Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


kto wymieniał w swoim M40 hudraulikę?


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 56
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 1 miesiąc temu...

ooo wlasnie tego tematu szukalem

mam 318i z 90r tez z M40 i ostatnio chodzi jak traktor, tzn cyka strasznie (jak diesel) i do tego ostatnio pije wiecej oleju niz paliwa (silnik czysty, nic nie rzyga)

gdzies na forum czytalem ze cykanie w m40 to norma ze to wina hydrauliki..tzn jest szansa zebym dzieki waszym wsazowka sam cos pogrzebal czy mam od razu do mechanika jechac i szykowac sie na opustoszenie portfela?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam nic nie pogrzebiesz tzn. nie wyregulujesz. Ja wymieniam komplet, żeby nie zastanawiać się co jeszcze może klepać. Bedę wymieniał na dniach, więc napiszę co to dało. Niektórzy dziwią się, że wkładam tyle kasy w taki silnik tylko po to, żeby coś nie cykało i chodziło jak fabryka przykazała, zamiast kupić drugi silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a z kupnem innego M40 nie jest tak miło, nigdy nie wiadomo w jakim stanie jest,

a dźwigienki i popychacze można wymienić samemu bez wyjmowania wałka,

na początek proponuję obejrzeć dokładnie jak to wygląda, jeśli na oko dźwignie i wałek w dobrym stanie to radzę wymienić tylko popychacze, ale uwaga jeśli wałek lub dzwignie wytarte to mogą doprowadzić do szybkiej śmierci nowych popychaczy,

wymieniałem pojedyncze popychacze o dźwigienki bez wyjmowania wałka, więc pomóc mogę ............. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na początek proponuję obejrzeć dokładnie jak to wygląda, jeśli na oko dźwignie i wałek w dobrym stanie to radzę wymienić tylko popychacze, ale uwaga jeśli wałek lub dzwignie wytarte to mogą doprowadzić do szybkiej śmierci nowych popychaczy,

oglądałem i wszystko do wymiany, przynajmniej dźwigienki i walek .... no i na pewno szklanki.

a z kupnem innego M40 nie jest tak miło, nigdy nie wiadomo w jakim stanie jest,

"zgadzam się z przedmówcą ...." wole zrobić swój, który wiem w jakim jest stanie niż totolotek na alledrogo ... chwała tym co trafili na dobry egzemplarz uklon_bmw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jutro jade do mechanika obadac co i jak - mechanik polecony przez znajomego (kumpel kolegi kolegi kumpla kumpla.. czyli niby zaufany koles) no i dowiem sie co i jak

ale jesli koles po 5sekundach zacznie mi wymieniac co jest do wymiany, a na koniec przywali mi cyframi rzedu wygranej w totolotka to go oleje

przed wizyta u tego "speca" chcialbym sie dowiedziec ile kosztuja popychacze itd..gdzies czytalem ze same popychacze to koszt okolo 60/70zl jeden (serio :?: :!: :shock: )

czy ktos (BERYL!> :mrgreen: ) sie moze orientuje ile kosztje cala hydraulika :?:

mam nadzieje ze jutro dowiem sie co serio jest spierniczone i jesli tylko popychacze to zglosze sie do Ciebie Piotrze :mrgreen:

aha jeszcze jedno czy tajemnicze znikanie oleju moze byc skutkiem dupnietej hydrauliki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przez "górę" raczej ojeju nie powinno ubywać, raczej dołem już :|

cena popychaczy: http://www.allegro.pl/item152398478_bmw_1_6_1_8_popychacze_hydrauliczne_m40_.html

dźwignie: http://www.allegro.pl/item152398887_bmw_1_6_1_8_dzwigienki_zaworowe_m40_.html

oczywiście te elementy najlepiej wszystkie czyli x8 :evil:

ew. taki zestawik kpl. remoncik: http://www.allegro.pl/item153217241_walek_rozrzadu_kpl_bmw_e30_36_34_z_silnikiem_m40.html

a sam wałek w okolicach 250-300 zł,

no i przy wymianie wałka można/trzeba pasek rozrządu zmienić : http://www.allegro.pl/item150988011_rozrzad_kpl_wzmacniany_bmw_3_i_5_silnik_m40.html

ceny sklepowe mogą być lekko wyzsze jakieś 10-20%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ceny mniej wiecej tak jak wyżej, tylko, że ja kupiłem cały komplet firmy motive (wałek, dzwigenki, szklanki) i wytargowałem na 750. Kupowałem w Łodzi. Podobno wszystko robią i tak w ChRL tylko nazywa się a to motive, a to febi, ruville, ina itp. Wyprodukowane w deutschland tyle by nie kosztowało - opinia handlarza. Pojeździmy, zobaczymy. Do tego rolki INA made in Slowakia i pasek conti.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Odkopię troche temat, ponieważ jest już po zabiegu wymiany całej hydrauliki, no i nie jestem wpełni zadowolony, bo nie takiego efektu spodziewałem się. Chodzi dużo ciszej, bo nie walą już tak dzwigienki, ale jeszcze zawory cykają lekko. Nasuwają mi się tu 3 powody:

