Skocz do zawartości
Wasilewski Warsztat


Rekomendowane odpowiedzi

Czy auto ma gaz? jeżeli nie zmień koniecznie filtr paliwa!!!! i będziesz w szoku.
Auto ma gaz, filtr paliwa był wymieniany i brak zmian.
I co wyszło z tym tematem ?? Bo mi sie wydaje ze tez odczuwam cos takiego samego u siebie w takim samym silniku :/

Jestem na etapie podmiany cewek. Jak podmienię to napiszę co się zmieniło happy_bmw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

Niestety nie udało mi się podmienić cewek. Natomiast udało mi się je zawieźć do sprawdzenia na maszynę. Zostały sprawdzone mniej więcej tą metodą (tyle że na specjalnej maszynie) Mercedes V12 - regeneracja i testowanie cewki zapłonowej - YouTube Elektryk powiedział że iskra z cewki powinna być fioletowa. Na moje 6 cewek dwie mają fioletową iskrę a cztery żółtą :/ Jak myślicie czy te 4 cewki mogą zamulać silnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli juz zalatwisz nowe cewki i nadal bez roznicy to sprawdz ale bardzo dokladnie czy Ci jakies podcisnienie nie spadlo albo slabo siedzi, moze jak wymieniales te przeplywke to cos niechcacy naciagneles lub ruszyles i spadlo. Jak wizualnie nic nie zauwarzysz bez rozbierania sproboj prysnac 'plakiem' w okolice przeplywki i przepustnicy no i tam gdzie sa podcisnienia ogolnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście polecam koledze sprawdzić na hamowni ile kucy zdechło. Może te odczucie braku mocy to tylko niedosyt z tych 150 koni.

Separator oleju i jego rurki, sprawdzone? Gruszka nowa? Wiele osób to olewa a potem cały dolot ocieka kujawskim i zasyfia świece.

Katalizator- wycięty? Może zakleił się oliwą?

Przepustnica- wyczyszczona na błysk?

Moje M52B20 ładnie ciągnie od 2500 RPM, na gazie, na benzynie to już w ogóle. Powyżej 3500RPM zaczyna się szaleństwo. W okolicach 6000RPM puszczam gaz bo zazwyczaj tętno jest proporcjonalne do prędkości. Czy na wysokich obrotach też zamula?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, w całym zakresie obrotów. Im więcej na raz wcisnę pedał gazu tym bardziej nie jedzie. Jak dodaje stopniowo to w miare sie rozpedza. Nawet jeśli nie brać pod uwagę lpg to na benzynce też duzo mu brakuje do 150 koni. Separator sprawdzałem przy uszczelnianiu całego dolotu i zatkana była rurka którą odpływa olej z separatora w okolice bagnetu. O jakiej gruszce mowa bo nie kojarzę? happy_bmw Katalizatora nie sprawdzałem, przepustnica była czyszczona.

W sumie przy tym silniku zostało zrobione:

- czujnik położenia wału (nowy-oryginał)

- czujnik położenia wałka (nowy-oryginał)

- 1 X sonda (używany oryginał)

- wszystkie uszczelki kolektora ssącego (nowe-oryginał)

- guma kolektor-przepływomierz (nowa-oryginał)

- fajki bosch (nowe)

- świece (nowe)

- podmieniany 3 razy przepływomierz (używany-oryginał)

- umyty krokowy

- umyta przepustnica

- sprawdzone cewki

- na komputerze jak się włącza test vanosa to silnik reaguje więc coś tam przestawia

- brak kodów usterek w pamięci komputera.

Objawy jakie na dzień dzisiejszy zauważam oprócz braku mocy to:

- minimalne drgania silnika na biegu jałowym, czasem mniejsze a czasem większe,

- w pewnym momencie obciążenia silnika "pływa" ekonomizer to jest skacze na przykład między 8 a 10 litrów a ja noge na pedale gazu trzymam równo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grucha- chodzi mi o separator oleju, czyścic tego niema sensu, a wymienić warto bo pomaga. Moja gasła na LPG przy dojazdach do skrzyżowań, w weekend walczyłem z gruchą, wymieniłem na nowa Mayle i jak ręka odjął.

