Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

zakładałem ten temat juz wczesniej ale problem powraca spalanie na poziomie 4.4 i nic w zamian, potrafi doprowadzic do załamania nerwowego. m50b20 obroty równe, oleju nie bierze, sprawdzano sonde, niby gra, przepływka też ale spalanie dalej zabija. Ostatnio po awaryjnym, niespodziewanym wyzerowaniu zbiornika (myslałem że coś pokręciłem z przeliczeniem) zalałem za 100zł Bp, przejechałem 106km i historia sie powtórzyła. Czy jest we Wrocławiu, bo nigdzie dalej mi sie jechac nie opłaca, ktoś na tyle dociekliwy i fachowy żeby mi pomóc, możecie kogoś polecić ??? dodam że przemieszczam się normalnie bez szaleństw ale tez bez zbędnego ślimaczenia się, jest to w tej chwili jedyne moje auto a potrzebuje go non stop więc problem jest dośc palący :help:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niema co gdybać jeśli to jest sonda lub coś innego związanego z elektryką to inpa powinna powiedzieć co jest nie tak...

Mówisz? A to ciekawe, bo ja miałem sondę w stanie, że o kant uja rozbić, a na kompie nie wyskoczyła :4:

Jak coś jest uwalone, ale jeszcze działa, to nie wyskoczy na kompie - dlatego grzesiek zapytał o multimetr. Tylko teraz nie pamiętam, jakie wartości powinna pokazywać na zimno i po rozgrzaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówisz? A to ciekawe, bo ja miałem sondę w stanie, że o kant uja rozbić, a na kompie nie wyskoczyła :4:

Jak coś jest uwalone, ale jeszcze działa, to nie wyskoczy na kompie - dlatego grzesiek zapytał o multimetr. Tylko teraz nie pamiętam, jakie wartości powinna pokazywać na zimno i po rozgrzaniu.

dokładnie tak jak mówisz... musisz sprawdzic sonde multimetrem jak mówi grzesiek wtedy bedziesz widział czy na prawde jest ok... co do wskazań jesli sie nie myle to powinno być coś ok 1v przy sprawnej sondzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na rozgrzanym silniku napięcie ma się cały czas zmieniać (oscylować) od 0.1 do 0.9V w całym tym zakresie, bo jeśli będzie oscylować tylko między np. 0.4 do 0.6 to lipa a jak stoi w miejscu to już kaplica.

ale przed wymianą należało by się jeszcze upewnić czy układ odpowiadający za dawkowanie paliwa jest sprawny (przepływka, TPS, czujnik temp pow i inne są OK, bo jeśli przez jakiś czujnik wtryski będą podawały za dużo paliwa to sonda będzie stała na ubogiej mieszance w powietrze, czyli np 0.1V

po pierwsze sprawdź czy śmierdzi paliwem z tłumika.

uszkodzona sonda zazwyczaj stoi na ok 0.4-0.5V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na rozgrzanym silniku napięcie ma się cały czas zmieniać (oscylować) od 0.1 do 0.9V w całym tym zakresie, bo jeśli będzie oscylować tylko między np. 0.4 do 0.6 to lipa a jak stoi w miejscu to już kaplica.

ale przed wymianą należało by się jeszcze upewnić czy układ odpowiadający za dawkowanie paliwa jest sprawny (przepływka, TPS, czujnik temp pow i inne są OK, bo jeśli przez jakiś czujnik wtryski będą podawały za dużo paliwa to sonda będzie stała na ubogiej mieszance w powietrze, czyli np 0.1V

po pierwsze sprawdź czy śmierdzi paliwem z tłumika.

uszkodzona sonda zazwyczaj stoi na ok 0.4-0.5V

smierdzi paliwem dosc mocno...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no własnie chodzi o to że nie bardzo wiem kto mógł by mi to we Wrocku podpiąć, albo jakiejs nie dalekiej okolicy, daleko jechać nie chce bo wali po kieszeni mocno

Podjedź do Tomka na ul.Ślężną we wrocławiu (Diesel Service obok stacji Shell) raczej za podpięcie pod kompa nie zapłacisz kosmicznych pieniędzy , nie wiem jakie są teraz stawki ale myślę , że około 40-50zł za podpięcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byłem u Tomka poprzednim razem z tym samem problemem, raz mu sie udało podpiąc pod kompa, za drugim razem juz było cos nie tak, namawiał mnie na wymiane sondy, umawiałem sie z nim kilka razy i zwykle miałem wrażenie ze o mnie zapomina albo zwyczajnie olewa, nie kwestionuje jego kompetencji, ale chyba jest zbyt zarobionym człowiekiem i nie będę mu więcej zawracał głowy swoimi błahostkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj udało się podpiąc autko pod komp i wyszły następujące rzeczy:

temepratura -48 na czujniku płynu oraz powietrza tak jakby ich nie było, sonda stoi w miejscu, z tego co mi facet tłumaczył to działą jakby na ssaniu cały czas, zaproponował sprawdzanie po kolei wszystkich czujek, jesli okażą sie dobre to w grę wchodzi zwalony komp albo soft do kompa, aha ważną sprawą jest to że silnik jest z 92r. a buda z 93r. robiłem rok temu przekłądkę z takiego samego auta do takiego samego ten sam m50b20, może tu jest jakiś brak współpracy miedzy kompem a jakimś osprzętem, co o tym sądzicie?, jeśli wyjdzie że to komp to jakie są koszty wgrania bądz wymiany kompa? ogólnie jestem zkołowany, umówiony jestem na piątek na sprawdzanie czujek a do tego czau to chyba rower z piwnicy wyciągnę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kompy uzywane w granicach 100-150zł tylko gdyby trzeba było wymienić to pamiętaj aby kupić z auta które nie miało EWS, ale wątpie by to była wina kompa... bardziej czujniki lu obwód, a sona jak stoi w połowie to do wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyszło jednak że sonda stoi na 4,7v niby prosta sprawa wymienic i bedzie hulać ale tu mam dylemat znalazłem sondę z troche dłuższymi kablami i z inną wtyczką nie bardzo sie da przełozyc piny bo są weższe w tej nowej, kolorki kabelkow są takie same ale nie wiem czy można to jakoś lutowac czy coś?pytanie_bmw sonda jest siemensa komp też, ta znaleziona przezemnie sonda jest tez siemensa ale ma inny nr. katalogowy czy to ją dyskwalifikuje? elektryk mowił też cos że ta siemensa ma inny zakres pracy że ma podawać w zakresie do 5v a nie do 0,9v jesli tak jest to czy inna, polutowana, bedzie pracowac w takim zakresie? ogólnie jeżdże teraz z odłączoną sonda i jest lepiej :) zniknął też efekt "dłaiwnia się" przy ruszaniu, ale chciałbym to spiąć do końca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sklepie kupisz taką jak ma być za ok 300-350zł, kup dedykowaną, inaczej mogą być problemy, ja kupiłem uniwersalną i to Bosha i nie jestem do końca zadowolony.

co do łączenia kabli od sondy to stosuję się metalowe tulejki które zaciska się na przewodzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podaj numer tej sondy jak masz oryginalny to popytam u znajomych. i jaki masz silnik rocznik auta. Jakiś czas temu na rynek trafiły sondy bosha takie co w fabryce nie spełniały parametrów a działały takie odpady i trafiły do polskich sklepów bo tańsze były.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...