Kondziu Opublikowano 21 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Września 2012 Witam Panowie. Mam pytanko odnośnie swojej e39. Otóż zauważyłem, że rano na zimnym silniku, przy skręcaniu szczególnie w prawo słyszę, jakby coś piszczało w aucie lub o coś ocierało czy tarło koło (przynajmniej tak mi się wydaje). Jak silnik już trochę popracuje to ustępuje tan dźwięk. Co to może być, może jakaś pompa wspomagania lub ... nie mam pojęcia. Dajcie jakieś pomysły. I jak każdy widzi, dni są z rana coraz chłodniejsze i im zimniej rano, tym bardziej słyszę ten upierdliwy dźwięk. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Forest Opublikowano 21 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Września 2012 Sprawdź poziom płynu w zbiorniczku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kondziu Opublikowano 21 Września 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Września 2012 Dzięki Forest. Dziś luknę co i jak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaro Opublikowano 21 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Września 2012 Dokładnie, poziom płynu, znajomy jak miał nieszczelny układ i gubił płyn to właśnie przy niskim stanie słychać było hałas przy skręcaniu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Forest Opublikowano 21 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Września 2012 Ja miałem podobnie, uzupełniłem stan i problem zniknął...Warto to sprawdzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kondziu Opublikowano 21 Września 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Września 2012 Koledzy a zapytam jeszcze, który to zbiornik na zdjęciu i czy go widać w ogóle. I w razie co to czego dolewać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dudek Opublikowano 21 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Września 2012 musisz w sklepie poprosić o płyn do wspomagania kierownicy są czerwone ,zielone nie wiem czy jeszcze inne kolory a na pojemniku do wspomagania prawdopodobnie jest napisane serwo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaro Opublikowano 21 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Września 2012 Koledzy a zapytam jeszcze, który to zbiornik na zdjęciu i czy go widać w ogóle. I w razie co to czego dolewać? Tak, widać z prawej strony silnika ta nakrętka schowana w osłonę silnika. Jest chyba na niej napis ate only... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 21 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Września 2012 Kolego musi być wyłącznie olej ATF zalecany przez Bmw jeśli po uzupełnieniu płynu dźwięk będzie dalej taki to może kończyć się pompa Tylko pamiętaj poziom nie może przekraczać maximum na gorącym silniku bo również może pompa hałasować... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 23 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Września 2012 A może olej prosi się o wymianę, z czasem traci swoje właściwości. Olej to ATF 220 Mobil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 23 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Września 2012 A czemu akurat atf mobil 220 ? a nie no 320 czy innej marki ? Bo zawsze jest dylemat... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 23 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Września 2012 Tego to nie wiem, ale jak pamiętam miałem e34, e36 teraz e39 i zawsze śmigałem na ATF 220, w obecnej mam nawet naklejkę z typem oleju ATF220 na zbiorniczku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 23 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Września 2012 yyy na e39 masz naklejkę i tam jest tak podane ? atf220 ? dałoby się tu foto pokazać ? bo właśnie zmieniałem na inną markę i dziwnie trochę jakby głośniej mi chodzi pompa... Może trzeba zalać mobila 220 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 23 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Września 2012 Jutro strzelę, bo dzisiaj jest trochę za późno. Wprawdzie naklejka jest z boku, ale jakoś tam aparat włożę. U mnie pompa działa cicho, fakt jak skręcam na postoju na maxa czasem lekko zawyje, ale to już chyba przypadłość, dzieje się tak w większości aut, nawet w mojej służbówce z 2011 roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kondziu Opublikowano 24 Września 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Września 2012 Kupiłem Mobila ATF 320. Facet w sklepie motoryzacyjnym powiedział, że 220 już mało gdzie się kupi. Dolałem 320 i na razie jest cichutko i bez problemu. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 24 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Września 2012 Trzeba było gościa pytać czym się różnią bo kupi się bez problemu 220 i 320 ale mam dylemat czym się różnią te oleje... Bo wlałem atf valvoline i głośniej trochę chodzi wspoma...A może trzeba wlać 220 jak pisali na pojemniku u kolegi,który ma dać foto... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 25 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Września 2012 Sorki, ale z braku czasu ( praca ) jeszcze tej foty nie zrobiłem. Najlepiej byłoby zrobić za dnia, a takiego to mam niestety tylko w weekendalolol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukax21 Opublikowano 26 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Września 2012 miałem tą samą sytuacje Wymieniłem cały olej w układzie wspomagania i działa super Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 26 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Września 2012 Dobra ale jaki olej lałeś także mobil atf 220 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qolar Opublikowano 27 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Września 2012 Ja miałem podobny przypadek i wymiana płynu wspomagania nie pomogła,winowajcą było łożysko amortyzatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 27 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Września 2012 Przy nie obciążonym aucie też miałeś dźwięk jakiś łożysko wyło jak kręciłeś prawo lub w lewo bo na luzie stojąc na pewno nie ?Łożyska amortyzatora to tak nie usłyszysz jak pompy od wspomagania... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qolar Opublikowano 27 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Września 2012 Nie właśnie la lewarku nie skrzypiało i ciężko było to znaleźć.Podniosłem cały przód do góry a po stronie tam gdzie skrzypiało pod wahacz podłozyłem klocek i opsiłem auto na niego bez koła szybciej mozna było znalezc co skrzypiało na poczatku myslałem ze to koncówka stabilizatora ale po jej wymnienie nadal piszczało i skrzeczało przy skrecie w lewo przestało dopiero jak psiknąłem wd40 w łożysko od gory samo wd pomogło tylko na jakis czas ale po wymianie jest cichutko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasso12 Opublikowano 27 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Września 2012 Ok, ale wyje czy skrzypi ( bo to zasadnicza różnica ),łożysko raczej nie będzie wyło przy tak małym skręcie, jaki ma układ kierowniczy, Tu może chrzęścić lub skrzypieć. Najlepiej sprawdzić to w dwie osoby i zlokalizować skąd dochodzą szmery. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Georgii Opublikowano 28 Września 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Września 2012 Ja też uważam,że łożyska nie usłyszysz aż tak jak pompy w czasie jazdy czy kręcenia kierownicą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.