beaver79 Opublikowano 1 Listopada 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2012 Hello. Mam straszne luzy + skrzypienie w tylnej osi, przy zakrętach w prawo zachowuje się jakby była skrętna. Z tego co tu widziałem to do wymiany będzie tuleja pływająca, nr. 2 tutaj: RealOEM.com * BMW E39 520i REAR AXLE SUPPORT/WHEEL SUSPENSION Sprawdzę to jeszcze w sobotę w kanale, ale wymiana u mechaniora to 200-250pln bodajże, a co mogę to wolę zrobić sam Czy są do tego jakieś ściągacze? tzn wiem że są, ale czy np takie coś: Ściągacz tulei bmw tył e 38,e39 e52 e60 e 61 itp (2749950360) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. da radę? Nie mówcie o opłacalności zakupu tego, zostanę ze śmigłami na długie lata, czyli jeszcze by się przydał + bezcenne godziny spędzone sam na sam z Bumią Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 2 Listopada 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2012 Beaver tuleje pływające wymieniałem na ori lemforder na alledrogo koszt za dwie sztuki nie całe 200zł a za wymianę zapłaciłem po 60zł na stronę. I skrzypienie mam z tyłu ale nie przez tuleje pływające... Tuleje miały objaw taki,że koło podniesione miało luzy...Tzn latało w poziomie lub w pionie nie pamiętam dokładnie... Skrzypienie dalej jest ale kolega mówił,że to hamulce na postoju skrzypią jak porusza się tyłem auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ChriS. Opublikowano 2 Listopada 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2012 Tak jak Georgii napisal, skrzypienie przy ruszaniu ( w automacie ) to tez objaw hamulcow choc wiejsko to slychac na zewnatrz.. ;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel83 Opublikowano 2 Listopada 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2012 Hello.Mam straszne luzy + skrzypienie w tylnej osi, przy zakrętach w prawo zachowuje się jakby była skrętna. Z tego co tu widziałem to do wymiany będzie tuleja pływająca, nr. 2 tutaj: RealOEM.com * BMW E39 520i REAR AXLE SUPPORT/WHEEL SUSPENSION Sprawdzę to jeszcze w sobotę w kanale, ale wymiana u mechaniora to 200-250pln bodajże, a co mogę to wolę zrobić sam Czy są do tego jakieś ściągacze? tzn wiem że są, ale czy np takie coś: Ściągacz tulei bmw tył e 38,e39 e52 e60 e 61 itp (2749950360) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. da radę? Nie mówcie o opłacalności zakupu tego, zostanę ze śmigłami na długie lata, czyli jeszcze by się przydał + bezcenne godziny spędzone sam na sam z Bumią nie potrzeba do tego żadnych ściągaczy a czas wymiany tych tulej to 15-20 minut na strone no chyba że wyjdą jakieś komplikacje w stylu zapieczinej śruby... jak kupisz tuleje to podjedz tylko do tokarza z tą tuleją zeby ci wytoczył taką tuleje dopasowaną do tej pływającej i wbijesz ja do wahacza... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaro Opublikowano 2 Listopada 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2012 Z wymianą może być różnie, np u mnie była tak zapieczona że masakra jakaś... A co do części to polecam ori lemka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel83 Opublikowano 2 Listopada 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2012 Z wymianą może być różnie, np u mnie była tak zapieczona że masakra jakaś... A co do części to polecam ori lemka to fakt ja wymieniałem u siebie w środe tuleje pływającą w e39 i nie obeszło sie bez podgrzania palniczkiem a jak wymieniałem u kumpla to zajeło mi to z 20 minut bmw_1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beaver79 Opublikowano 2 Listopada 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2012 Tuleje miały objaw taki,że koło podniesione miało luzy...Tzn latało w poziomie lub w pionie nie pamiętam dokładnie... w poziomie... nie potrzeba do tego żadnych ściągaczy a czas wymiany tych tulej to 15-20 minut na strone no chyba że wyjdą jakieś komplikacje w stylu zapieczinej śruby... jak kupisz tuleje to podjedz tylko do tokarza z tą tuleją zeby ci wytoczył taką tuleje dopasowaną do tej pływającej i wbijesz ja do wahacza... kurde, boję się trochę wbijania, zwłaszcza po tym jak domorosły mechanikier zgwałcił koledze auto i po paru tysiączkach tyłek zaczął mu latać... demontaż to nie kłopot, tylko właśnie wciskania się boję Beaver tuleje pływające wymieniałem na ori lemforder na alledrogo koszt za dwie sztuki nie całe 200zł w Silesii coś koło 90 pln chłopaki wołają za stronę lema, także luz, a co do wymany to wolałbym sam się do niej poprzytulać niż mechaników