Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Grzebałem dzisiaj w E60, 530d, pierwszy wypust. Wymieniłem przepływkę, pousuwałem błędy, ale zostały jeszcze dwa:

[ATTACH=CONFIG]22656[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]22657[/ATTACH]

Do tego korekcja masy wygląda trochę nierówno, np. 3 cylinder ma -0,84, a 6 ma 0,65.

Czy ktoś może podpowiedzieć o co chodzi? Czy te błędy mają wpływ na moc?

PS. Czy po wymianie przepływomierza, trzeba go adaptować, czy to pomoże coś jeśli chodzi o moc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba zrobić adaptację

a ja twierdze,że nie,adaptacje(co zresztą i tak nie jest prawidłową nazwą)wykonuje się w m47,wymieniając przepływke na nowszą(stare były wadliwe),i dlatego to nie jest prawidłowa nazwabo tam po prostu zmieniasz soft w silniku,żeby współgrał z nowym typem przepływki

jeśli wymieniasz na przepływkę o tych samych numerach(a powinieneś)jest P&P

Edytowane przez dirty.73
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem i Roger-Nysa z BMW Sport również twierdził, że nie trzeba robić adaptacji. A co oznacza korekcja masy? Jeśli wartości się rozchodzą od -0.8 do +0,65, ale mieszczą się w zakresie zielonego pola (INPA) to chyba wszystko w normie?

PS. Nowa przepływka, którą zamontowaliśmy wygląda identycznie, ale różni się od poprzedniej ostatnimi 3 cyframi numeru katalogowego. Po jej założeniu zniknął błąd przepływki i samochód zaczął odczuwalnie lepiej jechać, ale to jeszcze nie do końca to co powinno być, jeszcze czeka go zmiana filtra paliwa i zobaczymy.

Edytowane przez Kamcio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli dirty powiedz mi tak:

-jesli przeplywka rozni sie ostatnimi trzema cyframi numeru katalogowego i po jej zmianie z dde zniknal blad air mass to znaczy ze nie trzeba robic adaptacji? Tak jak mowie samochod zaczal jezdzic delikatnie lepiej. Po dluzszym czasie przeplywomierz sie poustawia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja twierdze,że nie,adaptacje(co zresztą i tak nie jest prawidłową nazwą)wykonuje się w m47,wymieniając przepływke na nowszą(stare były wadliwe),i dlatego to nie jest prawidłowa nazwabo tam po prostu zmieniasz soft w silniku,żeby współgrał z nowym typem przepływki

jeśli wymieniasz na przepływkę o tych samych numerach(a powinieneś)jest P&P

nic dodać, nic ująć.

Czyli dirty powiedz mi tak:

-jesli przeplywka rozni sie ostatnimi trzema cyframi numeru katalogowego i po jej zmianie z dde zniknal blad air mass to znaczy ze nie trzeba robic adaptacji? Tak jak mowie samochod zaczal jezdzic delikatnie lepiej. Po dluzszym czasie przeplywomierz sie poustawia?

jeżeli parametry są w nornie to nic nie trzeba robić.

w przypadku m47 zmieniono przepływomierz na inny o innej charakterystyce pracy (podaje całkiem inne wartości, inny sygnał do ECU) stad była konieczność zmiany softu na nowszy który został dostosowany do nowego przepływomierza.

co do m57 to przyznać muszę że po aktualizacji softu odczyty z przepływki się zmieniły, ale DDE nie zgłaszało żadnych błędów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...