Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Panowie mam problem. Otorz czasami (nie zawsze) brakuje mocy przy przyspieszaniu. Jade jakies 100 km/h przyspieszam a tu nic auto jedzie jakby turbo ie zalaczalo sie. Czasami odejme nogo z gazu i wcisne i juz leci jak powinno ale ten mykens nie zawsze dziala. Co to moze byc? Problem jest ze nie mam interfejsu i nie moge podlaczyc pod kompa, ale auto mam na gwarancji i moge ewentualnie sie spierac ze sprzedawca zeby usunal usterke. Ale najpierw musze wiedziec co to jest. MOze jakies wezyki czy cos?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jabolo w poniedzałek wyślę Ci płytkę to może do końca przyszłego tygodnia ogarniesz... A póki co to te filterki możesz sprawdzić (od turbo i egr)...

chodzi o takie jak w temacie : Forum BMW Klub Południe - :: Zobacz temat - E-46 320d czyszczenie AGR-u i elektrozaworów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem co tam masz za silnik u siebie ale u mnie w 2.0d 136km to walka z utrata mocy jest nieustanna...

Na kompie zadnych bledow, wyczyszczony caly dolot, sprawdzony czy nie ma przedmuchow, przeczysczone elektrozaworki, nowe podcisnienia, wymienione wszystkie filtry wraz z odma i auto raz ladnie ciagnie a raz mam spadochron przy pewnym zakresie obr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem co tam masz za silnik u siebie ale u mnie w 2.0d 136km to walka z utrata mocy jest nieustanna...

Na kompie zadnych bledow, wyczyszczony caly dolot, sprawdzony czy nie ma przedmuchow, przeczysczone elektrozaworki, nowe podcisnienia, wymienione wszystkie filtry wraz z odma i auto raz ladnie ciagnie a raz mam spadochron przy pewnym zakresie obr.

W przedliftowych silnikach utrara mocy to norma, kolega Jabol ma polifta, a więc 150km common rail. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zobacz w jakim stanie są wezyki podcisnienia,wyczysc zaworek od turbiny sprawdz odrazu czy sztanga od turbo chodzi płynnie i czy sie nie zacina,ewentualnie sprobój odłaczyc przepływke i pojezdzic kilka dni zobaczyc czyjest jaka kolwiek róznica z nia czy bez niej.Jaro te modele roznia sie zasilaniem paliwowym ale utraty mocy w obu modelach wynikają z podobnych usterek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dobra wszystko zrobione jak pisaliscie. Zadnych popraw. Auto przyspiesza raz lepiej raz gorzej. Nawet jak idzie dobrze to dochodzi do 160km/h i staje na kilka sekund a potem idzie dalej. Jakby turbo dziura. Jeszcze nie robilem mykensu z przeplywka. Na inpie brak bledow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość dirty.73

jak jest uwalona całkiem,to nie odczujesz różnicy po odpięciu,bo silnik już chodzi na uśrednionych wartościach,ale jeśli klęka,to pokazuje cuda,i wtedy te uśrednione wartości(bierze sygnały z innych czujników)dają lepszą pracę,a jest po to,żeby pokazywała cały czas,ile pobiera powietrza,i ile DME ma dać paliwa(pokrótce),a nie zgadywać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle zrozumiałeś, jeżeli jest walnięta i ją odepniesz to auto zacznie lepiej iść, jeżeli jest dobra to po odpięciu będzie gorzej :)

a no teraz kapiszi ,musze jutro to sprawdzić bo dzisiaj juz nie chce mi sie isc w te zimno do garage i jej budzić hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest filmik z testu ktory nagralem. Zwroccie uwage na 47 sekunde kiedy to ekonomizer spada a pedal gazu pozostaje w tej samej pozycji. Tak wiec chyba przeplywka. Pytanie teraz takie, czy nowy przeplywomierz nalezy jakos zaadaptowac?

E46 nie przyspiesza - YouTube

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta - przepływka ale dla pewności zrób taki test z odpiętą przepływką - wtedy DDE będzie brać dane z mapy wgranej w sofcie. O tyle jest teraz fajnie, że w mapie jest ustawiona temp -5 stopni czyli prawie jak teraz. Ogólnie najlepiej przejechać się z inpą i zobaczyć popatrzeć na wartości zmierzone i oczekiwane przez dde.

W poliftach nie ma już co adaptować - problem był w starszych egzemplarzach jak się zmieniało przepływkę na nowszy typ. My w swoich zmieniamy z nowszego na nowszy. Jak chcesz "wyzerować" adaptację związaną ze starzeniem się przepływki to odpięcie na kilkanaście minut aku powinno załatwić sprawę.

Dodam, że jeżdżę już dobre kilka dni (ok 1000 km) na odpiętym przepływomierzu ponieważ nadgorliwy mechanik wyczyścił mi go tak, że następnego dnia nadawał się do wyrzucenia (pomiar był już nie najlepszy ale dawał radę).

Jak będziesz wymieniał to wymieniaj sam wkład (dużo szybciej) tylko trzeba dwie dziwne śrubki odkręcić (torx pięcioramienny z dziurką chyba ts25). Warto filtr powietrza przy okazji wymienić.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...