Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Nawet jesli nie skasowano Ci adaptacji to po pewnym czasie komp sam się adaptuje do nowych ustawień. Tutaj nie szukalbym przyczyny.

Jeśli chodzi o to strzelanie w wydech to mam to samo tyle że w M54B30 i mam podejżenia co do trzech rzeczy. Na bank mam uszkodzony czujnik położenia wałka wydechowego, a przynajmniej on błąd wskazuje. Vanos nie zmienia się wraz ze wzrostem obrotów, co oznacza że albo uszczelniacze są do wymiany albo elektrozawory nie działają a może to właśnie ten czujnik wałka powoduje złą pracę Vanosa. Już mam prawie wszystkie graty żeby to wymienić jak będę miał wszystko to będę z tym działał. Kolejna rzecz to zapchane/zasyfione nagarem hydroregulatory. Czekam na wymianę oleju i będzie płukanka wg sekretnego przepisu. No i na koniec i niestety najbardziej kosztowne to łańcuch rozrządu który się rozciąga i przez to wałki mogą nie domykać na czas zaworów.

Oczywiściwe może być też uszkodzone lub zasyfione gniazdo zaworowe ale to raczej mało prawdopodobne. Może też być tak że za dużo wachy leje któryś z wtrysków i nadmiar spala się w katalizatorach. Możliwości jest cała masa, a zacząć trzeba od najmniej kosztownych i najczęściej występujących.

W twojej furze Vanos wygląda na pracujący i mieszczący się w parametrach. Zrób sobie jeszcze test Vanosa DIS'em, jest bardziej precyzyjny niż ten z INPY. Szczerze mówiąc na Twoim miejscu zacząłbym od świec i tak jak Mordulec napisał cewki sprawdź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawe tropy co do fajek to wymieniałem bo moje były już popękane i brakowało końcówek ich ale nic to nie dało co do świec nie wymieniałem były ngk i jak wywaliło mi błąd misfire na 1 cylinderku to ją wymieniłem nie miała prawie wcale elektrody (wypalona) ale nie zwróciłem uwagi na reszte ;/ może tu faktycznie szukać powinienem przyczyny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawe tropy co do fajek to wymieniałem bo moje były już popękane i brakowało końcówek ich ale nic to nie dało co do świec nie wymieniałem były ngk i jak wywaliło mi błąd misfire na 1 cylinderku to ją wymieniłem nie miała prawie wcale elektrody (wypalona) ale nie zwróciłem uwagi na reszte ;/ może tu faktycznie szukać powinienem przyczyny

No zacznij od świeczek i cewek ... u mnie np. nie pokazywało błędu na kompie a jedna cewka zaliczyła zgona i też waliło w wydech , tyle że przy 8 baniakach to jakoś jechało bo zostało jeszcze V7 :drunk:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nie koledzy żebyście mnie za jakąś profanacje pytanie_bmw nie posądzili ;) nie oszczędzam na bmw bo już wymieniłem prawie wszystko ;) odme oleje filtry cewki wraz z przewodami zbiorniczek wyrównawczy bo pękł korek od zbiorniczka czujnik położenia wałka rozrządu ssący całe zawieszenie z tyłu z mocowaniami dyfra oraz gumami sanek na lemforderze disa itd mógłbym wymieniać jeszcze troche ;p naprawde to nie tak poprostu wymieniłem bo wywalało mi na tym cylindrze błąd i chciałęm sprawdzić czy to to a auto mam dość nie długo i narazie prubuje do porządku je doprowadzić zamówie bkr6equp i zobacze czy coś dało a z drugiej strony niewiem czemu odrazu nie zaczełęm od świec możę przez to że liczylem że może są jeszcze dobre a na starcie po zakupie troche musiałem wsadzić. Niby wszystkie dają fest iskre kiedyś sprawdzałem bo auto kopciło na czarno nie ledwo się toczyło okazało się że przepływka poleciała i tym się sugerowałęm że świece są ok bo mają dorą iskre

Edytowane przez arbuz229
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to sporo już wymieniłeś... na tym polega właśnie problem z BMW, poprzedni właściciel. Ktoś kto nie dbał o samochód tylko jeździł aż dany podzespół umrze. Ehhh, szkoda gadać. No to wstaw te świece i tak im się należy i tak. Więc wiele nie stracisz w razie czego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy ale teraz się zastanawiłem i moja radość że mogły być świece wypalone się skończyła ;/ bo pierwszy raz wydziałęm świece ngk br6qup takie jak mam że iskrownik czy jak to się nazywa ten rdzeń jest na równo wylany z tą ceramiką zawsze wystawał ponad, tutaj jednak tak jest ;/ co do świec tak jak pisałęś wymienie je tylko zapytam was na jakie bo dowiedizałęm że z ngk są 2 rodzaje a gdzieś czytałem ze ponoć świeczki brk6ek są niby lepsze jeśli jest lpg ktoś mógłby się w tey temacie wypowiedzieć dzięki z góry umnie występuje chyba takie przerywanie zapłonu nie raz bo troszeczke czuć na aucie czasami drgania tak jagby na któryś cylinder źle palił najbardziej odczuwalne to jest na lpg ale tylko na wolnych obrotach delikatnie dam gazu i jest ok