1. albo konstrukcja tego silnika jest taka h...wa, że tak ma chodzić, ale nie możliwe, żeby po wyjechaniu z fabryki tak chodził silnik;

2. jakość zamienników jest badziewna i nie będzie chodzić to jak oryginał;

3. i chyba to będzie powodem głównym, mianowicie gubi ciśnienie oleju na wale.

Mierzyłem ciśnienie oleju i jest niby ok, tylko czy ten pomiar jest miarodajny? tzn. czy cisnienie mierzone za pompą jest takie same na głowicy, bo jeśli gdzieś ucieka chocby trochę to zabraknie na hydroregulatory. Olej wlany półsyntetyk. Właściwie to nie czepiałbym się gdyby nie to, że po odpale na zimnym oleju jest cisza, tylko gwizdze alternator. Wiadomo gęstrzy olej lepsze ciśnienie = jest cisza. Zajrzę do panewek i wrazie czego wymienię i zobaczymy c.d.n.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam nadzieję że czyściłeś rurkę olejową podającą olej na hydraulikę, i że olej to półsyntetyk przynajmniej,

a popychacze same biorą olej wystarczy żeby tam był, nie musi byc ciśnienia na hydrulice,

a inna sprawa że "podobno" popychacze zawsze lekko cykają, nie słysząc nie wiem jak jest u ciebie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EPILOG :mrgreen:

tak jak przypuszczałem, cała wina klepania w M40 to za małe cisnienie oleju na hydroreg.

Wymieniłem panewki korbowodowe, które notabene były wywalone (główne dobre), na co wcale praca silnika by nie wskazywała. Po wymianie na początku nic, ale po paru kilometrach na drugi dzień cisza, wszystko dopięte. Nie ma co sie rozpisywać. Mam nadzieję, że komus to się przyda i nie będzie szukał powodu w oleju, bo ten to ma akurat małe znaczenie, przy okreslonych przebiegach. Można jeździć nawet na mineralu byle silnik nie gubił ciśnienia na wale, albo pompa niedomagała. Silnik jak silnik, może nie jest udany, ale jak wiadomo co i jak to można doprowadzić go do kultury.

PS nie lejcie żadnych mobili, castroli, i innych drogich olei. bo to wam nic nie da

[ Dodano: 12 Luty 07, 22:58 ]

coś mi nie odpowiada tylko edytuje post :oops: pytanie_bmw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Hej nie chce zakladac nowego watku.

Szukam dobrego mechaniora ktory by mi zrobi popychacze, dzwigienki i inne rzeczy ktore wygonia bociany....

moze ktos z was robil to we Wrocku?

Kolega polecil mi takiego pana Mariusza ktory pracowal 6 lat w BMW.... lecz moze wy macie juz jakies przetarte szlaki

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm takie pytanko ostatnio z kolektora ssacego ostatnio slysze jakies glosne metaliczne szmery w okolicach przepustnicy. Wie moze ktos co to moze byc?

też w swojej M40 zaczołem po czasie to słyszeć :evil: nie wiem co to jest , auto poszło w inne ręcę, wydaje mi się że to nie z przepustnicy tylko z głowicy czyli wałka, itd......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziek Piotr....

po przeczyszceniu magistrali chodzi jakby ciszej. Dalej troche cyka ale coz.... ten typ tak ma. Teraz przynajmniej jak jest zimny nei wali tak strasznie.

Jak z reszta sam widziales w silniku jest w ch...j czarnego szlamu i prawde powiedziawszy chetnie bym go z tamtad usunal ale nie wiem jak sie zabrac za takie czyszczenie. Moze lepiej to zostawic?

Wymienie na razie popychacze i dzwigienki. Z walkiem poczekam bo jak samn mowiles nie ma jeszcze rantow

do zobaczenia mam nadzieje ze niedlugo jakis maly spocik

<bmw_1>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w M40 ZAWSZE słychac lekko popychacze tak ma być :wink:

co to szlamu - jak najszybciej wyczyść, bo to on włąsnie zatyka magistralę :evil:

nie ma co wymieniać w ciemno, na 99% dźwignie są dobre raczej , jeśli już to same popychacze tyle że bez sprawdzenia dźwigienek nie ma co zmieniać,

bo jak dźwigienka wytarta to też nowy popychacz padnie :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




  • Ostatnio przeglądający

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...