowanie recznie.

Jak to zrobić?

Prosił bym o odpowiedz.

Z góry dziekuje i Pozdrawiam:lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik obrotow walu korbowego. Jest na dole przy kole pasowym przykrecony bodajze imbusem nr 5. Sciagnij sobie obudowe wentylatora bedziesz mial wiecej miejsca. Jesli chodzi o kasowanie reczne to wysle pozniej. Mam gdzies zapisane, znalazlem tutaj, odszukam i wlkeje. Daj znac czy cos pomoglo;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No 7 punktu i ta raczej nie dalibyśmy rady zrobić bo by się nie wkręciła.:P No chyba że na zimnym silniku.

Mam do Ciebie Boski jeszcze pytanie.

Jak dobrze rozumiem to ty już go wyjmowałeś. Ja już kiedyś próbowałem go wymienić lecz gdy go dokręciłme niechciał wyjść. Też miałeś taki problem? Jak go wyciągnąć nie uszkadzając go i uchwytu w którym się znajduje?

Niestety Czujnik który wyciągnąłem z innego silnika także niechciał wyjść i niestey urwałem uchwyt w którym był zamontowany. Więc pytanie jak go w dobry spodób wyciągnąć ale żeby nic nie uszkodzić? Może ktoś inny wie sposób na wyciągniecie tego czujnika? Może podgrzanie palnikiem da rade?, tylko bojesie żeby się coś w czujniku nieuszkodziło od zbyt dużej temperatury.

A teorię wytartego wałka odżucam na 100% gdyż cała kompletną głowice z wałkiem popychaczmi i całą resztą przełożyłem z dobrego sillnika na którym jeździłem lecz obruciło mi na nim panewke i nieopłacało mi się go naprawiać i mam go na części i wymieniam co się da. W tamtym nie było tego problemu. Początkowo wymieniłem sam wałek, lecz dalej to samo. Potem pastylki, smolegulatory i popychacze i dalej nic. To na sma koniec wymieniłem całą głowice z wałkiem i całą resztą która w niej chodziła i dalej nic. Tylko same koszta z związku z palnowaniem głowicy i uszczelką.:bag:

Edytowane przez juhas2008
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No kurde...to sie narobiles... No ale kto wiedzial ze bedzie dalej tak samo...

Sluchaj...u mnie tez byl zasyfialy, dla tego najpierwdobrze przedmuchany, potem spryskany odrdzewiaczem. Nie uzywaj palnikow w okolicy silnika lepiej nigdy bo mozesz beemke z gory zobaczyc;-), a tak na powaznie to dobrze jest go wyciagac na cieplym lub goracym silniku. Delikatnie zlap kleszczykami nastawnymi (takie jak do rur tylko w wersji mini) i zaczynaj powoli obracaj gora dol zaz sie sie ten caly syf obrusza. Wymaga to troche cierpliwosci ale dziala. Daj znac co wyszlo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem ten czujnik. Zrobiłem adaptacje no i niestety zero zmian. Do pewności zrobiłem jeszcze raz addaptacje ale niestety nic. Dalej ten sam problem. Już nie mam pomysłów co to może być. Może jeszcze jakiś inny czujnik ale już niemma pojecia jaki.

Mam takie pytanie czy w silniku 1.8 M40 jes czujnik wałka rozrządu??? Chyba raczej nie ma, bo nigdzie go tam niewidziałem ale pewny nie jestem.

Jaka jeszcze może być przyczyna?:help:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jestesmy w d....e. Nasza kolejna szansa na swiety spokoj legla w gruzach. M40 ma jeden czujnik,m43 dwa. Nie wiem co jeszcze, czujniki tem odpadaja bo jak przekladales z glowica to i pewnie razem z dobrymi czujnikami. Przyznam ci o czym pisalem wczesniej ze nie zmienialem jeszcze palca rozdzielacza w aparacie. Jak masz pod reka to sproboj. To jest jakas mala drobna rzecz ktora po osiagnieciu temperatury ok 40-50 st zaczyna fiksowac. Przejrzyj jeszcze raz zo pisalem na.wstepie , moze cos wpadnie ci do glowy. Moze to byc faktycznie jeszcze potencjometr przepustnicy. Jak masz ma podmianke to zmien i skasuj mu adaptacje. On jest bezposrednio w aluminiowym kolektorze ktory pieknie przewodzi cieplo a na dodatej jest podgrzewany wiec nagrzewa sie migiem. Moze to on szwankuje... Daj cynk. Jutro powinienem byc caly dzien online. Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujniki temperatury też dwa razy wymieniałem. Całą kopułke wymieniłem razem z kablami i też nic. Tylko wszystko było robione bez adaptacji. Przepustnice też robiłem podmianke ale to był tylko na chfile a nie robiłem adaptacji bo to było robione na szrocie. A nieznam nikogu w pobliżu z silnikiem 1.6 albo 1.8 by zrobić podmianke.

