Livin Opublikowano 12 Listopada 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2012 Witam, Pojawił się u mnie ostatnio problem i zapaliły się kontrolki ABS i ESP co skutkowało tym że ani ABS ani ESP nie działa. Podpiąłem się pod inpe i wywaliło mi 3 błędy: 36 Drehzahlfuehler vorne rechts Anfahrerkennung 20 Drehzahlfuehler vorne links Anfahrerkennung 113 Pumpenmotor, Ventilblock, Kabelbaum Usunięcie błędów powoduje, że kontrolki gasną a ABS i ESP działa do pierwszego razu. Po ponownym uruchomieniu silnika kontrolki się zapalają i znowu to samo. Z tego co już doszedłem do wymiany są dwa przednie czujniki ABS. Ale czy tylko i czy na pewno? Nie wiem co oznacza błąd nr 113? Czy jest on związany z ABSem? Byłbym wdzięczny za pomoc:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cobra40 Opublikowano 7 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2013 Witam. Znalazłem Twój temat więc nie bedę tworzył nowego,mam podobne objawy do Twoich 113 pump unit, valves, wiring harness 20 wheel speed sensor front left start up detection 33 wheel speed sensor front right trigger signal Czy ogarnąłeś temat błędu 113?Co do dwóch ostatnich błędów 20 i 33 to przednie czujniki do wymiany. Będę wdzięczny za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 7 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2013 (edytowane) wpiszcie w googla BMW EVAP EDIT: nie wiem czemu mam w rozpisce błąd 113 właśnie taki,być może jakiś błąd u mnie,ale tu znalazłem taki temat,obczajcie sobie BMW Forum :: BMW Sport :: Zobacz temat - [E46] ABS ASC, błąd 113 Pump Unit, Valves, Wiring harness Edytowane 7 Stycznia 2013 przez dirty.73 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cobra40 Opublikowano 7 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2013 dzieki dirty.73 po symulacji ABS pedał hamulca schodzi w dół i pompa odbija(pedał hamulca skacze tak jak powinien)więc zostało wymienić przednie czujniki i wtedy się zobaczy bo ponoć to też może byc przyczyną pokazywania się tego błędu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 7 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2013 no można ewentualnie sprawdzić,to co ja mam w rozpisce 113 EVAP Solenoid Valve Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cobra40 Opublikowano 7 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2013 jutro zobaczę a jak ogarne to to napiszę co i jak,a jeszcze takie pytanie może głupie ale kto pyta nie błądzi czy jest jakas różnica miedzy szarym a niebieskim czujnikiem ABS? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemal Opublikowano 8 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2013 Też mnie to ciekawi, kiedys myślałem że jeden jest sterowany cyfrowo a drugi analogowo... Pewnie różnią sie jakimiś wartościami po prostu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Livin Opublikowano 8 Stycznia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2013 U mnie wysypał się sterownik ABSu. Bo po skasowaniu błędów czujniki już nie szalały. Sprawdziłem livedata i nie przekłamywały prędkości. Także najpewniej tak jak opisane pod linkiem jakiś zimny lut jest. Tylko pytanie dla tych co się orientują czy jest możliwość wymontowania samego sterownika beż demontażu pompy? Bo po tym trzeba odpowietrzać układ hamulcowy a nie mam sprzętu do tego. @cobra40 z tymi czujnikami to najpierw je po prostu sprawdź. Skasuj błędy i zobacz czy się znowu pojawią od czujników czy tylko 113 od pompy ABSów. W INPIe sprawdz livedata i zobacz czy przednie pokazują tak samo jak tylne. Dodatkowo możesz ohmomierzem je sprawdzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cobra40 Opublikowano 9 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2013 wykasowałem błedy i sprawdziłem livedata Inpą i oto rezultat [ATTACH=CONFIG]23710[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]23711[/ATTACH] z samego początku niedomaga lewy przedni czujnik a później jest ok,ale nie ma błedu czujnika tylko zostaje ten błąd 113. Co do samego sterownika to się da go zdemontować bez demontażu pompy przykręcony jest on na cztery śrubki kluczyk nasadowy 4 tylko tam jest bardzo ciasno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Livin Opublikowano 9 Stycznia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2013 (edytowane) Czyli masz to samo co u mnie problem jest z samym sterownikiem. Ja u siebie sam bym sobie go naprawił ale z tego co wyczytałem nie zawsze to skutkuje zniknięciem problemu i druciarstwa nie chce robić. Także najlepiej wymienić zestaw sterownik plus pompka i powinno śmigać. Sterownik i pompka muszą mieć identyczny numer jaki masz u siebie inaczej się same nie zaadaptują. Z innym numerem się nie zaadaptują trzeba to na nich wymusić a to już bardzo problematyczne. Edytowane 9 Stycznia 2013 przez Livin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cobra40 Opublikowano 10 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2013 może to i sterownik tylko dlaczego z samego początku jazdy lewy przedni czujnik nie pokazuje żadnej wartości tylko po przekroczeniu pewnej prędkości,podobnie jest z kontrolkami,odpalam samochód świeci się abs i asc i po osiągnięciu prędkości 15-20 km/h gasną i jak przyspiesze to znowu się zapalają,kiedyś wymieniałem pompe plus sterownik ale wtedy to kontrolki sie świeciły cały czas i nie było można usunąć błędu choćby na