Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Ma ktoś jakieś pomysły dlaczego po wlaniu 6 litrów oleju jest pełen stan a według kazdego katalogu i numeru vin powinno być 6,5 litra??

silnik to m52 523i vanos 170km moze jakis inny bagnet oleju ktos wsadził... u kumpla w 520i touring wchodzi własnie 6.50 litra...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak wymieniam to mówie zeby zalali 6l. Pozniej sobie sprawdzam sam bo filtr trochę zaciągnie. Mysle, że do końca olej nie zszedł i poprostu ta osoba, która leje 6,5l na wymianie robi błąd bo najzwyczajniej oleju może być za dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja spuszczałem olej tak,że auto tam gdzie ma korek spustowy było niżej a druga strona była wyżej czyli najazd czy coś i poczekałem z 15 minut i oleju weszło 6,5 l odpaliłem filtr zaciągnął auto zjechało na równe podłoże postało parę minut i stan był maximum.

Silnik taki sam jak twój więc może być,że ktoś bagnet wepchał od v8 albo od diesla...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie koniecznie tak jest. Jeśli podczas spuszczania oleju ktoś wypompował resztki oleju z układu to wejdzie go nie co więcej niż 6l. Dlatego to nie jest sztywna miara. Zależy dużo, czy auto stało prosto, czy pod kątem, ile stało na spuszczaniu oleju, 5 minut lub godzinę itp, itd...

Edytowane przez tomasso12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wiec podmieniłem dzis bagnet od kumpla z silnika m52 520i w którym układ samarowania ma też 6.5 litra i tyle wchodzi do auta kumpla i jest pelny stan natomoiast u mnie nawet na jego bagnecie dalej wskazuje cały stan a wlałem 6 litrów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedź na wymiane do jakiegoś warsztatu,niech ci odse,odsse,osde,...tam gdzie odsysają olej:-P,wtedy zobaczysz ile wejdzie

to raczej nie bedzie konieczne ;) poniewaz sam pracuje w warsztzcie i odsysałem własnie olej a pózniej odkrecałem dodatkowo korek w misce:) ... Dziwne to ze jest o pół litra mniej a jednak pokazuje max...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś przyciął rurkę w którą wchodzi bagnet :P A poważnie to ja u siebie zmieniałem jakieś 4 razy (35tyś.km) i nigdy nie zwróciłem uwagi na to ile wchodzi. Za parę dni zmienię znowu to sprawdzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może rurka od bagnetu podniosła się do góry sprawdź czy jest przykręcona pod kolektorem może nie jest i rurka od bagnetu nieco się podniosła wiec także może oszukiwać a jak oring tam puści to będzie sikać olejem :)

rurka sie nie podnoisła i jest przykrecona taką rzecz bym zauważył :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś przyciął rurkę w którą wchodzi bagnet :P A poważnie to ja u siebie zmieniałem jakieś 4 razy (35tyś.km) i nigdy nie zwróciłem uwagi na to ile wchodzi. Za parę dni zmienię znowu to sprawdzę.

hehe to napewno bedzie przycieta rurka i wszystko jasne ;) sprawdz u siebie zobaczymy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie masz uszkodzonej rury, doprowadzającej bagnet do dolnej części silnika, pomijam fakt, że bagnet sprawdziłeś od swojej wersji silnika. To, że tyle samo wchodzi na zmianę, nie oznacza, że bagnet z 2,0 pasuje do 2,3, z 2,3 do 2,8 itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorki że tam się wepnę w temat ale u mnie rurka gdzie wchodzi bagnet przy samym silniku jest lekko zalana olejem jakby lekko była nieszczelnaa jak do jest mocowane do silnika przykręcane czy co bo mam zamiar to uszczelnić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie masz uszkodzonej rury, doprowadzającej bagnet do dolnej części silnika, pomijam fakt, że bagnet sprawdziłeś od swojej wersji silnika. To, że tyle samo wchodzi na zmianę, nie oznacza, że bagnet z 2,0 pasuje do 2,3, z 2,3 do 2,8 itp.

tak masz racje że bagnet os 2.0 moze byc inny niż w 2.5 tego nie wiem... bede wiedział coś więcej na ten temat bo w przyszłym tygodniu biore sie za wymiane uszczelki pod miska olejową więc bede miał okazje sprawdzić wszystko...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorki że tam się wepnę w temat ale u mnie rurka gdzie wchodzi bagnet przy samym silniku jest lekko zalana olejem jakby lekko była nieszczelnaa jak do jest mocowane do silnika przykręcane czy co bo mam zamiar to uszczelnić

tak jak pisał dirty.73 bangnet-rurka jest przykrecona do kolektora ssacego a tu masz numer oryginału oringa - 11431740045 koszt 5.44 zł. to jest ten który jest do miski olejowej a tutaj masz jesli potrzebujesz oringi na sam bagnet 2 szt 11431717666 koszt 2,30 zł 1szt oczywiscie w OE BMW

Edytowane przez pawel83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...