Teraz wpadła mi jeszcze jeden pomysł do głowy. A mianowicie CEWKA. Może ona pod wpływem ciepła i obrotów traci iskre. Nie pamiętam czy była ona przy silniku jak kupywałem. Musze poszukać. Może już ją wymieniałem ale nie pamiętam wkońcu już tyle żeczy robiłem... U mnie na praktykach mechanicy też już rozkładają ręce. (chodzę do 3 klasy mechanika)

Jeśli to nie będzie cewka a nic innego śie nie wymyśli to zabiore sie za przekładke całej instalacji silnika. . A ostaecznością to już będzie swap lub sprzedaż.

Jak czytałem fora to przeważnie mają wytarty wałek. Jeden z nich miał coś z instalacją. Kabel masowy się przetar od sterowania silnikiem. Następny miał coś że łapała lewe powietrze, tyle że nie napisał gdzie a niema z nim kontaktu.

Edytowane przez juhas2008
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik.1,6 ma przepustnice o mniejszej srednicy i inny przeplywomierz. Cewke sprawdz. A co do podcisnienia to sproboj odlaczyc przewod od serw przy kolektorze ssacym i go zaslep jakas guma z opaska i przelec sie albo na postoju i zobacz. Ja dopiero zobacze w sobote...:-/ wiec poki co sluze pomyslem bo sam nie moge pokrecic...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływomierz mam raczej dobry. Gdy na odpalonym silniku odłącze ją to strasznie zaczyna falować, czyli dobra. niewiadomo jak na wysokich obrotach.

Cewke sprawdz

Chodzi o to bym ją podmienił czy jakoś da się ja sprawdzić?

Chodzi ci o ten cięki węrzyk zaraz co idzie obok werza od filtra i przepływki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie,cewke nadzwycajniej podmien. A waz od podcisnienia idzie od serwa przy scianie grodziowej do boku kolektora ssacego,z zewnatrz wyglada na pokryty stara tkanina. Srednica ok 2 cm, dosc twardy.tylko najpierw odlacz i zaslep a potem uruchom bo stracisz wolne obroty i sie wystraszysz. Daj cynk,dzis jestem online w sumie caly dzien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a pomyśleliście o czymś takim(bądź już to robiliście),żeby zainstalować INPE(w końcu program diagnostyczny inż.bmw,to nie jest program serwisowy,takim jest DIS),lapek na kolana,i w droge,może w live data w czasie wystąpienia tych dolegliwości coś pokaże(tutaj powiem,że naprawde nie wiem,jakie wartości pokazuje w m40,bo nie podłączałem tego silnika,ale może warto spróbować?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a pomyśleliście o czymś takim(bądź już to robiliście),żeby zainstalować INPE(w końcu program diagnostyczny inż.bmw,to nie jest program serwisowy,takim jest DIS),lapek na kolana,i w droge,może w live data w czasie wystąpienia tych dolegliwości coś pokaże(tutaj powiem,że naprawde nie wiem,jakie wartości pokazuje w m40,bo nie podłączałem tego silnika,ale może warto spróbować?)

Chce tak zrobić tylko nieiwme jaki kable kupić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sumie po wymianie każdej pierdółki warto wykasować DME adaptacje,bo jeśli trafisz,to od razu zacznie pobierać prawidłowe wartości,inaczej musi sie troche ich "nauczyć",ale tu stawiam,że coś nie siadło całkiem,żeby DME brało swoją wartość,coś po prostu podaje nieprawidłowe wartości,a to już ciężko wyłapać,bo błędu nie pokaże,bo niby pracuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...