Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam takie pytanie prawdopodobnie mam uszkodzony główny wyłącznik akumulatora, czy można go usunąć i zastąpić zwykłą klema. Skąd moje przypuszczenia ponieważ robiąc pomiar napięcia przed głó. wyłącznikiem aku na przewodach mam 14.2V a na klemach aku tylko 13.5 V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że mówimy o klemie pirotechnicznej. Sprawdź, czy klema dziwnie nie nagrzewa się, może wystarczy po prostu ją wyczyścić i skręcić z powrotem. Śniedź ogranicza przejście elektryczne, a z czasem śniedzenie to rzecz normalna. Wprawdzie są różnego rodzaju wynalazki, więc nie zaszkodzi lekko posmarować. To znacznie zabezpieczy przed powtórką z historii. Z tego co pamiętam z przeszłości klemę można sprawdzić na kompie, więc nie kombinowałbym z przeróbkami. Wprawdzie nowa to koszt ok. 200 zł, ale schajcowana instalacja lub komp to koszt znacznie większyhappy_bmw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że mówimy o klemie pirotechnicznej. Sprawdź, czy klema dziwnie nie nagrzewa się, może wystarczy po prostu ją wyczyścić i skręcić z powrotem. Śniedź ogranicza przejście elektryczne, a z czasem śniedzenie to rzecz normalna. Wprawdzie są różnego rodzaju wynalazki, więc nie zaszkodzi lekko posmarować. To znacznie zabezpieczy przed powtórką z historii. Z tego co pamiętam z przeszłości klemę można sprawdzić na kompie, więc nie kombinowałbym z przeróbkami. Wprawdzie nowa to koszt ok. 200 zł, ale schajcowana instalacja lub komp to koszt znacznie większyhappy_bmw

zgadz się chodzi o tą klemę, i grzeje się że nie idzie dotknąć, oraz rozładowuje aku.

Edytowane przez tomano
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawdopodobnie jak koledzy pisali chodzi o masę. sprawdź czy gdzieś nie jest luźna może coś się obluzowało. sprawdź gdzie grzeje się najmocniej i idź tym tropem, na pewno coś znajdziesz ;) możliwe, że jakiś przewód jest przetarty, obluzowany lub przepalony. Sprawdź również kable przy alternatorze i rozruszniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdejmij klemę, pewnie jest wystrzelona jak źle przewodzi, odłącz pomaranczową złączkę od zapłonnika (przezorny zawsze ubezpieczony) podłóż coś pod klemę i dobij poprzez przecinak lub wybijak stożek głównego przewodu który wchodzi w korpus klemy. Miałem tak samo. Dobicie pomogło. Na wiosnę będę spawał klemę TIG'iem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...