pilnować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel83 Opublikowano 2 Listopada 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2012 (edytowane) Beaver napisał: kurde, boję się trochę wbijania, zwłaszcza po tym jak domorosły mechanikier zgwałcił koledze auto i po paru tysiączkach tyłek zaczął mu latać... demontaż to nie kłopot, tylko właśnie wciskania się boję :sad: spokojnie nic sie nie musisz bać , z wybiciem nie powinno być wiekszych problemów choć czasami bywa tak że nie chce sie ruszyć jak pisałem wczesniej wtedy musisz opukać młoteczkiem nie za mocno wachacz tam gdzie siedzi tuleja i zlać to odrdzewiaczem np. liqui moly , kleen floo i wtedy powinno ruszyć.... co do wbijania nie bedziesz miał żadnych problemów jesli bedziesz miał taką tuleje lub nasadkę która wpasuje sie na tuleje pływającą i wbijesz ja młotkiem bez żadnego problemu , póżniej zabezpieczenie i skrecasz wszystko do kupy... Możesz też wciągnąć tuleje do wachacza srubą wtedy nie bedziesz musiał nic wbijać młotkiem... Edytowane 2 Listopada 2012 przez pawel83 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukax21 Opublikowano 2 Listopada 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2012 daj znać jak będziesz wymieniał podjade i podpatrze bo tez musze wymienic ale byłem u 2 mechaników powiedzieli że trzeba ściągac cały w wózek koszt od 300 zł w zwyz w serwisie BMW w Lubinie chcieli 670 zł Czyli mozna je wymienić samemu bez większych stresów ? Ostatnio wymieniałem przekładnie i tez mialo być gładko a tu zonk okazało się że bez ściągnięcia sanek podwieszenia silnika i odkręcenia podyszek silnika się nie obyło ALe dalem rady a jaki byłem dumny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel83 Opublikowano 2 Listopada 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2012 daj znać jak będziesz wymieniał podjade i podpatrze bo tez musze wymienic ale byłem u 2 mechaników powiedzieli że trzeba ściągac cały w wózek koszt od 300 zł w zwyz w serwisie BMW w Lubinie chcieli 670 zł Czyli mozna je wymienić samemu bez większych stresów ? Ostatnio wymieniałem przekładnie i tez mialo być gładko a tu zonk okazało się że bez ściągnięcia sanek podwieszenia silnika i odkręcenia podyszek silnika się nie obyło ALe dalem rady a jaki byłem dumny mechanicy u których byłeś gadają bzdury po co niby sciągac cały wózek ?? nawet wachacza nie trzeba ściągać, ja wymieniłem sam tuleje pływającą w nie całe 30 minut i to z grzaniem wachacza palnikiem... Odkrecasz tą długą śrube która trzyma tą tuleje pływającą , odkrecasz cukierek od wachacza , wybijasz śrube , wyciągasz zabezpieczenie tulej i wybijasz ją , pózniej wbijasz nową, zakładasz zeger i składasz wszystko , zrobisz to sam bez najmniejszych problemów pod warunkiem że masz jakiś kanał albo najlepiej podnośnik łapowy... A co do przekładni kierowniczej nie trzeba wcale odkręcać wózka , wystarczy tylko podwiesic silnik i to wszystko... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 2 Listopada 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2012 Paweł ale wygodniej jest ściągnąć sanki a przy okazji obadać inne elementy Co do hamulców to jeszcze mi lekko piszczą przy hamowaniu wiem,że jest na to rada na szlifierce stołowej zjechać rogi glocków z góry i z dołu i będzie git,nowe klocki bynajmniej większość ma frezowane rogi ale mało jak się zetrą do końca frezu zaczynają piszczeć...Także jak ma się zdrowe klocki warto wyjąć i kanty zjechać jak najgłębiej końca klocka i będzie cicho a co do piszczenia z tyłu nawet na postoju jak wsiadam czy wysiadam to nie wiem co dokładnie piszczy a chciałbym się tego pozbyć Beaver więc wymieniaj tuleje bo ponoć może nawet urwać się koło... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 2 Listopada 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2012 U mnie też skrzypiało przy wsiadaniu do auta, jak okazało się spróchniała poduszka tylnego amora od strony kierowcy. Tuleje tak czy inaczej jak są zużyte, trzeba wymienić. Koszt u mechanika niewielki, więc chyba nie warto dłubać samemu. U nas za wymianę kompletu na dwa koła biorą 100 zł, więc kasa nie warta siedzenia i medytowania typu, pójdzie, czy nie pójdzie, wprasuje się czy nie ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 2 Listopada 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2012 Ciężko wymienić te poduszki amora z tyłu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 3 Listopada 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2012 