Kolego Grzesiu tak jak mówisz wponiedziałęk lukniesz na to co się umnie dzieje dzięki z góry :) a ciekawi mnie dlaczego nie mam odcinki zapłonu kiedyś chciałęm zobaczyć jak się wkręca i jak zobaczyłęm że nie mam odciencia to aż się szokowałęm wydaje mi sie że włąśnie ktoś w sofcie nabroił alebo się coś napieszało po aktualizacji powinna raczej być z tego co mi się wydaje czy się myle??

Kolego 5soul tak właśnie jak powiedizałęś ktoś zaniedbał pewnie tematy i nie serwisoał na bierząco usterek skoro tyle się nazbierało, pociesza mnie to żę sam silnik wydaje się ok bo nie ubywa mi jakoś specjalnie oleju przyczym wyczytałem że te silniki lubiom oliwe

Edytowane przez arbuz229
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po aktualizacji będziesz mial 100% ori soft z fabrycznymi mapami :) co do świec NGK są dwa rodzaję, tylko nie pamiętam które są lepsze, ja z niewiedzy kupiłem widac te gorsze bo na starych było OK a po załozeniu nowych zaczeły wypadać zapłony, jak później wyczytałem w necie to wiele osób miało taki sam problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesteśmy po testach :)

wywala błąd 103 - wałek wlotowy

wałek ustawia się na 137 stopni, po teście vanosa w disie wyskakuję że to usterka mechaniczna vanosa.

po aktualizacji softu poprawiły się korekcje na wtryskach ale na 4 i 5 są za wysokie ok 1.2-2.0

no i jest już odcięcie zapłonu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj Grzesiek podpioł disa po moją becie i wgrał nowy soft błąd nadal występuje taki sam wszystko jest tak jak było co prawda teraz chociaż odcinke mam ale błąd nadaj jest z tego co sprawdzał vanos pracuje gdzieś czytałem o tym że z reguły jeśli uszczelki są słąbe na vanosie to wywala błąd wałka wydechowego a tutaj na ssącym wywala błąd przy odpaleniu wałęk ma zadużą wartość

Nie do końca to skumałem ale to może być przyczyną mpjego probleu Beisan Systems - Procedures - S54 Vanos Solenoid Procedure

tutaj coś ejst tylko trzeba wkleić w tłumacz google E39 530 M54B30 Unusual Vanos problem - Bimmerforums - The Ultimate BMW Forum

a tu jest niby jak naprawiać vanosa z moim błędem ktoś tego się pozbył Re: BMW TC 103 - VANOS FAULTY REFERENCE VALUE INTAKE a tu jest przetłumaczone translatorem

Witam, pierwszy post tutaj.

Będę próbował na uzyskanie pomocy z moim problemem unsual Vanos w wielu szwedzkich forach Bimmer ale bez ATT szczęścia wszystkich.

To zaczyna czuć się tak jak ja jestem jedynym na świecie z tym problemem.

Gratulacje naprawy VANOS.

Oto rzeczy, które mogą powodować ten kod.

1. Niewłaściwy czas. Ale termin musiałby być zakłócony przez poluzowanie śrub mocujących koło zębate / nakrętek.

2. Failed uszczelki VANOS. Ale musisz zastąpić te.

3. Aftermarket lub nie czujnik położenia wałka rozrządu.

4. Kłucie Vanos ssania tłok elektromagnetyczny.

Oto jak rozwiązać przylegającą Vanos tłok dolotowy elektromagnetyczny. Patrząc na VANOS od przodu pojazdu, po prawej stronie znajduje się 2 "długi cylinder srebrny z złącza elektrycznego na koniec. To elektromagnetyczny wlotu. Wyjąć kabel złącze elektryczne. U podstawy elektromagnesu jest 32mm hex. Użyj 32mm otwartego klucza odkręcić elektromagnes. Obróć klucz w prawo, z przodu samochodu od elektromagnetyczny jest przykręcony od tyłu do VANOS. odkręcić i wyjąć cewkę (ręka). Gdzie elektromagnetyczny jest przykręcony do korpusu VANOS jest cylinder i palec rozmiar czerwony sprężyną tłok w organizmie VANOS. naciśnij i zwolnij tłok. Powinno wcisnąć z małym oporem i wracają po zwolnieniu. należy poruszać się bardzo płynnie. Jeśli to nieco wystaje, to jest problem. Wyciągnąć formę tłoka na VANOS. Wyczyść tłok i cylinder z czyszczenia hamulców i ręczniki. Niech suche. Re oleju tłok i cylinder. Włóż tłok w cylindrze i sprawdzić jego ruch. powinien odwzajemnić bardzo sprawnie. Ponownie cewkę i podłącz jego złącze kabla elektrycznego.

