danieltca Opublikowano 10 Października 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Października 2012 witam . chcialem sie poradzic jakiej firmy polecacie plyn hamulcowy i ile go kupic ( wydaje mi sie ze wchodzi litr?? ) do e46 320d przed liftem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyziu Opublikowano 10 Października 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Października 2012 dot 5.1 a jakiej firmy to zależy od Ciebie... ja mam ferodo.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SoulRea Opublikowano 10 Października 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Października 2012 Dot 5.1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaro Opublikowano 10 Października 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Października 2012 j.w. a firmę sam wybierz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 11 Października 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Października 2012 Nie musisz lać aż dot 5.1 Do naszych samochodów w zupełności wystarczy dot 4 no chyba że masz rajdówkę i walisz odcinki specjalne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dudek Opublikowano 11 Października 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Października 2012 o to ja pomyśle o DOT 5.1 happy_bmwhappy_bmwhappy_bmw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danieltca Opublikowano 11 Października 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Października 2012 zamowilem oryginal DOT 4 bmw niederviskos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pavo71 Opublikowano 11 Października 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Października 2012 Kup motula rbf 660 Ja tez taki leje a duzo roznica jest pozniej sie hamulce grzeja etc. Płyn bardzo wpływa na hamowanie wiec samo dot to nie wszystko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
johnny.b Opublikowano 11 Października 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Października 2012 Nie musisz lać aż dot 5.1Do naszych samochodów w zupełności wystarczy dot 4 no chyba że masz rajdówkę i walisz odcinki specjalne Dokładnie najlepiej Ate:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 12 Października 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Października 2012 (edytowane) A tu coś o hamulcach i płynie,podkreśliłem najważniejsze dla leniwców Zawartość w płynie 1 proc. wody obniża jego temperaturę wrzenia o 50 st. C. Dla najpopularniejszego obecnie płynu DOT 4 temperatura wrzenia wynosi 230 st. C. Z dopuszczalną zawartością wody wartość ta spada do 155 st. C. Jak widać różnica jest kolosalna. Wyczynowe płyny hamulcowe mają temperaturę wrzenia na poziomie 300 st. C. Dostępny jest też płyn, który nie jest higroskopijny. Jest to płyn o oznaczeniu DOT 5. Niestety nie jest mieszalny z DOT 4, ponieważ jest zrobiony na bazie oleju mineralnego i silikonu. Olej mineralny dyskwalifikuje go z użycia w większości układów hamulcowych. Powoduje on „puchnięcie” elementów gumowych. Pamiętajmy, aby stosować zawsze taki płyn hamulcowy, jaki jest zalecany przez producenta samochodu. Co w takim razie stanie się jeśli płyn zacznie się gotować? Zaczną powstawać korki parowe, a para jest w przeciwieństwie do cieczy ściśliwa. Osiągnięcie przez płyn hamulcowy temperatury wrzenia odczujemy poprzez wpadnięcie do podłogi pedału hamulca i utratę hamulców. Po przestygnięciu wszystko wróci do normy, ale będziemy mieli bardzo dużo szczęścia jeśli jeszcze będziemy wśród żywych. Sama wymiana płynu nie jest ani skomplikowana ani kosztowna. I jak widać warto jej dokonywać co dwa lata. Oczywiście i nowy płyn hamulcowy możemy zagotować. Może do tego doprowadzić szybka jazda lub nieumiejętne obchodzenie się z hamulcami w terenie górzystym. Czyli generalnie zła technika jazdy. Najczęstszym błędem jest lekkie i długotrwałe hamowanie. Musimy pamiętać o tym, że układ hamulcowy zamienia energię kinetyczną na ciepło, które rozpraszane jest do atmosfery. Wbrew pozorom najskuteczniejsze jest krótkie i intensywne hamowanie. Elementy układu nie rozgrzeją się tak szybko a będą miały więcej czasu na wypromieniowanie ciepła. W terenie górzystym obowiązkowo hamujemy silnikiem, czyli jedziemy na niższych biegach - 2 lub 3 w zależności od pochylenia terenu. To pozwoli nam w znacznym stopniu odciążyć hamulce. Odpowiednia technika jazdy pozwoli nam na skuteczne i bezpieczne hamowanie w każdych warunkach, a wymiana płynu zagwarantuje nam sprawność układu hamulcowego. Ja bym nie zaryzykował dot 5 do starego auta... Zalałbym takie coś Sportowy płyn hamulcowy DOT 4 EBC BF307 Wawa (2678959137) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. i w zupełności nawet do rajdówki styknie Edytowane 12 Października 2012 przez Georgii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bromba Opublikowano 12 Października 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Października 2012 Nie musisz lać aż dot 5.1Do naszych samochodów w zupełności wystarczy dot 4 no chyba że masz rajdówkę i walisz odcinki specjalne dokładnie,nie popadajmy w fanatyzm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pavo71 Opublikowano 13 Października 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Października 2012 Ale sportowy płyn i im bardziej wytrzymały na temperature trzeba czesto wymieniac bo traci szybko swoje własciwosci i moze sie okazac ze np płyn race ktory wybrales trzeba wymienac co rok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 13 Października 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Października 2012 DOT 4 wystarczy. Sam na tym śmigam i nic nie zawodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 13 Października 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Października 2012 Jeśli masz w aucie z 500KM to lej 5.1 nie ma potrzeby do naszych aut lać wyżej jak dot 4. Pavo71 płyn zaleca się wymieniać co dwa bo chłonie wodę a im więcej w nim wody tym gorzej bo spada temp. wrzenia jak to opisane na stronie pierwszej tego tematu. Ważne aby był wymieniany co dwa lata i takie moje zdanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyziu Opublikowano 13 Października 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Października 2012 no tak georgi dobrze... ale zamiennikiem dota 4 jest dot 5.1............. wa jak produkowano nasze auta to niebyło takiego płynu.................. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 14 Października 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Października 2012 Właśnie nie było max co był może dot3 w europie gdzieś... Myślę,że lepiej nie przepłacać a wymieniać regularnie ponieważ hamulce są najważniejsze w końcu to nasze i najbliższych życie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danieltca Opublikowano 18 Października 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Października 2012 a wiadomo ile wejdzie do mojego ukladu? zamowilem litr i boje sie ze jesli braknie to bede musial domawiac i czekac na przesylke a co za tym idzie - brak auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyziu Opublikowano 18 Października 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Października 2012 do e46 wchodzi równo litr... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
probin Opublikowano 20 Października 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Października 2012 no ale przepłukać układ też by się przydało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dudek Opublikowano 20 Października 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Października 2012 przede wszystkim zbiorniczek bo w nim zbiera się dużo syfu a poza tym puścić trochę planu w układ i to wywalić potem zalać na nowo i powinno być ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
korni8808 Opublikowano 20 Października 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Października 2012 Myślę,że lepiej nie przepłacać a wymieniać regularnie ponieważ hamulce są najważniejsze w końcu to nasze i najbliższych życie... Szału nie ma. Co dwa lata jak płyn chłodniczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 20 Października 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Października 2012 Płyn w chłodnicy zawsze można zmierzyć czy jeszcze wytrzyma mróz mierniki są takie podobne jak do akumulatorów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dudek Opublikowano 21 Października 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Października 2012 czekam na zimę chyba że będzie za późno (jak zamarznie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.