Bez problemu, trzeba tylko wyjąć amora.Cała robota u mnie trwała ok.1 godz. z demontażem i składaniem do kupy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ChriS. Opublikowano 3 Listopada 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2012 Ale chyba sciagacz trzeba miec, czy nie? A jak sciagacz to fajnie z kompresorem pistolet bo dlugo bedziesz krecic rekoma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel83 Opublikowano 3 Listopada 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2012 Paweł ale wygodniej jest ściągnąć sanki a przy okazji obadać inne elementy Co do hamulców to jeszcze mi lekko piszczą przy hamowaniu wiem,że jest na to rada na szlifierce stołowej zjechać rogi glocków z góry i z dołu i będzie git,nowe klocki bynajmniej większość ma frezowane rogi ale mało jak się zetrą do końca frezu zaczynają piszczeć...Także jak ma się zdrowe klocki warto wyjąć i kanty zjechać jak najgłębiej końca klocka i będzie cicho a co do piszczenia z tyłu nawet na postoju jak wsiadam czy wysiadam to nie wiem co dokładnie piszczy a chciałbym się tego pozbyć Beaver więc wymieniaj tuleje bo ponoć może nawet urwać się koło... no nie wiem czy bedzie wygodniej sciągnąć sanki niż wymienić samą tuleje pytanie_bmw ale jak kto woli... a co do urwania sie koła to lekka przesada:lol: nie ma takiej opcji ponieważ tuleja wachliwa jest przykrecona długą srubą bodajże fi 16 lub 18 i przechodzi przez cały wahacz , wiec jak ma ci sie niby koło urwać??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 3 Listopada 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2012 I dodatkowo zdjęcie sanek wiąże się z diagnostyką tylnego zawieszenia. A do zdjęcia poduchy niestety trzeba ściągacz, chyba , że ktoś ma tyle pary by ugiąć sprężynęhappy_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
D0_DOMEL Opublikowano 3 Listopada 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2012 podpowiem tylko żeby nie czekać z wymianą tulei bo w moim przypadku musze wymieniać całą zwrotnice. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 3 Listopada 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2012 Mi piszczy tylko na zaciągniętym ręcznym dziś sprawdzałem tylko co z tym zrobić aby zaciągać a była cisza... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel83 Opublikowano 4 Listopada 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2012 Mi piszczy tylko na zaciągniętym ręcznym dziś sprawdzałem tylko co z tym zrobić aby zaciągać a była cisza... jesli piszczy ci tylko na zaciągniętym ręcznym to sciągnij zaciski , tarcze i rozbierz szczęki poczyść wszystko i daj delikatnie smaru miedzianego na powierzchnie szczek (tylko nie na okładziny kuog) tam gdzie stykają sie z ich mocowaniem ... to one powodują te chałasy po zaciągnieciu ręcznego bo szczeki suwają się minimalnie z tarczą , wtedy bedziesz miał cisze... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 4 Listopada 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2012 No wypróbuję ten patent jak będzie chwilka a jeszcze pytanko trochę nie na temat po wymianie hamulców i szczęk ręcznego na nowe słabo łapie ręczny wiem że bębny mają dziurki do ustawienia siły ręcznego ale jak dokładnie ustawić ręczny ? ma być wyczuwalny opór jak pokręcę tarczą czy ma tylko lekko szurać ? czy może coś innego jeszcze ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel83 Opublikowano 4 Listopada 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2012 (edytowane) dokładnie tak jak mówisz ustawiasz otwór na samoregulator( nie ma potrzeby nawet koła ściągac wystarczy jedną szpilke wykrecić) podkręcasz aż koło się zatrzyma i popuszczasz tak aby był lekki opór i tak żeby szurało tylko nie za mocno bo bedzie sie grzała tarcza... Edytowane 4 Listopada 2012 przez pawel83 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 4 Listopada 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2012 A jest jakiś okres docierania nowych okładzin czy od razu się ustawi i będzie git ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel83 Opublikowano 4 Listopada 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2012 ustawisz i bedzie git nic sie nie musi docierać jesli chodzi o ręczny... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emenek Opublikowano 6 Listopada 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2012 a moze być to przyczyną ze nawet na lekkich zakretach tył pływa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.