chwilę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemal Opublikowano 10 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2013 A moim zdaniem jest to ewidentnie przyczyna tego lewego czujnika. Miałem kiedyś identyczne objawy w e46. Ja bym wymienił czujnik nawet na jakąś używke, byle dobrą. Chyba że masz możliwość podmiany takiego czujnika od kogoś w celu sprawdzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Livin Opublikowano 10 Stycznia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2013 To sprawdź oporności na przednich czujnikach we wtyczce do sterownika ABSu. Oporności powinny być zbliżone jak lewy będzie miał bardzo inną to już wiesz że jest uwalony. Możesz jeszcze sprawdzić napięcie jakie podawane jest na czujnik przy zapiętej kostce i załączonym zapłonie. Brak napięcia na czujniku znaczy że na 100% padł sterownik. Warto sprawdzić te rzeczy bo wymiana czujnika ABSu nie jest prosta. Co do kolorów czujników szare są przedliftowe i nie pokazują oporności jak są sprawne niebieskie są poliftowe z elektroniką w środku i takie pokażą. Do tego co już wiem to żaden zamiennik nie będzie działał prawidłowo czujnik musisz kupić oryginalny żeby problem zniknął. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cobra40 Opublikowano 10 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2013 Właśnie trochę posprawdzałem miernikiem i napięcie jest na czujniku 2,3V a jeśli się nie mylę to prawidłowe jest ok.9,5V,w takim układzie sterownik powinien być sprawny,wymienie czujnik i się okaże czy bedzie ok.W końcu dowiedziałem sie jaka jest różnica miedzy szarym a niebieskim czujnikiem i należy sie Tobie browar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Livin Opublikowano 10 Stycznia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2013 Szary czujnik jest na cewce niebieski ma układ scalony. Ale pamiętaj żeby wymieniać na oryginalne najlepiej ATE. Ponoć na tych tanich zamiennikach po 50zł podziała chwile i sterownik znowu będzie błąd wywalał. Jeśli sam będziesz go wymieniał to możesz zaryzykować na tym tanim jeśli dajesz do warsztatu to lepiej jednorazowo dać te dwie stówki i mieć spokój. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cobra40 Opublikowano 15 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2013 Wymieniłem sam sterownik i niestety błąd nie zniknął,a czy przy padniętym sterowniku nie powinny świecić sie trzy kontrolki(ABS ASC i ręczny?)bo u mnie świecą dwie bez ręcznego, moze to nie wina sterownika tylko pompy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Livin Opublikowano 15 Stycznia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2013 Przecież wyszło że masz problem z czujnikiem czemu więc wymieniłeś sterownik? Z tego co się orientuje najlepiej wymieniać kompletem sterownik plus pompka wtedy nie ma problemów. Dodatkowo numer sterownika musi się zgadać z tym Twoim jeśli wszystko było by ok to sam się adaptuje i kontrolki gasną. Ale u Ciebie chyba problem z czujnikiem cały czas jest. Co livedata pokazuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cobra40 Opublikowano 15 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2013 nie no właśnie czujnik został tez wymieniony,sterownik ma takie same numery co pompa i zgadza się z moim,livedata pokazuje ze czujniki są ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 15 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2013 przeleć go ncsem,może pomoże Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cobra40 Opublikowano 15 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2013 znaczy się pustym MAN'em? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dirty.73 Opublikowano 15 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2013 no tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Livin Opublikowano 15 Stycznia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2013 To mnie zmartwiłeś bo ja u siebie jeszcze też tego problemu nie ogarnąłem. Wymienię całość pompa plus sterownik i zobaczymy czy też nie pomoże. Możliwe że bez wymuszonej adaptacji to jednak nie zadziała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cobra40 Opublikowano 15 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2013 Przeleciałem NCSem ale niestety nie pomogło,no i chyba ja też jeszcze wymienię pompe no i trzeba będzie dać zarobić mechanikom bo raczej z wymianą to nie poradzę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Livin Opublikowano 15 Stycznia 2013 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2013 No niestety przy wymianie pompy zapowietrzy Ci się cały układ hamulcowy. Niestety odpowietrzanie tylko maszyna wchodzi w grę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek2304 Opublikowano 16 Stycznia 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2013 Przeleciałem NCSem ale niestety nie pomogło,no i chyba ja też jeszcze wymienię pompe no i trzeba będzie dać zarobić mechanikom bo raczej z wymianą to nie poradzę kilka dni temu walczyłem z czym takim samym po wymianie sterownika, pomogła dopiero inpa, nie pamiętam jaka to była funkcja ale w INPIE 5 tego nie było, trzabyło zainstalować inpe 3 i tak zrobić jakąś aktywacje-synchronizacje czy jakoś tak i dopiero wtedy kontrolki zgasły i system zaczął działać! a najlepiej to chyba DISem zrobić adaptacje sterownika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.