bmw 520i e39 problem z vanosem - elektroda.pl to jest niby rozwiązany problem ze niby przez przestawiony rozrząd może być że napinacz jest wyśłizgany albo łąńcuszek wyciągnięty

Edytowane przez arbuz229
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na temat uszczelek Vanosa i problemów z nim związanych na forach polskich jest cała masa materiałów. Z tego co pamiętam jest kilka usterek które to mogą powodować:

1. Uszkodzone uszczelniacze tłoków Vanosa (najczęstszy przypadek)

2. Luz na łożyskach tłoków vanosa (bardzo częsty przypadek w połączeniu z poprzednią usterką)

3. elektrozawory źle się otwierają lub są nie sprawne.

4. Rozciągnięte łańcuchy rozrządu.

5. Czujniki położenia wałków rozrządu.

6. Przestawiony kąt wałków rozrządu.

Rzeby mieć pewność to wszystko sprawdzić i mieć pewność że nie będzie już z tym w przyszłości miał problemów trzeba sprawdzić to wszystko i co uszkodzone wymienić. Koszty jeśli robisz to sam zaczynają się 150zł a kończą na coś koło 1,7tys z wymianą rozrządu łącznie.

Edytowane przez 5oul
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ma przestawiony wałem wlotowy o ok 7 stopni, trudno powiedzieć co jest przyczyną ale na pewno coś z tego

1. Uszkodzone uszczelniacze tłoków Vanosa (najczęstszy przypadek)

2. Luz na łożyskach tłoków vanosa (bardzo częsty przypadek w połączeniu z poprzednią usterką)

3. elektrozawory źle się otwierają lub są nie sprawne.

4. Rozciągnięte łańcuchy rozrządu.

5. Czujniki położenia wałków rozrządu.

6. Przestawiony kąt wałków rozrządu.

bez rozbierania i oględzin się nie obejdzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez rozbierania i oględzin się nie obejdzie
Niestety, bez rozebrania tego nie wiele da się określić. W mojej 325xi walczyłem z tym tematem i teraz w 330i też będę to robił. Nie będę czekał aż kąty wałków rozjadą mi się tak bardzo i profilaktycznie wole to zrobić teraz. Tak czy inaczej powodzenia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to koledzy zęby zacząć sprawdzać rozrząd (nie jestem pewny co do łańcucha wydaje mi się żę słychać go jak schodzi około 2-1,8 tyś obr teraz pytanie bo szukałem i nigdzie enie mogłęm nic znaleźć jak sprawdzić rozrząd jakieś porady z tego co na oko widze musze śćiągnąć pokrywe zaworową żęby odsłonić vanosa i potem co dalej mógłby mi ktoś to jakoś opisać ?? z góry dizęki a co do rozrządu robiłęm w omedze astrze ale wszędzie pasek a tutaj łańcuszek wymienia się też ponoć napinacz i te małę łańcuszki od vanosa też???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mam jeszcze pytanie jeśli np w parametrach inpa jest przepustnica tzn pokazuje położęnia przepustnicy oraz potencometru pedału gazu jakoś tak, w przepustnicy jest zakres od 0 do 120 i w pełnym zakresie ma działać położenie przepustnicy??czy np czym mocniej otwieramy tym więcej i tak aż do 120?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Acha bo umnie zakres działa od 0 do 80 gdy mam wciśnięty na maxa nie dochodzi do 120 na 80 się zatrzymuje a powinno na pełnym wciśnięciu gazu pokazać 120 czyli regulacja przepustnicy tak??

Edytowane przez arbuz229
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnio czasami udaje się jakoś odpalić że auto idzie jak rakieta od kąd ją kupiłem tak nigdy nie szła i to już od 2 tysięcy fajnie rwało i niebardzo wiem co jest tego przyczyną ale to jest tak że odpale ją i staram się delikatnie przez chwile mieć wciśnięty gaz tak na 1,5 obr i auto idzie jak rakieta do mometu zgaszenia i ponownego odpalenia zastawia mnie to czy wtedy czasem nie wyskakuje błąd vanosa. Naprawde auto fajnie ciągło w pełnym zakresie czyli jeśli bt to była mechaniczna usterka vanosa to taki objaw raczej by nie występował może ktoś się wypowiedzieć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci, że tyle rzeczy opsiujesz że jdnoznacznie stwierdzić że na pewno jest to dana część to prawie nie możliwe. Może sprawdź sobie jeszcze ciśnienie na listwie paliwowej, może pompa paliwa za słabo pompuje? No i tym vanosem na Twoim miejscu bym się zajął to poświecach tylko to mi na myśl przychodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...