stoker83 Opublikowano 20 Października 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Października 2012 zakładałem ten temat juz wczesniej ale problem powraca spalanie na poziomie 4.4 i nic w zamian, potrafi doprowadzic do załamania nerwowego. m50b20 obroty równe, oleju nie bierze, sprawdzano sonde, niby gra, przepływka też ale spalanie dalej zabija. Ostatnio po awaryjnym, niespodziewanym wyzerowaniu zbiornika (myslałem że coś pokręciłem z przeliczeniem) zalałem za 100zł Bp, przejechałem 106km i historia sie powtórzyła. Czy jest we Wrocławiu, bo nigdzie dalej mi sie jechac nie opłaca, ktoś na tyle dociekliwy i fachowy żeby mi pomóc, możecie kogoś polecić ??? dodam że przemieszczam się normalnie bez szaleństw ale tez bez zbędnego ślimaczenia się, jest to w tej chwili jedyne moje auto a potrzebuje go non stop więc problem jest dośc palący :help: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek2304 Opublikowano 20 Października 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Października 2012 ale co oznacza sonda niby ok??? podpinałeś kompa lub multimetr do sondy? jak pracuję? w podpisie znajdziesz do mnie numer, zadzwoń to podpowiem kilka rzeczy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebo293 Opublikowano 21 Października 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Października 2012 Wydaje mi się że to będzie sonda tym bardziej jak mówisz że jezdzisz normalnie a spalanie zabija Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dudek Opublikowano 21 Października 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Października 2012 a może wtryski leją sprawdź najlepiej podepnij pod kompa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 21 Października 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Października 2012 Niema co gdybać jeśli to jest sonda lub coś innego związanego z elektryką to inpa powinna powiedzieć co jest nie tak... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nobody Opublikowano 21 Października 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Października 2012 Niema co gdybać jeśli to jest sonda lub coś innego związanego z elektryką to inpa powinna powiedzieć co jest nie tak... Mówisz? A to ciekawe, bo ja miałem sondę w stanie, że o kant uja rozbić, a na kompie nie wyskoczyła :4: Jak coś jest uwalone, ale jeszcze działa, to nie wyskoczy na kompie - dlatego grzesiek zapytał o multimetr. Tylko teraz nie pamiętam, jakie wartości powinna pokazywać na zimno i po rozgrzaniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel83 Opublikowano 21 Października 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Października 2012 Mówisz? A to ciekawe, bo ja miałem sondę w stanie, że o kant uja rozbić, a na kompie nie wyskoczyła :4:Jak coś jest uwalone, ale jeszcze działa, to nie wyskoczy na kompie - dlatego grzesiek zapytał o multimetr. Tylko teraz nie pamiętam, jakie wartości powinna pokazywać na zimno i po rozgrzaniu. dokładnie tak jak mówisz... musisz sprawdzic sonde multimetrem jak mówi grzesiek wtedy bedziesz widział czy na prawde jest ok... co do wskazań jesli sie nie myle to powinno być coś ok 1v przy sprawnej sondzie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek2304 Opublikowano 21 Października 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Października 2012 na rozgrzanym silniku napięcie ma się cały czas zmieniać (oscylować) od 0.1 do 0.9V w całym tym zakresie, bo jeśli będzie oscylować tylko między np. 0.4 do 0.6 to lipa a jak stoi w miejscu to już kaplica. ale przed wymianą należało by się jeszcze upewnić czy układ odpowiadający za dawkowanie paliwa jest sprawny (przepływka, TPS, czujnik temp pow i inne są OK, bo jeśli przez jakiś czujnik wtryski będą podawały za dużo paliwa to sonda będzie stała na ubogiej mieszance w powietrze, czyli np 0.1V po pierwsze sprawdź czy śmierdzi paliwem z tłumika. uszkodzona sonda zazwyczaj stoi na ok 0.4-0.5V Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stoker83 Opublikowano 22 Października 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Października 2012 na rozgrzanym silniku napięcie ma się cały czas zmieniać (oscylować) od 0.1 do 0.9V w całym tym zakresie, bo jeśli będzie oscylować tylko między np. 0.4 do 0.6 to lipa a jak stoi w miejscu to już kaplica.ale przed wymianą należało by się jeszcze upewnić czy układ odpowiadający za dawkowanie paliwa jest sprawny (przepływka, TPS, czujnik temp pow i inne są OK, bo jeśli przez jakiś czujnik wtryski będą podawały za dużo paliwa to sonda będzie stała na ubogiej mieszance w powietrze, czyli np 0.1V po pierwsze sprawdź czy śmierdzi paliwem z tłumika. uszkodzona sonda zazwyczaj stoi na ok 0.4-0.5V smierdzi paliwem dosc mocno... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stoker83 Opublikowano 22 Października 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Października 2012 no własnie chodzi o to że nie bardzo wiem kto mógł by mi to we Wrocku podpiąć, albo jakiejs nie dalekiej okolicy, daleko jechać nie chce bo wali po kieszeni mocno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mordulec Opublikowano 22 Października 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Października 2012 no własnie chodzi o to że nie bardzo wiem kto mógł by mi to we Wrocku podpiąć, albo jakiejs nie dalekiej okolicy, daleko jechać nie chce bo wali po kieszeni mocno Podjedź do Tomka na ul.Ślężną we wrocławiu (Diesel Service obok stacji Shell) raczej za podpięcie pod kompa nie zapłacisz kosmicznych pieniędzy , nie wiem jakie są teraz stawki ale myślę , że około 40-50zł za podpięcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stoker83 Opublikowano 22 Października 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Października 2012 byłem u Tomka poprzednim razem z tym samem problemem, raz mu sie udało podpiąc pod kompa, za drugim razem juz było cos nie tak, namawiał mnie na wymiane sondy, umawiałem sie z nim kilka razy i zwykle miałem wrażenie ze o mnie zapomina albo zwyczajnie olewa, nie kwestionuje jego kompetencji, ale chyba jest zbyt zarobionym człowiekiem i nie będę mu więcej zawracał głowy swoimi błahostkami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