Może wtryski leja albo pompa paliwowa za małe ciśnienie daje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może wtryski leja albo pompa paliwowa za małe ciśnienie daje?
Może być i tak, ale na gazie jest podobnie dlatego obstawiam że to coś z elektryki. Mam do Ciebie prośbę skoro masz sprawne autko czy nie mógł byś mi podać napięć na kablach i oporności czujnika położenia przepustnicy? Jaką ma oporność na zamkniętej i max otwartej? Bo z tego co wiem to ten czujnik się jakoś kalibruje do przepustnicy ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety w sprawach elektryki, za bardzo nie pomogę. Odnośnie kalibracji przepustnicy też musi się ktoś z doświadczeniem wypowiedzieć. Skoro nie wywala żadnych błędów może coś w wydechu się zapchało? Jaki kolor spaliny mają? Czy występuje jakieś dymienie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
dla tego to pływanie na wolnych
na wolnych obrotach nie pływa, obroty są stabilne. Napisałem, że pływa wskazówka ekonomizera pod czas jazdy z równo wciśniętym pedałem gazu. Co do rozrządu, myślę że skoro jest czujnik położenia wału i wałka to jeśli by było tak jak sugerujesz, powinien zapisać błąd o treści "synchronizacja faz rozrządu" lub coś w tym stylu. A błędów nie ma żadnych. Tomek325e46 zasugerował uszkodzony czujnik położenia przepustnicy i myślę że może tak być, powiedzmy działa ale przekłamuje. Wymieniał ktoś kiedyś taki czujnik? Gdzieś czytałem że to nie jest tylko wymont-zamont ale że trzeba go jeszcze ustawić do przepustnicy żeby miał odpowiednią oporność np. na zamkniętej przepustnicy. Wszystkie wskazówki mile widziane :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cujnik poł. przepustnicy wysyła napięcie do dme,ja jak wymieniałem to wpiołem sie w kostke miernikiem na włączonym zapłonie przy zamkniętej przepustnicy powinno 0,5 volt a na full otwartej 4,5 jak dobrze pamiętam:) wiesz zeby nie było ze wszystkie podzespoły wymienisz a auto nie bedzie chodzić jak należy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiesz zeby nie było ze wszystkie podzespoły wymienisz a auto nie bedzie chodzić jak należy.
Wiem właśnie :) Ale narazie tak to wygląda, że wymieniłem sporo a nie wiele się poprawiło :mrgreen: Jedyna w tym zaleta taka, że części które wymieniłem i tak nadawały się do wymiany a więc nie jest tak źle happy_bmw Na razie kupiłem przepustnicę. Jak już do mnie dotrze to zakładam. Konieczne jest przy podpięciu na próbę zakładać wężyki od układu chłodzenia na przepustnicę?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Założyłem inna przepustnicę. Pełnej mocy nadal nie odzyskałem :P Jedyne co się zmieniło to prawie do zera zmniejszyły się wibracje silnika na biegu jałowym i lepiej schodzi z obrotów na gazie (jest stabilniejszy czyli nie spada za nisko i sie podnosi, tylko schodzi od razu na właściwe obroty). Prawdopodobnie kolejnym krokiem poszukiwania mocy będzie wymiana separatora odmy :bmwsexemofg3:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Miernik masy powietrza jest w przepływomierzu. Najprawdopodbniej dlatego sonda ma ubogą mieszankę. Mi się wydaje że masz przyczynę.Jak odpinasz sprawną przepływkę auto powinno zgasnąć lub dławić się. Znajdź przepływkę na szrocie lub allegro aby orginał. Musi pomóc.Reset kompa też by się przydał po wymianie przepływki. Jak będzie dalej kuleć polecam filtr paliwa wymienić daje dużo naprawdę. Obstawiam że to nie vanos.Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Tak sobie pomyślałem,czy robiłeś reset komputera?Tzw. hard reset z odpięciem klem od aku.Z tego co wiem jak masz gazownie to napewno ma swoje(jakieś tam) mapy powgrywane.O ile dobrze pamiętam sterownik gazu przesuwa moment obrotowy i moc w niższe partie obrotów.Może spróbuj gaz odpiąć w sensie ominąć ten sterownik.Do tego ja bym zrobił min.300-500km na samej benzynie.Polecam pierwsze 100-200km nie pałować na benzynie tylko pojeździć normalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...