D0_DOMEL Opublikowano 22 Października 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Października 2012 może spróbuj podjechać do warsztatu gdzie maja analizator spalin najlepiej 4 gazowy i też po odczytach można zobaczyć jak mieszanka wygląda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stoker83 Opublikowano 23 Października 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Października 2012 Dzisiaj udało się podpiąc autko pod komp i wyszły następujące rzeczy: temepratura -48 na czujniku płynu oraz powietrza tak jakby ich nie było, sonda stoi w miejscu, z tego co mi facet tłumaczył to działą jakby na ssaniu cały czas, zaproponował sprawdzanie po kolei wszystkich czujek, jesli okażą sie dobre to w grę wchodzi zwalony komp albo soft do kompa, aha ważną sprawą jest to że silnik jest z 92r. a buda z 93r. robiłem rok temu przekłądkę z takiego samego auta do takiego samego ten sam m50b20, może tu jest jakiś brak współpracy miedzy kompem a jakimś osprzętem, co o tym sądzicie?, jeśli wyjdzie że to komp to jakie są koszty wgrania bądz wymiany kompa? ogólnie jestem zkołowany, umówiony jestem na piątek na sprawdzanie czujek a do tego czau to chyba rower z piwnicy wyciągnę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek2304 Opublikowano 23 Października 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Października 2012 kompy uzywane w granicach 100-150zł tylko gdyby trzeba było wymienić to pamiętaj aby kupić z auta które nie miało EWS, ale wątpie by to była wina kompa... bardziej czujniki lu obwód, a sona jak stoi w połowie to do wymiany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stoker83 Opublikowano 23 Października 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Października 2012 też mama taką nadzieje, a istenieje mozliwosc ze cos nie wspólpracuje jak należy, silnik92 komp 93 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek2304 Opublikowano 23 Października 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Października 2012 jeżeli motor taki sam to powinno być ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stoker83 Opublikowano 23 Października 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Października 2012 sprawdziłem wg realOEM komp z 92 w m 50 miał oznaczenie 12141703585 albo 12141744859 a w 93 w sierpniu ( z tego miesiaca jest auto) miał 12141703942 albo 12141744709 :confused: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek2304 Opublikowano 23 Października 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Października 2012 patrz na numer Bosha na sterowniku, numery OEM zmieniały się co jakiś czas razem z aktualizacjami softu, jak to m50b20 bez vanosa i zmieniłeś na m50b20 też bez vanosa to komp na 100% pasuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stoker83 Opublikowano 23 Października 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Października 2012 zdejme tą gąbke i jutro obczaje a motor to m50 jeden i drugi miał/ma vanosa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stoker83 Opublikowano 29 Października 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Października 2012 wyszło jednak że sonda stoi na 4,7v niby prosta sprawa wymienic i bedzie hulać ale tu mam dylemat znalazłem sondę z troche dłuższymi kablami i z inną wtyczką nie bardzo sie da przełozyc piny bo są weższe w tej nowej, kolorki kabelkow są takie same ale nie wiem czy można to jakoś lutowac czy coś?pytanie_bmw sonda jest siemensa komp też, ta znaleziona przezemnie sonda jest tez siemensa ale ma inny nr. katalogowy czy to ją dyskwalifikuje? elektryk mowił też cos że ta siemensa ma inny zakres pracy że ma podawać w zakresie do 5v a nie do 0,9v jesli tak jest to czy inna, polutowana, bedzie pracowac w takim zakresie? ogólnie jeżdże teraz z odłączoną sonda i jest lepiej zniknął też efekt "dłaiwnia się" przy ruszaniu, ale chciałbym to spiąć do końca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
D0_DOMEL Opublikowano 30 Października 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Października 2012 najlepiej założyć taką samą sonde jak miałeś. sondy mają różne charakterystyki i różnymi napięciami pracują. lutować kabla od sondy do wtyczki nie można. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stoker83 Opublikowano 30 Października 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Października 2012 kłopot mam bo używek mało ciężko trafic własnie na ten numer katalogowy, albo 800zł za oryginał:bag: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek2304 Opublikowano 30 Października 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Października 2012 w sklepie kupisz taką jak ma być za ok 300-350zł, kup dedykowaną, inaczej mogą być problemy, ja kupiłem uniwersalną i to Bosha i nie jestem do końca zadowolony. co do łączenia kabli od sondy to stosuję się metalowe tulejki które zaciska się na przewodzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
D0_DOMEL Opublikowano 31 Października 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Października 2012 podaj numer tej sondy jak masz oryginalny to popytam u znajomych. i jaki masz silnik rocznik auta. Jakiś czas temu na rynek trafiły sondy bosha takie co w fabryce nie spełniały parametrów a działały takie odpady i trafiły do polskich sklepów bo tańsze były. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.